Honda CBR1000F - tråden

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Tänkte höra med er andra cbr förare om ni vet några bra butiker där man kan hitta reservdelar och plast detaljer till våra åldringar?
Att kolla på sprängskisser och beställa från Lelle´s tar ju både tid och kostar skjortan. :hej

Hej!

Det är som med gamla bilar, skroten .

Spinnin Weel har jag handlat av fast de håller på att flytta så jost nu kan man inta handla där. http://www.spinnin-wheel.se/index.html

Men det finns ju andar.

Mvh Calle
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Hej!

Det är som med gamla bilar, skroten .

Spinnin Weel har jag handlat av fast de håller på att flytta så jost nu kan man inta handla där. http://www.spinnin-wheel.se/index.html

Men det finns ju andar.

Mvh Calle

Jo dom har jag skickat mail till, och fick tbx att dom svarar i Januari. :)
Saknar plasten som sitter över säkringsdosan, och den verkar vara för knepig för att göra en egen tillverkning av. Sitter i köket och plastar sidokåpor efter en liten klotning på vänstersidan.

Mvh Stefan
 

Bifogat

  • sakring.jpg
    sakring.jpg
    52.3 KB · Visningar: 194
  • venstersida.jpg
    venstersida.jpg
    184.5 KB · Visningar: 167
Last edited:

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
USB laddare

Nu har jag satt på en USB kontakt på min cykel så man kan ladda mobilen medans man åker.
 

Bifogat

  • MC-USN 001.JPG
    MC-USN 001.JPG
    166.2 KB · Visningar: 188
  • MC-USN 003.JPG
    MC-USN 003.JPG
    169.8 KB · Visningar: 188

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
:tummenupp Då kan man även se hvad klockan är :tummenupp

Det är något jag saknar då man ofta passerar skolor och annat med 30 km/t i "klocktids" begrändsning :huvet

Jag brukar logga mina utflykter med en App i telefonen som heter Move Bike. Utan laddning blir det inte många timmar loggat innan batterit är slut.
// Hasse
 

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Snyggt. Funderar själv på att slänga dit ett cigguttag på min för samma ändamål! :tummenupp

Jag funderade på cigguttag men ett usb -uttag tar lite mindre plats och man slipper addaptern. jag köpte min från

http://www.burnsmoto.com/
Och den har automatsäkring i sig, så det var bara att dra kablarna till batteriet direkt. :)

//Hasse
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
el utag till mobil

Jag funderade på cigguttag men ett usb -uttag tar lite mindre plats och man slipper addaptern. jag köpte min från

http://www.burnsmoto.com/
Och den har automatsäkring i sig, så det var bara att dra kablarna till batteriet direkt. :)

//Hasse

Det fungerar inte med en ipon 4 eller sony eriksson X10 .
De måte man ha rätt adaptor till anars laddar de inte .
det är inga problem att sätta in ett cigg utag på vänster sid ovanför säkringarna och koppla in det där till en säkring.

Mvh Calle
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Det fungerar inte med en ipon 4 eller sony eriksson X10 .
De måte man ha rätt adaptor till anars laddar de inte .
det är inga problem att sätta in ett cigg utag på vänster sid ovanför säkringarna och koppla in det där till en säkring.

Mvh Calle

Är precis där jag tänkt att sätta uttaget! :tummenupp Har ju en garmin nüvi sittandes på tanken med sugpropp, och batteriet är väl inte dom bästa i dom precis. Så passar nog bäst med ett cigguttag ist. för ett usb uttag för min hoj. :)

Sen måste jag höra vad ni har för sulor på era hojar. Jag har AVON sittandes på min, och har totalt ledsnat på att sladda mig igenom kurvorna. Funkar det om man slänger på lite fetare däck som michelin pilot road 3 eller nått åt det hållet? Mvh Stefan
 
Last edited:

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Det fungerar inte med en ipon 4 eller sony eriksson X10 .
De måte man ha rätt adaptor till anars laddar de inte .
det är inga problem att sätta in ett cigg utag på vänster sid ovanför säkringarna och koppla in det där till en säkring.

Mvh Calle

Varför skulle det inte fungera med Iphone eller X10?
Ska prova med frugans Iphone i kväll.
//Hasse
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Är precis där jag tänkt att sätta uttaget! :tummenupp Har ju en garmin nüvi sittandes på tanken med sugpropp, och batteriet är väl inte dom bästa i dom precis. Så passar nog bäst med ett cigguttag ist. för ett usb uttag för min hoj. :)

Sen måste jag höra vad ni har för sulor på era hojar. Jag har AVON sittandes på min, och har totalt ledsnat på att sladda mig igenom kurvorna. Funkar det om man slänger på lite fetare däck som michelin pilot road 3 eller nått åt det hållet? Mvh Stefan

Jag använder samma däck på min gathoj som på banhojen så när de är slut på ytterkanterna så sliter jag ut mitten på gatan för man kör inte på samma sätt på gatan som på banan.

Jag använder Michelin Pilot Power 150/60-R17 Bak och Pilot Power
120/60-R17 Fram
Fungera jättebra både på bana och gata .

Mvh Calle
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Funkar alldeles utmärkt med Iphone4

Ja säg det .Jag hade en laddare till bilens cigg utag med USB i andra ändan, som jag köpt för att kunna använda till viken mobil som helst.
Men det fungerade inte med iphone 4 och sonyeriksson X10.:mad:

När jag kollade varför sa dom att man måste använda dera skit dyra laddare.:huvet

Tydligen så har tillverkaren av ditt USB klurat ut vad somm behövdes för att det ska fungera :tummenupp

Appropå det så kan man ha en sugproppshållare till sin mobil så sätter man den på glaset till varvräknaren. (Varvräknaren kan man vara utan på gatan på banan gör jag tvärt om sätter den på hastighetsmätaren och då har jag lapptimer i iphonen.)
Sen kan man ha på GPS:en som är väldigt praktisk till mer än att hitta rätt men.
På okända vägar ser man vilket håll vägen svänger och hur skarp samt eventuella anslutande vägar där det kan dyckaupp vad som.
Mycket bra om man kör på lite fortare.

Mvh Calle
 

Plankan

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2011
Ort
0418 Omr.
Hoj
Honda CBR 1000f -89
Sen måste jag höra vad ni har för sulor på era hojar. Jag har AVON sittandes på min, och har totalt ledsnat på att sladda mig igenom kurvorna. Funkar det om man slänger på lite fetare däck som michelin pilot road 3 eller nått åt det hållet? Mvh Stefan

Sitter Dunlop på min hoj sedan köpet och dom verkar göra ett bra jobb -
dock måste bakdäcket bytas innan sommaren.

120/70R17 Fram
170/60R17 Bak
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Sitter Dunlop på min hoj sedan köpet och dom verkar göra ett bra jobb -
dock måste bakdäcket bytas innan sommaren.

120/70R17 Fram
170/60R17 Bak

Ok ja jag satsar på ett 160/60 bak. http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?products_id=128099

Hur fett bakdäck får vi på utan det börjar ställa till elände?

Jag använder samma däck på min gathoj som på banhojen så när de är slut på ytterkanterna så sliter jag ut mitten på gatan för man kör inte på samma sätt på gatan som på banan.

Jag använder Michelin Pilot Power 150/60-R17 Bak och Pilot Power
120/60-R17 Fram
Fungera jättebra både på bana och gata .

Mvh Calle

Ok, det låter som ett bra alternativ då de engelska avon däcken verkar passa bäst till drifting. :)

Mvh Stefan
 
Last edited:

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Ok ja jag satsar på ett 160/60 bak. http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?products_id=128099

Hur fett bakdäck får vi på utan det börjar ställa till elände?



Ok, det låter som ett bra alternativ då de engelska avon däcken verkar passa bäst till drifting. :)

Mvh Stefan

Bredden spelar nog inte så stor roll för köregenskaperna utan mer vad däcket är gjort av och hur det är uppbyggt.

Ett däck med ägre profil tycker jag ger en stabilare körning sen är lufttrycket i däcket viktigt inte för lite inte för mycket .

Bak kan man nog ha 180 däck utan att de tar i jag ska mäta hur mycket plats det finns kvar nu . Fram tror jag att det var nära max med 120 däck men jag ska kolla det med.

mvh Calle
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Bredden spelar nog inte så stor roll för köregenskaperna utan mer vad däcket är gjort av och hur det är uppbyggt.

Ett däck med ägre profil tycker jag ger en stabilare körning sen är lufttrycket i däcket viktigt inte för lite inte för mycket .

Bak kan man nog ha 180 däck utan att de tar i jag ska mäta hur mycket plats det finns kvar nu . Fram tror jag att det var nära max med 120 däck men jag ska kolla det med.

mvh Calle

Kanon. 140/80 som sitter på nu är ju inte mycket att komma med. Och skiljer ju sig inte allt för mycket mellan priset mellan däckbredden heller. Har ju kört sommaren igenom med konstant bakhjulssläpp i kurvorna, va lite kul i början. Men gumman som sitter bakpå är absolut inte lika lättroad. :va
Så blir att satsa på ett däck som ger lite mer grepp. :)

Uppdatering. Fann dessa och slängde in en order.. :) http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?products_id=128101
 
Last edited:

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Är precis där jag tänkt att sätta uttaget! :tummenupp Har ju en garmin nüvi sittandes på tanken med sugpropp, och batteriet är väl inte dom bästa i dom precis. Så passar nog bäst med ett cigguttag ist. för ett usb uttag för min hoj. :)

Sen måste jag höra vad ni har för sulor på era hojar. Jag har AVON sittandes på min, och har totalt ledsnat på att sladda mig igenom kurvorna. Funkar det om man slänger på lite fetare däck som michelin pilot road 3 eller nått åt det hållet? Mvh Stefan

Fördelen med USB uttag är att man slipper en adappter som kan skaka loss. i bilen har jag en adappter som ibland har skakat loss så att man måste trycka i den igen för att få kontakt.:hojcbr

Kanon. 140/80 som sitter på nu är ju inte mycket att komma med. Och skiljer ju sig inte allt för mycket mellan priset mellan däckbredden heller. Har ju kört sommaren igenom med konstant bakhjulssläpp i kurvorna, va lite kul i början. Men gumman som sitter bakpå är absolut inte lika lättroad. :va
Så blir att satsa på ett däck som ger lite mer grepp. :)

Uppdatering. Fann dessa och slängde in en order.. :) http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?products_id=128101

Har du kollat att vi får plats med 180?
Är lite avundsjuk på dig... En Husa 501.. vil jag också ha..
 
Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Fördelen med USB uttag är att man slipper en adappter som kan skaka loss. i bilen har jag en adappter som ibland har skakat loss så att man måste trycka i den igen för att få kontakt.:hojcbr



Har du kollat att vi får plats med 180?
Är lite avundsjuk på dig... En Husa 501.. vil jag också ha..

Japp baksulan får plats utan problem. Blir lite busskänsla, men ändå! :) Ja husan är kul den. Kör ju enduro 3 ggr i veckan året runt, så blir ju ganska bra motion. Sen är det lite kult att köra en cykel där det står Made In Sweden på! :yoparty
 

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Japp baksulan får plats utan problem. Blir lite busskänsla, men ändå! :) Ja husan är kul den. Kör ju enduro 3 ggr i veckan året runt, så blir ju ganska bra motion. Sen är det lite kult att köra en cykel där det står Made In Sweden på! :yoparty
Hmm. Jag har en Kawasaki GPZ 750 som jag försöker byta mot en enduro hoj. Gärna en husa 501 eller 350 men har inte hittat någon som nappat än. :(
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top