Sidan 41 av 54 FörstaFörsta ... 1635363738394041424344454647 ... SistaSista
Resultat 801 till 820 av 1070
  1. #801
    What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Månbas Alpha
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Inlägg
    15 057
    Citat Ursprungligen postat av henrik.sch Visa inlägg
    Hmm, på tal om fartresurser... Mogen medelålders man med bra jobb och bara en batting kvar hemma som man är kan lyxa med två gamla hojar. Växlar mellan plastgrisen Cagiva Elefant 900 (alltså Ducati Pantah-motorn) och TR1:an. Båda skall ju lämna ungefär lika mycket effekt. Är ganska svag min TR1:as luggslitna look, har ju pillat i lite tanke och handkraft i detta i vinter. Tvingas dock konstatera att Ducatimotorn är sabla mycket trevligare, yster, gillar att varvas och har ändå juste bottenvrid. Kanske är min TR1:a alltför sliten (snart 10000 mil), men den känns ganska trött faktiskt.
    Är den frisk så skall den dra rent från 1000 varv till strax innan rödmarkeringen och toppa ungefär 185 km/h (mätarfart) med original drevning.

  2. #802
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 386
    Min pinnar faktiskt på förvånansvärt bra måste jag säga för att vara en gammal hoj. Iaf upp till runt 150
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  3. #803
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Malax, Finland
    Hoj
    Kawasaki z750 -04
    Inlägg
    61
    Har nu läst genom hela tråden och vilken lyckad hoj! blev kalas det där!
    Har nu gått och blivit helt såld på att inhandla och modifiera en tr1 xv eller dylikt. fan ta dig!

  4. #804
    ass is ass Bennyfaxs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Cykel ;-(
    Inlägg
    783
    Citat Ursprungligen postat av MrMadMax Visa inlägg
    Kunde inte hålla mig så det blev en första provtur oxå
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	zzzz.JPG
Visningar:	295
Storlek:	104,3 KB
Id:	359958

    Kändes bra, några saker att fixa, fylla på olja & sen oljebyte snart, lufta bromsen, spänna kejda och efterdra alles när det har fått skaka lite...

    Tror att Skrotnisse sa "spårkänslig" och det är nog vad den är med det feta framhjulet Vanesak + att jag måste kolla lufttryck och sen byta till ett fräschare däck, detta är lite platt...

    Blir nog en bra säsong det här

    Många byter till en liten lampa framtill men jag tycker det är snyggt med en riktigt stor och fet. Antar att det är orginal på bilden och det ser grymt ut.

  5. #805
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 386
    Citat Ursprungligen postat av Mange.H Visa inlägg
    Har nu läst genom hela tråden och vilken lyckad hoj! blev kalas det där!
    Har nu gått och blivit helt såld på att inhandla och modifiera en tr1 xv eller dylikt. fan ta dig!
    Voi, voi, det är ju en prestation att läsa igenom hela denna långa svammeltråd! Kul att den gillas! Klart att du ska handla en xv!
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  6. #806
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 386
    Citat Ursprungligen postat av Bennyfax Visa inlägg
    Många byter till en liten lampa framtill men jag tycker det är snyggt med en riktigt stor och fet. Antar att det är orginal på bilden och det ser grymt ut.
    Håller med, gillar oxå den stora lyktan, och den är original
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  7. #807
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Malax, Finland
    Hoj
    Kawasaki z750 -04
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av MrMadMax Visa inlägg
    Voi, voi, det är ju en prestation att läsa igenom hela denna långa svammeltråd! Kul att den gillas! Klart att du ska handla en xv!
    Nå nå. Den var ju intressant så det är ju plättlätt läsning.
    JO. man kan vell aldrig få för många "moppar"

  8. #808
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 386
    Och så blev den första "riktiga" turen idag (inte bara provkörning som tidigare). Hojen går över förväntan maskinellt och vad gäller väghållning.

    Dock tyckte jag att motorn inte gick riktigt lika bra som vid dom första turerna. Funderade på om det kunde bero på att den kanske inte får tillräckligt med soppa (körde dessutom utan insats i ljuddämparen idag)... Tog ett par bilder på stiften efter dagens tur... Någon som med någorlunda säkerhet vågar sig på en gissning baserat på dessa bilder?

    Har nu stoppat i insatsen igen och får se efter nästa tur hur det känns & ser ut...

    Förmodligen åker jag på att justera förgasarna men jag är så usel på detta så jag vill inte pilla på dom i onödan...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC00838.jpg
Visningar:	129
Storlek:	235,9 KB
Id:	362593Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC00841.jpg
Visningar:	126
Storlek:	165,1 KB
Id:	362594
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  9. #809
    What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Månbas Alpha
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Inlägg
    15 057
    Citat Ursprungligen postat av MrMadMax Visa inlägg
    Och så blev den första "riktiga" turen idag (inte bara provkörning som tidigare). Hojen går över förväntan maskinellt och vad gäller väghållning.

    Dock tyckte jag att motorn inte gick riktigt lika bra som vid dom första turerna. Funderade på om det kunde bero på att den kanske inte får tillräckligt med soppa (körde dessutom utan insats i ljuddämparen idag)... Tog ett par bilder på stiften efter dagens tur... Någon som med någorlunda säkerhet vågar sig på en gissning baserat på dessa bilder?

    Har nu stoppat i insatsen igen och får se efter nästa tur hur det känns & ser ut...

    Förmodligen åker jag på att justera förgasarna men jag är så usel på detta så jag vill inte pilla på dom i onödan...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC00838.jpg
Visningar:	129
Storlek:	235,9 KB
Id:	362593Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC00841.jpg
Visningar:	126
Storlek:	165,1 KB
Id:	362594
    Jag tycker att stiften ser helt OK ut.
    Men som jag nämnt tidigare: Det är inte lätt att veta om CVförgasarna beter sig som tänkt.
    De kan ge rätt blandning, men inte lyfta trottlarna som man vill.

  10. #810
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 386
    Citat Ursprungligen postat av Skrotnisse Visa inlägg
    Jag tycker att stiften ser helt OK ut.
    Men som jag nämnt tidigare: Det är inte lätt att veta om CVförgasarna beter sig som tänkt.
    De kan ge rätt blandning, men inte lyfta trottlarna som man vill.
    OK, thx!

    Jag skulle inte ha något emot att bytta till andra förgasare men det får bli ett senare projekt i sådana fall. Jag får gå igenom förgaseriet en gång till och kolla så att allt är tätt osv så får vi se om det blir någon skillnad till nästa tur...
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  11. #811
    Eleganten i från vidderna. rallyfiskens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Nybro
    Hoj
    Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
    Inlägg
    2 724
    Hur stora är förgasarna? Det behöver ju nödvändigtvis inte blir snordyrt att byta.

    Ett annat alternativ är ju att köra med enkelförgasare som H-D gör på typ allt.

  12. #812
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 386
    Citat Ursprungligen postat av rallyfisken Visa inlägg
    Hur stora är förgasarna? Det behöver ju nödvändigtvis inte blir snordyrt att byta.

    Ett annat alternativ är ju att köra med enkelförgasare som H-D gör på typ allt.
    Hitachi HSC40 är original... Har sett tips på ersättare tidigare kommer inte ihåg vilka... Har du något tips?

    Sett ett par byggen med enkelförgasare, både snyggt & inte... ex:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	xx.GIF
Visningar:	167
Storlek:	56,6 KB
Id:	362726

    Hur som helst blir det original den här säsongen.
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  13. #813
    Eleganten i från vidderna. rallyfiskens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Nybro
    Hoj
    Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
    Inlägg
    2 724
    Satan va stort! Kanske ett konstigt och icke-korrekt exempel men jag kör en Mikun VM34SS på min SR vilket är standard och den har ju halva cylindervolymen. En vanlig uppgradering på min hoj är att man byter till en VM36.

    Personligen skulle jag kika på förgasare som inte är vakuumstyrda, typ FCR eller VM. HD kör väll ofta med HSR gasare även på de mindre modellerna?

  14. #814
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Vitaby
    Hoj
    BMW R100rs 1983 & Yamaha TR1 1981
    Inlägg
    86
    Förgasarna strular på min TR1 också. Bytte insugsgummin då de gamla var torrspruckna. Den går verkligen illa på låga varv. Kanske är problemet tjuvluft, att förgasarna "sugs in" i insugsgummit och tätar när man drar på gasen.
    Pratade med en HD-byggare som också byggt på en XV750 vid ngt tillfälle. Han hade bytt till enkelförgasare med mycket gott resultat. Kollar man bilden ovan i tråden så känns det ju dock lite som att ett insug kommer att ta en stund att få till...
    /H

  15. #815
    What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Månbas Alpha
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Inlägg
    15 057
    Citat Ursprungligen postat av henrik.sch Visa inlägg
    Förgasarna strular på min TR1 också. Bytte insugsgummin då de gamla var torrspruckna. Den går verkligen illa på låga varv. Kanske är problemet tjuvluft, att förgasarna "sugs in" i insugsgummit och tätar när man drar på gasen.
    Pratade med en HD-byggare som också byggt på en XV750 vid ngt tillfälle. Han hade bytt till enkelförgasare med mycket gott resultat. Kollar man bilden ovan i tråden så känns det ju dock lite som att ett insug kommer att ta en stund att få till...
    /H
    Det finns enkelförgasarinsug att köpa från en amerikan som gör dem själv.
    Passar bra, men väl klena rör för min smak.
    http://viragotechforum.com/viewtopic.php?f=34&t=31983

    De som bytt till moderna, dubbla förgasare har fått betydligt bättre prestanda.
    Prata med "Bra i gasen".
    Han vet vad han sysslar med.
    http://www.braigasen.com/

  16. #816
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Vitaby
    Hoj
    BMW R100rs 1983 & Yamaha TR1 1981
    Inlägg
    86
    Tack för bra tips Skrotnisse.
    /H

  17. #817
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 386
    Har googlat runt lite på singelförgasare och... är ju bra sugen på att prova! Många som har mycket positivt att säga om enkelförgasare på TR1:an och liknande. Återstår att se hur mycket motivation och ork jag har nästa vinter...

    Youtube klipp på något liknande:
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  18. #818
    Lcc= lögdö county choppers ozeos avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    bergeforsen
    Hoj
    xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
    Inlägg
    12 477
    teoretiskt sett borde man väl tappa hästkrafter med en gasare?
    2 st flatside i samma storlek du har el snäppet större är väl de bästa.
    bryr du dig inte om nåra hk så är ju enkelgasare enklare att ha o göra med.

  19. #819
    What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Månbas Alpha
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Inlägg
    15 057
    Citat Ursprungligen postat av ozeo Visa inlägg
    teoretiskt sett borde man väl tappa hästkrafter med en gasare?
    2 st flatside i samma storlek du har el snäppet större är väl de bästa.
    bryr du dig inte om nåra hk så är ju enkelgasare enklare att ha o göra med.
    Jag har enkelgasare och rekomenderar det inte.
    Hjälper inte att gå upp i förgasarstorlek när insuget är trångt.
    Om man byter från CV till trottel så slipper man spjället som sitter och stör luftströmmen, så med samma halsdiameter motsvarar flödet ungefär 2mm större.
    Så rätt rekomendation är samma storlek eller snäppet mindre.

  20. #820
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 386
    Hmmm... låter ju logiskt. Jag var mest lockad av enkelheten med en förgasare + lovorden på diverse forum... men det får ju inte vara på bekostnad av märkbar effektskillnad. @ Skrotnisse, vad har du för modell av enkelförgasare & insug?

    Ska se om jag kan ta tag i att försöka ställa in dom jag har för den här säsongen men det verkar rätt omständligt så det rinner nog ut i sanden...
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



Sidan 41 av 54 FörstaFörsta ... 1635363738394041424344454647 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här