Yamaha WR250R/X

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hur slö är en slö är en WR250r jämfört med KLR650 som väl också kan räknas som slö? 650:in lär väl har betydligt bättre vrid men ca 40 kg mer i vikt och bara ca 10 hk mer i effekt borde väl också spela roll.

Är själv lite sugen på en nån sån hoj då jag fått för mig att en mindre mer lätthanterad hoj skulle passa mig bättre efter de småvägar och stigar jag färdas på, är inte heller sugen på att skruva och serva konstant som de mer effektstarka maskinerna kräver.

Beror på vad du menar med småvägar. En 250F är helt ok i enduroskogen, du kan även åka ut på skoterspåren med den under våren när dom är hårdpackade och det är kul. En KLR vill man ju inte ta ut på fel ställen så att man fastnar.

Men på grusvägar där man kan köra bil eller ännu bättre vägar tycker jag att 250F känns väldigt klent.
Och vintertid med dubbdäck tycker jag nästan att man vill ha ännu mer motor då även asfalterade vägar blir lite av "rallyvägar" man vill sladda på.

Jag körde den är ett tag som vinterhoj, och även om den säkert är 20kg lättare än en KLR så var jag försiktig med var jag åkte med den i skogen. Och på grusvägar kommer det ju raksträckor där man maxar ur den och gärna skulle ha ytterligare 20 hästar.

Eller ute på isen skulle man ju på sina ställen kunna köra över 200 utan att det blir spännande om man bara har en hoj med tillräcklig effekt.

Eftersom jag tror du kör lite bättre vägar än besvärliga endurospår så är nog tipset att vänta tills du hittar en reggad 450 till salu istället. WR/CRF/KLX/EXC
 

Bifogat

  • DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    1.4 MB · Visningar: 36
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top