Yamaha WR250R/X

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Hej,

Jag undrar om det finns någon på forumet som har just denna hoj.
Skulle vara intressant att få höra lite om den.
Har nämligen själv funderat på att skaffa mig en /X

Tack
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Har bara testat X, Men det borde ju vara samma som Ren samma motor väll. Vridet var inte mycke att hurra för iaf. Och när jag testa dra upp den på bakan så bara hacka den. Men testa du du kanske gillar den :) snygg är den iaf
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Har bara testat X, Men det borde ju vara samma som Ren samma motor väll. Vridet var inte mycke att hurra för iaf. Och när jag testa dra upp den på bakan så bara hacka den. Men testa du du kanske gillar den :) snygg är den iaf

OK.
Jag ska upp och testa, vridet kan jag förstå om det är lite dåligt det är ju endå endast 250cc. Men det skall ju vara duktigt varv villig
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Ser ut som det går att ha kul på dom iaf. :tummenupp

Nu blev man ju nästan sugen.

[YOUTUBE-ID]gjVv5h059vc[/YOUTUBE-ID]
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Är det stor skillnad mot Enduro varianten ?

Det är inte ens i närhet samma motorcykel som WR 250F. Två skilda världar prestandamässigt, både när det gäller motor och chassi.
Men valet är enkelt om man vill ha en motorcykel för att bara ha kul med. Då ska du välja x/r. En wr kräver mycket service och är en ren tävlingsmaskin.

Gå in på det här forumet och läs mer. http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=23
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Såldes en på Blocket förra veckan.

Jag mailade oxå på den (tok-billigt, vill minnas priset var 22' med dubbla hjul o hojjen såg ut att vara i superskick).
Tur att det inte blev ngt med den, det är fullt som det är i mitt garage...
:gnissla
 
Last edited:

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Hur slö är en slö är en WR250r jämfört med KLR650 som väl också kan räknas som slö? 650:in lär väl har betydligt bättre vrid men ca 40 kg mer i vikt och bara ca 10 hk mer i effekt borde väl också spela roll.

Är själv lite sugen på en nån sån hoj då jag fått för mig att en mindre mer lätthanterad hoj skulle passa mig bättre efter de småvägar och stigar jag färdas på, är inte heller sugen på att skruva och serva konstant som de mer effektstarka maskinerna kräver.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Hur slö är en slö är en WR250r jämfört med KLR650 som väl också kan räknas som slö? 650:in lär väl har betydligt bättre vrid men ca 40 kg mer i vikt och bara ca 10 hk mer i effekt borde väl också spela roll.

Är själv lite sugen på en nån sån hoj då jag fått för mig att en mindre mer lätthanterad hoj skulle passa mig bättre efter de småvägar och stigar jag färdas på, är inte heller sugen på att skruva och serva konstant som de mer effektstarka maskinerna kräver.

Gör som jag - köp en XR400
:tummenupp
Outslitlig motor, skottsäker konstruktion (luftkylt, ingen avancerad el) och förhållandevis smidig.
Enda abret är att hitta en lv-reggad!
 
Last edited:

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Hur slö är en slö är en WR250r jämfört med KLR650 som väl också kan räknas som slö? 650:in lär väl har betydligt bättre vrid men ca 40 kg mer i vikt och bara ca 10 hk mer i effekt borde väl också spela roll.

Är själv lite sugen på en nån sån hoj då jag fått för mig att en mindre mer lätthanterad hoj skulle passa mig bättre efter de småvägar och stigar jag färdas på, är inte heller sugen på att skruva och serva konstant som de mer effektstarka maskinerna kräver.
Jag köpte en CRF250L istället för WR250, hämtar den på torsdag. Orkar inte vänta på att en wr ska dyka upp, verkar rätt ovanliga.
Har endast kört större hojar innan och trodde 250:in skulle vara rikigt slö men den gick bättre än jag trodde. Det lilla jag körde så var den riktigt rolig :tummenupp
 
Last edited:

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag köpte en CRF250L istället för WR250, hämtar den på torsdag. Orkar inte vänta på att en wr ska dyka upp, verkar rätt ovanliga.
Har endast kört större hojar innan och trodde 250:in skulle vara rikigt slö men den gick bättre än jag trodde. Det lilla jag körde så var den riktigt rolig :tummenupp

Har kollat på den med men Yamahan verkar ju lite bättre på pappret vore intressant att testa både WR250R och CRF250L för att få se om nån av dessa kunde vara nåt att ha.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top