Olycklig Premiär

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Hej

Efter att ha handlat kläder till min Sambo så var det dags för premiärturen idag .

Åkte ca 15 mil runt i Stor-Stockholms området tills man åkte in till stan för att hälsa på morsan...

Kommer till korsningen Karlavägen - Sibyllegatan så händer det.
Taxi Stockholm förare ser inte oss och kör på oss på vänster sida. Han missar inte bara oss utan också att han hade väjningsplikt skylt .

Tur nog så gick det inte så fort så jag lyckades hålla hojen på hjulen men han missade min sambos fot med 20 cm..

Hojen avgassystem trasigt vet ej om mer skador har blivit på hojen men tur att vi klarade oss utan skador.

F...a...n att folk inte tittar och stannar för väjningsplikt...:mad: :mad: :mad:


// Colossus
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Fy fan... Tur ändå att det inte gick sämre än det gjorde.:fakta
 

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Låter som det gick för sakta ju! Ytterligare en motivering till att du ska köpa ny hoj. Hon lär ju vara övertygad nu ;)

Tur att ni båda klarade er!
 

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Roslagen
Hoj
Fireblade -07
Fy farao, jäkla människor som inte kan se sig för:gnissla :huvet
Skönt att det gick bra med er, hoppas Kattis inte är avskräckt nu.
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Låter som det gick för sakta ju! Ytterligare en motivering till att du ska köpa ny hoj. Hon lär ju vara övertygad nu ;)

Tur att ni båda klarade er!

Tur att det gick så sakta annars hade man legat på marken ...

Jag försökte övertyga henne på Awa-mC igår. Stog en inkörd Gizzer 750 K7 med lite godis oxå...

Hmmm

// Colossus

Fy farao, jäkla människor som inte kan se sig för:gnissla :huvet
Skönt att det gick bra med er, hoppas Kattis inte är avskräckt nu.

Tack..

Nej , det blev hon inte hon blev mest arg på Taxiförarn.....

// Colossus
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag såg ljuset i slutet av tunneln idag oxå.
Jagade polarn på gamla Slöddertäljevägen i inspirerad hastighet när en BMW rullar fram och stannar från en anslutande väg från vänster (E4:an?). BMW:n släpper förbi polarn men kastar sig sedan ut utan att se mig som kom strax efter.
Fick låsning på både framhjul och bakhjul och härligt däckskrik men lyckades både hålla mig på hjulen och få stopp på surgixxern några decimeter från BMW:n.

Nu höll vi inte direkt laglig hastighet så det är inte så att jag direkt skyller på BMWpiloten, men det var ju raka vägen hem och byta småbyxor efter det där :D

Kör försiktigt därute, och tänk på att de vill mörda oss! :tummenupp
 

insekten

Guest
Va det före du träffade oss eller efter?
Tråkigt som faan att ni råkade illa ut. hur mår ni nu då?
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Va det före du träffade oss eller efter?
Tråkigt som faan att ni råkade illa ut. hur mår ni nu då?

För oss är det ok båda klarade sig bra , mest blir man för...nad.

Imorgon måste jag ringa försäkringsbolaget för att få hojen fixad ....

// Colossus
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Va fan? Skönt att höra att det gick bra för er! Detta förstärker bara min åsikt att taxichaufförer är djävulens handgångna män.



Jag såg ljuset i slutet av tunneln idag oxå.
Jagade polarn på gamla Slöddertäljevägen i inspirerad hastighet när en BMW rullar fram och stannar från en anslutande väg från vänster (E4:an?). BMW:n släpper förbi polarn men kastar sig sedan ut utan att se mig som kom strax efter.
Fick låsning på både framhjul och bakhjul och härligt däckskrik men lyckades både hålla mig på hjulen och få stopp på surgixxern några decimeter från BMW:n.

Nu höll vi inte direkt laglig hastighet så det är inte så att jag direkt skyller på BMWpiloten, men det var ju raka vägen hem och byta småbyxor efter det där :D

Kör försiktigt därute, och tänk på att de vill mörda oss! :tummenupp


Måste va nåt i vattnet där runt Slöddertälje:fakta Höll på att sätta mig i vänstersidan på en folkabuss som började svänga vänster när jag påbörjat en omkörning i laglig hastighet *2...:hihi
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
vissa bilister kör som sopor så e de helt enkelt o vissa vill mörda en så..varför stannade du inte upp taxijäveln? han pajjade lite småsaker?
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Skönt att se att ni mår bra......HOPPAS den jävla idioten till taxipucko ligger på hospitalet nu Martin!!!!
 

Modde

KLUBBLÖS
Gick med
13 Oct 2006
Ort
In da hood, all alone
Hoj
en svart fågel
näää, fyfan vad tråkigt, billisterna måste fan gått ihops för att slå ut oss i söndagsm. Tur att de misslyckades så fatalt.
 

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
Trist att läsa, men skönt att ni klarade er bra! Det är ju huvudsaken. :)
De flesta i trafiken är idioter. Tyvärr...:näsblod

/Anders
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Taxiförare.... *suck*
skönt att det gick så bra som det gick ändå. Stannade txiföraren el drog han???
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Just det där med Taxi känns som en ganska vanlig orsak till folk åker i backen.:gnissla

De verkar ju tro att det bara är de som är på vägarna så det är inte så konstigt att det är incidentermed dem inblandade hela tiden... *suck*
 

Nicotin

Guest
jag blåste rakt in i en taxi nollkoll för 2 år sedan...fick via advokat veta och via polisrapport att inga vittnen fanns till olyckan annat än taxiföraren..det var ju bara stockholms rusningstrafik och så..:confused:

advokaten sa att det är en förlustaffär att ge sig in i ett juridiskt krig med taxibolagen vid olycka utan vittnen..han sa att om du skulle ha vittnen på att jag körde mot grönt och han mot rött skulle hans polare ställa upp och säga motsatsen..och så skulle det rulla på...

sjukt igentligen men å andra sidan så om jag hade all bevisning som sa att han körde mott rött så skulle han förlora mycket..så han har allt att vinna på att ljuga ihop ngt..

passa er för taxi bilar..framför allt i stockholm..
 

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Spånga
Hoj
Halvt Trasig
Fan de e verkligen jobbigt me personer som inte tänker sig för.... I torsdags så hade ja en körlektion och då höll ja på att bli påkörd. Ja och min lärare rullade långsamt framåt i en kö vid ett rödlyse, sen så slog det om och precis när ja börjar gasa på så svänger en bil (som stog i princip brevid mig, hade nog halva motorcykeln brevid bilen) rakt ut och försöker byta fil, och det värsta va att hon kolla först åt höger för att kolla så ingen va där och sen när hon svänger så kollar hon åt vänster:huvet Men som tur va så slapp ja bli påkörd genom att ja drog på och svängde förbi, men min lärare blev jävligt:mad:
Men iaf kom ju undan och de e väll de som räknas:yoparty Men fyfan för bilförare ibland:gnissla
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top