Skinställ

Mambo1234

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Västervik
Hoj
Madass 125
Om några veckor ska jag göra uppkörningen och undrade om det är obligatoriskt att ha skinn ställ eller nått liknande och riktiga mc kängor eller vad dem nu heter. I min mc bok står det "Vid körprovet ska du hjälm, robusta skyddskläder,skydds glasögon eller motsvarande, kraftig fotbeklädnad, handskar och ryggskydd.
Eftersom jag endast kör en 125:a så vill jag inte åka runt med hela mc-outfiten, så jag undra om det går typ bara ha vanliga kängor, jeans och jacka på sig när man gör uppkörningen ?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Klart du skall ha allt. Vadå bara kör en 125:a?? Gör det mindre ont/ mindre skador att klota i 90 på en 125 än på en 600:a?

Nej du får itne bara ha jeans och jacka på dig på uppkärningen. Full mundering som gäller. Och det skall det vara sedan med!!
 

Mambo1234

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Västervik
Hoj
Madass 125
Jo fattar att det säkert kommer göra ont att ramla av den:p men jag har bara tänkt att ha den till o från skolan, jag lär ju få rätt många blickar om jag sitter på matte lektionen med ett skinställ o mc-boots:p
Så det går alltså inte ha vanliga kläder lr, är det olagligt att inte ha mcställ sen när man åker ?
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Kör då scooter. om du bara ska ha den till o från skolan..
Det går o köra med jeans det är lagligt. Men släng iaf på axelskydd elr något i den stilen. sen ta av det i skolan o släng in de i skåpet.

skydd gör mer nytta än man tror.. istället för att slå hjäl sig. så slär man bara halvt ihjäl sig. :tummenupp
 
Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
På uppkörningen måste du ha alla skydskläder men sen när du åker på egen hand så får du köra i flippflopp,shorts och en störtkruka men det är inte att rekomendera:tummenupp
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Har alltid sagt precis som Lundgren, vaf gör det mindre ont att klota med 125a än med större?:va

Men sen såg jag att det var en madass, då förstår jag trådskaparen..måste ju verkligen se skitdummt ut med fullt ställ på en madass..fast och andra sidan så ser det nog inte så jävla ball ut i vilket fall.

Så, se dum ut med skinställ, eller se dum ut med uppskrapad kropp?
 

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Har alltid sagt precis som Lundgren, vaf gör det mindre ont att klota med 125a än med större?:va

Men sen såg jag att det var en madass, då förstår jag trådskaparen..måste ju verkligen se skitdummt ut med fullt ställ på en madass..fast och andra sidan så ser det nog inte så jävla ball ut i vilket fall.

Så, se dum ut med skinställ, eller se dum ut med uppskrapad kropp?

håller med både HannesH och Lundgren!!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
kör i kalsonger ditt jävla pucko. det är inga problem.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jo fattar att det säkert kommer göra ont att ramla av den:p men jag har bara tänkt att ha den till o från skolan, jag lär ju få rätt många blickar om jag sitter på matte lektionen med ett skinställ o mc-boots:p
Så det går alltså inte ha vanliga kläder lr, är det olagligt att inte ha mcställ sen när man åker ?

Är du handikappad?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Idag körde jag i flip-flop, shorts och t-shirt!

Fan vad gött det var! :banana
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
chansa och se om det går köra upp utan skydd...... jag menar det är inte skydden som kör hojen....eller?:va sen är det ju bara en bonus om man sitter på mattelektionerna med massa köttiga sår å brutna ben....det är macho om nått:tuttar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top