Triumph Thruxton-tråden.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nya reseregler! Vätternrunda 27-28/6?

Jahopp, reserestriktionerna inom landet försvinner: Hur ser vi på en eventuell Vätternrunda i ljuset av det?
Ja, med de förändringarna så kan ju slutsatsen bli en annan. Om vi är försiktiga och håller sund distans, övernattar i enkelrum, begränsar nära kontakter med lokalbefolkningen (inte hånglar med någon i okänd i onödan :) ), etc.

Jag tittade på helgen 27-28 juni. Vårt tidigare ställe Rocksjön verkade lite småbokat och var inte lika billigt som vanligt den helgen. Så jag letade upp hittade billiga(-re) rum i centrala Jönköping. En dryg 500-lapp för enkelrum med frukost, avbokningsbart till 27/6, på Comfort Hotel på Klostergatan. Så jag bokade det! :)
Se Hotels.com eller booking.com!

Funkar den helgen?
Alikzus? Trixon? Ahoff? Fler som vill köra med?
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag har bokat, men direkt hos Nordic Choice, så det blev några kronor dyrare; hellre det än att stödja booking.com och liknande oseriösa företag.

Men det såg ut som att parkering tillkommer? Drabbar visserligen ingen fattig och det blir ändå billigare än Rocksjön.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det finns mc-parkering i närheten. Regler för sådan? Vet ej. ;)
Hotellet: Kan kanske dela på betalplats? Flera på en ruta?
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, med de förändringarna så kan ju slutsatsen bli en annan. Om vi är försiktiga och håller sund distans, övernattar i enkelrum, begränsar nära kontakter med lokalbefolkningen (inte hånglar med någon i okänd i onödan :) ), etc.

Jag tittade på helgen 27-28 juni. Vårt tidigare ställe Rocksjön verkade lite småbokat och var inte lika billigt som vanligt den helgen. Så jag letade upp hittade billiga(-re) rum i centrala Jönköping. En dryg 500-lapp för enkelrum med frukost, avbokningsbart till 27/6, på Comfort Hotel på Klostergatan. Så jag bokade det! :)
Se Hotels.com eller booking.com!

Funkar den helgen?
Alikzus? Trixon? Ahoff? Fler som vill köra med?

Påminnelse
Hallå alla, vilka kör med?
Trixon, Ahoff - har inte sett någon respons.

Någon mer som hänger på?
Samling i Askersund lördag 27/6 kl 13.
Körning till Jönköping under eftermiddagen.
Söndag 28/6 fortsätter varvet på västsidan.
Nästan bara små, sköna vägar - som gjorda för en Thruxton (eller en Bonneville).

Glad midsommar på er! :)
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Påminnelse
Hallå alla, vilka kör med?
Trixon, Ahoff - har inte sett någon respons.

Någon mer som hänger på?
Samling i Askersund lördag 27/6 kl 13.
Körning till Jönköping under eftermiddagen.
Söndag 28/6 fortsätter varvet på västsidan.
Nästan bara små, sköna vägar - som gjorda för en Thruxton (eller en Bonneville).

Glad midsommar på er! :)

Men shit, det här har jag missat. Ni har ju satt ett datum. Grymt! Nästa helg ju. Det är klart man hänger på. Jag har testkört sträckan på ”min” sida Vättern flera gånger i år och kan säga att den är i gott skick.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Men shit, det här har jag missat. Ni har ju satt ett datum. Grymt! Nästa helg ju. Det är klart man hänger på. Jag har testkört sträckan på ”min” sida Vättern flera gånger i år och kan säga att den är i gott skick.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag ringer Åke (Ahoff) om han inte svarar inom ett par dagar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
En dryg 500-lapp för enkelrum med frukost, avbokningsbart till 27/6, på Comfort Hotel på Klostergatan. Så jag bokade det! :)
Se Hotels.com eller booking.com!

Funkar den helgen?

Klart jag ska med. Hotell bokat, men det gick på en 7 hundring. Jag har 2 sängar att välja på. En till mig o en till truxen.:banana.

2019-års avkortade runda.
 
Last edited:

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Klart jag ska med. Hotell bokat, men det gick på en 7 hundring. Jag har 2 sängar att välja på. En till mig o en till truxen.:banana.

Nu kommer du inte med en äventyrshoj! Då är det 500m avstånd som gäller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Hur många blir vi nu då? Minst 4 va? Uffe, hänger Ronny på också?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Skall höra med Ronny. Träffar honom på måndag.

EDIT 24/6
6 pers nu:
Jag :)
Alikzus
Trixon
Ahoff
Leif (ej med på SH - läsare i tråden)
Claes
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Då kör vi Vättern Runt på lördag-söndag 27-28/6. Vill du hänga med på din Thruxton, Bonneville eller Scrambler?

Göteborgsgänget startar från Preem i Gårda/Ullevi (Göteborg) prick 7.30 lördag morgon. Vi kör sedan småvägar genom Västergötland till Askersund.

Ahoff kommer från Dalahållet och Trixon får masa(!) sig upp till Askersund från Motala. Andra som hänger på?

Alla sammanstrålar alltså kl 13 på torget i Askersund där vi äter lunch.

Därefter vidare på krokiga vägar genom Östergötland till nattkvarteret på Comfort Hotel i Jönköping. (Alla bokar sin övernattning individuellt.)

Söndag letar vi oss fram i landsbygden på Vätterns västra sida. Vi västkustbor sneddar sedan hemåt, återigen på småvägar genom Västergötland. Övriga fullföljer Vätternrundan på mestadels krokvägar mot Tiveden och åter till trakterna kring Askersund. Mission completed! :)

Hemma igen söndag eftermiddag.

Så häng på, det här är kul!

Foton från tidigare Vätternrundor:
IMG_0954.JPG
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det där var före min tid. Vi var fler förr. Mitt första år, 2014, var alltså sista året som vi var riktigt många.
Det är säkert inte... ehhh ganska säkert inte... ditt fel. :D :D

Thruxtonerich och BJN drog rätt mycket här i tråden och när de inte är kvar så märks det och aktiviteten blev lägre. Både moddade ju friskt. (Erich har ju gått och blivit trippel och BJN har ju uppsökt "hojvägarna på andra sidan". Vila i frid, BJN!).

Även Twintorsk som var flitig håller numera låg profil i tråden.
Svetsar väl på sitt hus, kan tro. :)
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Då kör vi Vättern Runt på lördag-söndag 27-28/6. Vill du hänga med på din Thruxton, Bonneville eller Scrambler?

Göteborgsgänget startar från Preem i Gårda/Ullevi (Göteborg) prick 7.30 lördag morgon. Vi kör sedan småvägar genom Västergötland till Askersund.

Ahoff kommer från Dalahållet och Trixon får masa(!) sig upp till Askersund från Motala. Andra som hänger på?

Alla sammanstrålar alltså kl 13 på torget i Askersund där vi äter lunch.

Därefter vidare på krokiga vägar genom Östergötland till nattkvarteret på Comfort Hotel i Jönköping. (Alla bokar sin övernattning individuellt.)

Söndag letar vi oss fram i landsbygden på Vätterns västra sida. Vi västkustbor sneddar sedan hemåt, återigen på småvägar genom Västergötland. Övriga fullföljer Vätternrundan på mestadels krokvägar mot Tiveden och åter till trakterna kring Askersund. Mission completed! :)

Hemma igen söndag eftermiddag.

Så häng på, det här är kul!

Foton från tidigare Vätternrundor:
View attachment 454801

Har gjort några modifieringar på årets tur. Det hade BJN inte gillat. Han ville att det skulle vara som det var. Men nu är han inte här och kan tycka! Sorry, BJN.

Eftersom vi från västkusten inte kommer att möta upp några bohusläningar i Trollhättan så har jag dragit västgötadelen lite annorlunda. Trevligt med omväxling, men också jobbigt. Nu måste jag lära mig en massa nya vägar utantill. Har ju ingen GPS på min Thruxton. I-landsproblem.

Har också försök göra den spikraka sträckan Skänninge-Bjälbo-Väderstad-Rök samt delen Alvastra-Ödeshög lite roligare. En Thruxton är ju inte gjord för att köra rakt fram i 90 km/t. Den är gjord för att svänga på småvägar. Vi får se hur den nya sträckningen blir. Förhoppningsvis lite roligare. Det mesta annars vi kör är ju fina (kurviga) vägar, så det här raka partiet "sabbar helheten" lite. Tyckte jag.

Det var allt för ikväll. Go' natt! :)
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Packad och klar inför helgens Vätternrunda! Lite tidigt kan tyckas, men genom att packa redan idag har jag ytterligare en dag på mig att komma på vad jag glömt. ;)

Sk*tjobbigt att välja rätt jacka. Hur packar man när det skall bli +29 och sol ena dagen och regn nästa? OM det nu blir regn? Vi får väl se... I det läget är det ingen fördel att ha 14 jackor att välja mellan. Fast fodrade höstjackor går bort p g a värmen. Skinnjackorna går bort p g a risk för regn. Så det blir nog en meshjacka (värmen!) med foder och regnjacka som överdrag. I-landsproblem! :D
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Packad och klar inför helgens Vätternrunda! Lite tidigt kan tyckas, men genom att packa redan idag har jag ytterligare en dag på mig att komma på vad jag glömt. ;)

Sk*tjobbigt att välja rätt jacka. Hur packar man när det skall bli +29 och sol ena dagen och regn nästa? OM det nu blir regn? Vi får väl se... I det läget är det ingen fördel att ha 14 jackor att välja mellan. Fast fodrade höstjackor går bort p g a värmen. Skinnjackorna går bort p g a risk för regn. Så det blir nog en meshjacka (värmen!) med foder och regnjacka som överdrag. I-landsproblem! :D

Vad du är hiad. ;)

Jag skrev dock packlistan igår, baserad på tidigare års. Idag så blir det packning och lite småfix efter jobbet. Behöver ge mig iväg för att pumpa däcken också, så att jag kan köra direkt imorgon bitti.

Vilket lyxproblem. Jag har (förhoppningsvis tillfälligt) vuxit ur mitt skinnställ, så jag använder frugans gamla Gore Tex-ställ; varmt som satan är det, även utan fodret. Men det blir åtminstone invigning av min nya hjälm, helt vit => svalare. ^^
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top