Triumph Thruxton-tråden.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vi vill väl inte bli för många? Mellan fem och tio tycker jag har känts lagom.
Flera bra förslag. Thruxton-eran verkar ha passerat, så det viktigaste torde vara att bli tillräckligt många för att få resan värd att genomföra. Jag är ingen snobb i den frågan. Hur skulle det vara om kompis, syskon eller respektive som har "fel" hoj får följa med? Då skulle vi kunna öka på befintlig bas utan att tappa grundkonceptet.

Öppna upp för andra Triumhhojar så kan jag hänga med en dag?!

Tillåt alla Triumph? Låter som en tur jag hade trivts som fan i!

Grejen från början var ju att detta var en sorts sommarträff för oss som deltog i tråden. Att det vore kul att ses även IRL.
Men det var de beslut som togs då, och det är ju inte hugget i sten. Förändring kan vara bra! :)

Eftersom vi blir färre för var sommar som passerar så är det nog förändra eller försvinna som gäller nu. :)


Denna skulle kunna bli Triumphtråden, tråden som samlar de Triumphåkare som har en Triumph som inte är så vanlig att det finns tillräckligt många att ha en egen tråd.
Fast det krävs kanske lite vidsynthet att tillåta att ingen kan komma med fel SportHoj när alla är rätt! T595-eran har passerat...

En tanke bara... :va

Tack för mig! :tungan
https://www.youtube.com/watch?v=f25aax2ES4s
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Denna skulle kunna bli Triumphtråden, tråden som samlar de Triumphåkare som har en Triumph som inte är så vanlig att det finns tillräckligt många att ha en egen tråd.
Fast det krävs kanske lite vidsynthet att tillåta att ingen kan komma med fel SportHoj när alla är rätt! T595-eran har passerat...

En tanke bara... :va

Tack för mig! :tungan
https://www.youtube.com/watch?v=f25aax2ES4s
Så länge som man inte har en T595 så ser jag inga problem med det hela. ;)

Men, vore det inte bättre att frysa den här tråden och skapa en ny generell Traja-tråd i sådana fall, för att inte försvåra sökbarhet? Eller riskerar man kanske att tappa önskvärd dragning/samlingskraft då, hmm...
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vet inte men om man ska börja att frysa trådar hur skulle det vara då, skulle det finnas utrymme för två Trajatrådar för de modellerna som delar lite med varandra? En för "retro modellerna" med twinar som Thruxton, Bonneville och en annan för de modellerna som har trippar?

Förövrigt har jag i alla fall fått mycket hjälp i denna tråd sen jag köpte min Thruxton, tex hade jag nog aldrig vågat mappa om hojen utan denna tråd.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Denna skulle kunna bli Triumphtråden, tråden som samlar de Triumphåkare som har en Triumph som inte är så vanlig att det finns tillräckligt många att ha en egen tråd.
Fast det krävs kanske lite vidsynthet att tillåta att ingen kan komma med fel SportHoj när alla är rätt! T595-eran har passerat...

En tanke bara... :va

Tack för mig! :tungan
https://www.youtube.com/watch?v=f25aax2ES4s
Jag har en svart t595 typ allra högst upp på inköpslistan. Inväntar tillfälle.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Vet inte men om man ska börja att frysa trådar hur skulle det vara då, skulle det finnas utrymme för två Trajatrådar för de modellerna som delar lite med varandra? En för "retro modellerna" med twinar som Thruxton, Bonneville och en annan för de modellerna som har trippar?

Förövrigt har jag i alla fall fått mycket hjälp i denna tråd sen jag köpte min Thruxton, tex hade jag nog aldrig vågat mappa om hojen utan denna tråd.
Det har hängt Bonnevilles och Scramblers här också, så det här är twin-tråden kan man säga. :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Och jag som så sent som förra veckan bytte in min 1200 R på Northbike mot en Tiger 1200 (jupp, precis så gammal och bekväm har jag blivit:( ). Då får jag alltså inte ens glutta i tråden med min Flodhäst-trippel, än mindre yttra mig?

Å andra sidan ansåg Galne Dansken att de långa avstånden i Norr utgjorde en förmildrande omständighet inför ett så tossigt val så jag hoppas på ett visst fördrag även från Er :)
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är mer oroad över utvecklingen på fjädringssidan, för att åka clip-on försedd twindämparhoj på vanliga norrbottniska vägar kan inte betraktas som annat än manligt.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag är mer oroad över utvecklingen på fjädringssidan, för att åka clip-on försedd twindämparhoj på vanliga norrbottniska vägar kan inte betraktas som annat än manligt.
Nej förvisso, men så är Du ju också en ung, knappt byxmyndig pöjk :) Denne gamle drasut ska i alla fall rulla T/R Sundsvall för service på tisdag, därefter blir det till att lägga lite mil på några av våra trevligare vägar. Håller ryggen för ett trettiotal mil och har Du lust att känna på omgivningarna kring länsgränsen vet Du vem Du kan höra av Dig till :tummenupp
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag är mer oroad över utvecklingen på fjädringssidan, för att åka clip-on försedd twindämparhoj på vanliga norrbottniska vägar kan inte betraktas som annat än manligt.

Den belagda delen (om man nu kan kalla detta för beläggning) av väg 836 måste vara en utmärkt väg att testa fjädring på, helt sanslöst fördjävlig. Jag har inte clip on på min Thruxton så jag är väl lite småfjollig då:D.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Och jag som så sent som förra veckan bytte in min 1200 R på Northbike mot en Tiger 1200 (jupp, precis så gammal och bekväm har jag blivit:( ). Då får jag alltså inte ens glutta i tråden med min Flodhäst-trippel, än mindre yttra mig?

Å andra sidan ansåg Galne Dansken att de långa avstånden i Norr utgjorde en förmildrande omständighet inför ett så tossigt val så jag hoppas på ett visst fördrag även från Er :)
Seså, inte bli kränkt nu. :) Sådant är förbehållet lättkränkta 90-talister och millenials. Vi som är äldre tål lite mera! :D Det är bara att yttra sig!

Som skrivet tidigare... När vi för nästan 10 år sedan sade att Vätternrundan skulle vara en "trådträff" för oss Thruxton-tomtar och inte en "allmän hojträff" var det på grund av att vi ville ses fysiskt. Allmänna hojträffar finns det mängder av, och vi siktade inte på att skapa ännu en sådan utan ville bara träffas, se varandras hojar och utbyta tips och vara lite sociala IRL. Ganska snart dök det upp lite intressenter på andra hojar (trajor mest) och då sade vi i tråden att detta skulle vara en Thruxton-/Bonneville-träff primärt, för att hålla kvar den snävare (trångsynta? ;) ) gruppen - vi som skriver i tråden och våra läsare.

Men det var då det. Och nu är nu. ;)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Seså, inte bli kränkt nu. :) Sådant är förbehållet lättkränkta 90-talister och millenials. Vi som är äldre tål lite mera! :D Det är bara att yttra sig!

Men det var då det. Och nu är nu. ;)
ingen fara, vi är nog många som är tillräckligt gamla för att fortfarande känna igen begrepp som ”ironi” och ”glimten i ögat”. KrENgkkt kan andra ägna sig åt att vara :)

I sak tycker jag Era träffar verkar rysligt charmiga och det är väl bara att fortsätta med dessa som Ni behagar. Personligen kan jag uppleva att många av oss har en sådan pass intressant historia av många olika hojar att jag numera kör med alla möjliga fabrikat och modeller, det blir ändå intressanta spörsmål, diskussioner och erfarenhetsutbyten under stoppen.

Men som sagt - allt beror på vad som känns viktigast och hur många man anser lämpligt att ha med på en träff eller en runda. I min högst personliga bok i alla fall :tummenupp Kör schnyggt så kanske vi ses en dag!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den belagda delen (om man nu kan kalla detta för beläggning) av väg 836 måste vara en utmärkt väg att testa fjädring på, helt sanslöst fördjävlig. Jag har inte clip on på min Thruxton så jag är väl lite småfjollig då:D.

Mycket möjligt, men jag kan inte komma ihåg sist jag åkte den vägen. Jag åkte däremot 392 uppåt Jockfall för bara någon dag sedan, naturligtvis på clip-on och twindämparhoj då en XJR 1300 Racer är min huvudsakliga milslukare nuförtiden.

Jag kanske till och med har blivit äldre än Roffe då ett klassiskt utseende från 70-80 tal numera går före funktion och prestanda...?

Jag vill minnas att du tidigare har ondgjort dig över hur glesbygdsmänniskor missgynnas och just vägarnas kvalitet är väl ett av de områden där detta märks. Flera hyfsat kurviga vägar i min omedelbara närhet - öster om Kalix - har förfallit något enormt bara under två-tre år och är snart så dåliga att det är endurohoj som gäller om man ens vill ta sig fram. Det enda som görs är att någon stackars tjomme för hand fyller på de största groparna med asfalt någon gång då och då samt att den förbannade snabelbilen dyker upp vartannat år...

Men att belägga längre sektioner eller att rent av renovera vägen där en stor del av Norges laxexport passerar...? Nää...det finns inte budgeterat inom en överskådlig framtid...Nu är det bara Greta i huvudet på våra politiker och nu ska pengar frigöras för höghastighetståg mellan våra tre största städer. För vem bryr sig om några gamla raggare från Norrbotten...?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Mycket möjligt, men jag kan inte komma ihåg sist jag åkte den vägen. Jag åkte däremot 392 uppåt Jockfall för bara någon dag sedan, naturligtvis på clip-on och twindämparhoj då en XJR 1300 Racer är min huvudsakliga milslukare nuförtiden.

Jag kanske till och med har blivit äldre än Roffe då ett klassiskt utseende från 70-80 tal numera går före funktion och prestanda...?

Jag vill minnas att du tidigare har ondgjort dig över hur glesbygdsmänniskor missgynnas och just vägarnas kvalitet är väl ett av de områden där detta märks. Flera hyfsat kurviga vägar i min omedelbara närhet - öster om Kalix - har förfallit något enormt bara under två-tre år och är snart så dåliga att det är endurohoj som gäller om man ens vill ta sig fram. Det enda som görs är att någon stackars tjomme för hand fyller på de största groparna med asfalt någon gång då och då samt att den förbannade snabelbilen dyker upp vartannat år...

Men att belägga längre sektioner eller att rent av renovera vägen där en stor del av Norges laxexport passerar...? Nää...det finns inte budgeterat inom en överskådlig framtid...Nu är det bara Greta i huvudet på våra politiker och nu ska pengar frigöras för höghastighetståg mellan våra tre största städer. För vem bryr sig om några gamla raggare från Norrbotten...?
Har du missat att Sverige-gränsen sammanfaller med Stockholms-gränsen nuförtiden? ;) Det blir ett demokratiskt problem när en femtedel av nationens befolkning bor i en bubbla.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Mycket möjligt, men jag kan inte komma ihåg sist jag åkte den vägen. Jag åkte däremot 392 uppåt Jockfall för bara någon dag sedan, naturligtvis på clip-on och twindämparhoj då en XJR 1300 Racer är min huvudsakliga milslukare nuförtiden.

Jag kanske till och med har blivit äldre än Roffe då ett klassiskt utseende från 70-80 tal numera går före funktion och prestanda...?

Jag vill minnas att du tidigare har ondgjort dig över hur glesbygdsmänniskor missgynnas och just vägarnas kvalitet är väl ett av de områden där detta märks. Flera hyfsat kurviga vägar i min omedelbara närhet - öster om Kalix - har förfallit något enormt bara under två-tre år och är snart så dåliga att det är endurohoj som gäller om man ens vill ta sig fram. Det enda som görs är att någon stackars tjomme för hand fyller på de största groparna med asfalt någon gång då och då samt att den förbannade snabelbilen dyker upp vartannat år...

Men att belägga längre sektioner eller att rent av renovera vägen där en stor del av Norges laxexport passerar...? Nää...det finns inte budgeterat inom en överskådlig framtid...Nu är det bara Greta i huvudet på våra politiker och nu ska pengar frigöras för höghastighetståg mellan våra tre största städer. För vem bryr sig om några gamla raggare från Norrbotten...?

Hade du tagit färjan över älven och sen ca 2 km söderut hade jag bjudit på kaffe, är ju för det mesta hemma även om det blir nåt ragg med Cadillacen då och då.

Dock ska vi faktiskt vara lite positiva för 392 är omlagd förra sommaren i alla fall mellan Nybyn och färjan i Strömsnäs hur länge den sen håller med lax och timmertrafiken är väl en annan fråga. Är väl ganska samma över hela Sverige och inte specifikt Norrbotten, kommer man ut på landet är det inte så noga då tre pluttar på kartan är det enda dom räknas pga att man vinner valet där.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top