Triumph Thruxton-tråden.

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
UPPFATTAT KAPTEN!!! (Enskild ställning)

Då tar jag mig friheter och ändrar lite på rutten. I min värld så är en fika i Väderstad obligatorisk samt en tur upp vid utsikten i Omberg.

Ändringarna i rutten bifalles. (Nu när inte RS :bow är med går det bra att improvisera lite (RS= ruttskapare)). Vet ju inte om jag hittar ordinarie körväg då jag tidigare bara följt efter ett baklyse.
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Ändringarna i rutten bifalles. (Nu när inte RS :bow är med går det bra att improvisera lite (RS= ruttskapare)). Vet ju inte om jag hittar ordinarie körväg då jag tidigare bara följt efter ett baklyse.

Då avrustas RS och jag tar över befälet då det numera är mina hemtrakter. MANÖVER!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Så fint. Då kan jag återgå till att följa baklyse.

Ett nytt sådant kan tilläggas också.
Observera att jag varit i Hockenheim. Det kommer gå undan. Inget för fegisar. Det kommer bli 3 varv runt Vättern under lördagen. Och jag vill inte se något Goretex-ställ och tankväska på en Thruxton! Och intercom håller vi inte på med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag skyller på detta orsakat av en bångstyrig Kawasaki, annars hade jag varit på. Tycker att jag i alla fall en godtagbar ursäkt för att inte delta ;)

 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har också haft en sån Kawa. Bångstyrig altså Sålde den fort. Var ju livsfarlig ju.

Nu försöker jag fjäska för den gröna Kawan med bla nya gaffeltätningar, handskydd, styre, nytt avgassystem, mm. Får se om den blir snällare då:va
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
d31f38b7794184d96c1258b01c446585.jpg


Var är alla? Vi orkar inte vänta längre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Härligt att höra att ni körde ändå, fastän jag fegade ur. Fick ni mycket regn på er igår?

Jag tappade sugen lite. Har gjort den här turen i så många år (9?) och när det nu var så trögt i år så tappade jag lusten en smula. Fastän det hade varit kul att träffa er andra. Och fastän det är en tur med några himla fina sträckor med svårslagna kurvpartier i vacker landsbygd.


Vad skall vi göra framöver? Om vi vill fortsätta, alltså.

Bredda turen målgruppsmässigt? Samarbeta med TOMCC och göra en mer allmän Triumph-tur? Göra om konceptet till en caféracer-tur? Öppna för andra märken? En tur för engelska hojar? (....vad gör man då med Kawa W650/800 som så gärna vill vara engelska? ;) )

Andra tankar? Om vi vill fortsätta, alltså.
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Härligt att höra att ni körde ändå, fastän jag fegade ur. Fick ni mycket regn på er igår?

Jag tappade sugen lite. Har gjort den här turen i så många år (9?) och när det nu var så trögt i år så tappade jag lusten en smula. Fastän det hade varit kul att träffa er andra. Och fastän det är en tur med några himla fina sträckor med svårslagna kurvpartier i vacker landsbygd.


Vad skall vi göra framöver? Om vi vill fortsätta, alltså.

Bredda turen målgruppsmässigt? Samarbeta med TOMCC och göra en mer allmän Triumph-tur? Göra om konceptet till en caféracer-tur? Öppna för andra märken? En tur för engelska hojar? (....vad gör man då med Kawa W650/800 som så gärna vill vara engelska? ;) )

Andra tankar? Om vi vill fortsätta, alltså.
Vi vill väl inte bli för många? Mellan fem och tio tycker jag har känts lagom.

För min del så skulle det underlätta om det inte är under semestern, eftersom det då alltid finns risk att det krockar med andra planer.

Flera bra förslag. Thruxton-eran verkar ha passerat, så det viktigaste torde vara att bli tillräckligt många för att få resan värd att genomföra. Jag är ingen snobb i den frågan. Hur skulle det vara om kompis, syskon eller respektive som har "fel" hoj får följa med? Då skulle vi kunna öka på befintlig bas utan att tappa grundkonceptet.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Vi vill väl inte bli för många? Mellan fem och tio tycker jag har känts lagom.

För min del så skulle det underlätta om det inte är under semestern, eftersom det då alltid finns risk att det krockar med andra planer.

Flera bra förslag. Thruxton-eran verkar ha passerat, så det viktigaste torde vara att bli tillräckligt många för att få resan värd att genomföra. Jag är ingen snobb i den frågan. Hur skulle det vara om kompis, syskon eller respektive som har "fel" hoj får följa med? Då skulle vi kunna öka på befintlig bas utan att tappa grundkonceptet.

Öppna upp för andra Triumhhojar så kan jag hänga med en dag?!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Öppna upp för andra Triumhhojar så kan jag hänga med en dag?!
Jag tror thruxton-nestorn är välkommen även på en suzuki eller liknande(även om det är rätt osannolikt..) jag brände ner till småland idag, snittade 140, farsgubben tyckte jag körde slött. Han har väl en poäng.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tillåt alla Triumph? Låter som en tur jag hade trivts som fan i!
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Härligt att höra att ni körde ändå, fastän jag fegade ur. Fick ni mycket regn på er igår?

Vi körde bara under lördagen. Själv tog jag ett stopp i Linköping under söndagen och blåste hem till Örskogen igår måndag. Inte en droppe regn.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tillåt alla Triumph? Låter som en tur jag hade trivts som fan i!
Grejen från början var ju att detta var en sorts sommarträff för oss som deltog i tråden. Att det vore kul att ses även IRL.
Men det var de beslut som togs då, och det är ju inte hugget i sten. Förändring kan vara bra! :)
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Grejen från början var ju att detta var en sorts sommarträff för oss som deltog i tråden. Att det vore kul att ses även IRL.
Men det var de beslut som togs då, och det är ju inte hugget i sten. Förändring kan vara bra! :)
Eftersom vi blir färre för var sommar som passerar så är det nog förändra eller försvinna som gäller nu. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top