Triumph Thruxton-tråden.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Ikon, VP är ju inte fel, beror ju lite på vad priset får vara.

max några tusenlappar, såg att thruxtonerich hade ikon till salu men de sänkte 20mm och jag är lång som jag är(190)...

vill helst ha Öhlins men de ligger ju på 7500 kr..
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Haha , det ligger i planen som ser ut så här;

1. Mad Doctorkit bak, kevlarkomposit
2. Mad Doctorkit fram, kevlarkomposit
3. Rear Whide Wheelkit från Triumph Performance USA
3a. Däck bak 180/55/17 Bridgestone Battlax BT020
4. Airbox eliminationkit från TP USA
5. Zard Thruxton Trofeo helsystem
6. Monza tanklock från TP USA
7. Chokereglage från TP USA
8. 7" Strålkastare från Lucas
9. Clip-ons orginal
10. Oberon svarta fotpinnar
11. Kopplingsvajerledare från Oberon
12. Headlightint från Carcustomz
13. IKON dämpare
14. Lädersadel med kontrastsöm. KLART
15. Nya backspeglar från Oberon eller Mad Doctor.
16. Titax reglage
17. Avgasbandage KLART
18. Iridiumstift
19. Barends från LLS Racing
20. Bobbins från LLS Racing
21. 110/80/18 däck fram Avon Roadrider
22. Mad Doctor Chainguard
23. Bromsvätskelock Oberon KLART
24. Miniskylt


så det finns lite att göra :)

uppdaterat
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ett par tusenlappar kommer du inte så långt med om du inte hittar beg. på nätet. Jag kan tippsa att några jappshojar passar rakt av, tror det var en yamma 1200 eller kawa (minns inte bet. ZRX?), finns då o då på nätet. Du kan gå till Öhlins hs och kolla dom olika specarna för olika hojar och jämföra med öhlins thruxtondämpare och på så sett komma bakvägen till en dämpare som passar ungefärligt, sen får man undersöka närmare.
Ikon är snäppet bättre än org. och Hagon likaså men vill man ha riktigt bra får man pröjsa.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Ett par tusenlappar kommer du inte så långt med om du inte hittar beg. på nätet. Jag kan tippsa att några jappshojar passar rakt av, tror det var en yamma 1200 eller kawa (minns inte bet. ZRX?), finns då o då på nätet. Du kan gå till Öhlins hs och kolla dom olika specarna för olika hojar och jämföra med öhlins thruxtondämpare och på så sett komma bakvägen till en dämpare som passar ungefärligt, sen får man undersöka närmare.
Ikon är snäppet bättre än org. och Hagon likaså men vill man ha riktigt bra får man pröjsa.

ja det var yama xjr1300 som passade, när jag sa nåra tusenlappar - menade jag beggat förstås.. men det verkar som jag går på IKON nu ändå , kännns som Öhlins är lite too much om man inte hittar nåt beggat bra då förstås.. jag budade på ebay och trodde jag fått några för 500 euro men tappade budgivningen i slutet och de gick till en annan för 505 euro :-(
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
XJR var det såklart. Det breda hjulkittet från TPU, kolla om inte hjulet sitter lite offset, jag har för mig att du max får in 170 bredd i svingen, kedjan tar i.
En billigare variant är hjul från LSL, Tyskland, inte så brett men bättre köregenskaper än TPU:s.
Annars är önskelistan imponerande. Lycka till.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
XJR var det såklart. Det breda hjulkittet från TPU, kolla om inte hjulet sitter lite offset, jag har för mig att du max får in 170 bredd i svingen, kedjan tar i.
En billigare variant är hjul från LSL, Tyskland, inte så brett men bättre köregenskaper än TPU:s.
Annars är önskelistan imponerande. Lycka till.

NCCR som har reklam på SH är återförsäljare åt LsL, som faktiskt har riktigt mycket till våra hojar,http://www.nccr.se.
Hela sortimentet med priser i skr låg ute på nätet såg jag.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
XJR var det såklart. Det breda hjulkittet från TPU, kolla om inte hjulet sitter lite offset, jag har för mig att du max får in 170 bredd i svingen, kedjan tar i.
En billigare variant är hjul från LSL, Tyskland, inte så brett men bättre köregenskaper än TPU:s.
Annars är önskelistan imponerande. Lycka till.

enligt TP USA så går 180 in i svingen , får prova helt enkelt..

NCCR som har reklam på SH är återförsäljare åt LsL, som faktiskt har riktigt mycket till våra hojar,http://www.nccr.se.
Hela sortimentet med priser i skr låg ute på nätet såg jag.

snart kommer hela TP USA ;s sortiment att ligga på min web-shop www.rucknrunracing.se då jag nu har återförsäljningen även för dom i sverige.
I övrigt kommer hojen att vara rullande reklampelare för delar av mitt sortiment
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
enligt TP USA så går 180 in i svingen , får prova helt enkelt..



snart kommer hela TP USA ;s sortiment att ligga på min web-shop www.rucknrunracing.se då jag nu har återförsäljningen även för dom i sverige.
I övrigt kommer hojen att vara rullande reklampelare för delar av mitt sortiment

Då förstår jag att du inte vill ha LsL prytlar:D
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
enligt TP USA så går 180 in i svingen , får prova helt enkelt..

Jag får förklara mig; 180 går in i svingen men hjulet blir offset, medan 170 går in prydligt o rakt med nån mm eller så tillgodo på kedjan.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
enligt TP USA så går 180 in i svingen , får prova helt enkelt..

Jag får förklara mig; 180 går in i svingen men hjulet blir offset, medan 170 går in prydligt o rakt med nån mm eller så tillgodo på kedjan.

ok , då är jag med, då blir det till att fixa ett 170 däck istället då.. fast vad konstigt att vissa på triumph ratnet säger att de har 180 som går utan att kedjan tar i :confused: .. kanske får prova ändå eftersom jag sitter på ett 180 däck redan.. äh eller köpa ett 170 så man slipper problemet.. vad jobbigt det blev nu :gnissla
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Vad kommer hjulkittet att ligga på i pris? Känns som det skulle göra jäkligt mycket på utseendet. Hopppas hoppas på bra skatte återbäring! :hihi
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Påväg

Jag letar och letar...
Min plan är att köpa en Thruxton, men det finns få begagnade och att köpa nytt vet jag inte... Finns det fördel nytt, tro? Vet inte riktigt om det är en fördel att ha insprutning?
Men jag kommer att hitta en och då har ni en till skrivandes i tråden :)
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hur brett bakdäck kan man kasta på originalfälgen utan att det blir knas & ser konstigt ut?
Tack!

Jag kör med Dunlop RoadSmart 150/70 bak o 110/80 fram och har kört ca 250 mil på dom, mest landsväg men även en bandag och jag påstår att det här däcket är betydligt bättre på alla punkter jämfört med orginal. Livslängd har jag ingen aning om och igentligen struntar jag i det, huvudsaken är att däcket greppar bra och styr dit man vill.
Större dim. går nog inte på org. fälgen.
Tidigare hade jag Pirelli Sport Demon 140/80 bak och 110/80 fram som också kändes bättre än org. men Dunlop är vida överlägset.
Det finns ju andra däck i dim 150 som man kan prova både Pirelli, Michelin och Mezler har. Testa gärna och lämna en rapport här som andra kan ta del av.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tack för utförligt svar!
Har ju ej köpt hojen ännu, men fetare bakdäck står på "att göra listan" :)

sen går ju alltid att byta ut fälgen i ett sk Wide Wheel kit och då kan du köra 170 o ev tillomed 180 däck bak.
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Det blev en ny som levereras efter påsk :)

Arrow 2-1 rör
KN filter
Skidplate
Lackad kåpa
Gaffelbälgar
 

Bifogat

  • createImage.jpg
    createImage.jpg
    197 KB · Visningar: 176
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top