Triumph Thruxton-tråden.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Dålig koll på priser. Vill minnas att BJNs hoj låg ute ett tag för 55'(?). Som vanligt är det väl Blocket som gäller. Såvida du inte vill sälja den genom Johans Mc:s förmedlingstjänst.
Fick hem nåt papper om det men har inte kollat närmare på vad det innebär, får fråga dem imorgon.

Edit igen: Kollade, minimum 8000kr, så glöm det. :D
 
Last edited:

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Edit: Kollade Blocket och den billigaste ligger på 55 så jag lägger väl mig där då. Om någon här är sugen så PMa så får du nice price.

Tycker 55 är rimligt att lägga ut den för men du får kanske bereda dig på att gå ner lite vid affär. Den har ändå gått en del och har ett par år på nacken men vi hoppas på det bästa! :)
Det var en kille som ringde på min idag och det verkade som att han var ute efter någon som låg lite lägre i pris så han kanske hör av sig till dig!
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Har nu bestämt mig för att nya 1200-Thruxen inte är för mig. Känns ändå bra. Farligt snabb osv. Sporthoj osv... nä.
Känns bättre att ligga kvar med 900-Trajjan. Nära att trilla dit! *phew* :)
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Har nu bestämt mig för att nya 1200-Thruxen inte är för mig. Känns ändå bra. Farligt snabb osv. Sporthoj osv... nä.
Känns bättre att ligga kvar med 900-Trajjan. Nära att trilla dit! *phew* :)

Hehe, som man säger: Det är roligare att köra snabbt med en långsam motorcykel än att köra långsamt med en snabb. ;)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tycker 55 är rimligt att lägga ut den för men du får kanske bereda dig på att gå ner lite vid affär. Den har ändå gått en del och har ett par år på nacken men vi hoppas på det bästa! :)
Det var en kille som ringde på min idag och det verkade som att han var ute efter någon som låg lite lägre i pris så han kanske hör av sig till dig!
Ge honom mitt nummer. :D

Förstår att blocketpris och försäljningspris inte är samma sak men samtidigt är den svart och har chip-on samt förgasare så det borde locka någon. Säljer dock hellre snabbt än dyrt. Man får ändå säga att de behåller värdet riktigt bra, priserna verkar ju ha legat stilla rätt så länge.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hehe, som man säger: Det är roligare att köra snabbt med en långsam motorcykel än att köra långsamt med en snabb. ;)
Ja jag har ju gått och funderat på varför dom inte släppt en 1200cc thruxton i några år. Sen när dom släppte den spydde jag lite i munnen.. inte alls som när jag såg min thruxton på blocket, fick ståfräs och ringde innan jag visste ordet av. Nä 270 vev och vattenkylning är så långt över min gräns va
Ge honom mitt nummer. :D

Förstår att blocketpris och försäljningspris inte är samma sak men samtidigt är den svart och har chip-on samt förgasare så det borde locka någon. Säljer dock hellre snabbt än dyrt. Man får ändå säga att de behåller värdet riktigt bra, priserna verkar ju ha legat stilla rätt så länge.
Synd att du säljer din hoj men jag förstår att du inte orkat köra den med det vassa avgasljudet du får väl köpa en ny när du inte har försörjningsansvar för avkomman längre?
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Ge honom mitt nummer. :D

Förstår att blocketpris och försäljningspris inte är samma sak men samtidigt är den svart och har chip-on samt förgasare så det borde locka någon. Säljer dock hellre snabbt än dyrt. Man får ändå säga att de behåller värdet riktigt bra, priserna verkar ju ha legat stilla rätt så länge.

Sålde min svarta 2008 (EFI/Insprutning) med 1900mil på mätarn för 75000kr i slutet av maj. Lade ut den på blocket i slutet av april för 78000 - dåligt med respons första 3 veckorna men sen när vädret blev bättre tog det fart. Slutade med att jag hade 2 spekulanter som bjöd över varandra! Nu var den ju utrustad med custom prylar för över 30000kr - så det påverkade ju priset positivt. Viktigt med bra utformad blocket-annons och bra bilder på nyputsad hoj för att locka spekulanter.
 

simonsss

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2017
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Triumph Thruxton
Tog kortet i onsdags och fick hämta ut min nya Thruxton 1200 :)
Anmälde mig till vätternrundan också. Hoppas ni tycker det är okej att en gröngöling kanske hakar på?
IMG_7832.JPG

EDIT: Twintorsk, du får försöka att hålla spyan inne när du ser bilden ;)
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
.....Anmälde mig till vätternrundan också. Hoppas ni tycker det är okej att en gröngöling kanske hakar på?.....
Det är lugnt. Vi stannar och väntar på dig. Fikar lite. Tar kanske en påtår. Tills du kommit ikapp. :D

EDIT: Twintorsk, du får försöka att hålla spyan inne när du ser bilden ;)
Du skall inte ta honom på orden. Han är bohuslänning. Lite halvnorsk. Konstigt folk, men i allmänhet är de snälla mot barn och gamla. :)
 

simonsss

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2017
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Triumph Thruxton
Det är lugnt. Vi stannar och väntar på dig. Fikar lite. Tar kanske en påtår. Tills du kommit ikapp. :D

Du skall inte ta honom på orden. Han är bohuslänning. Lite halvnorsk. Konstigt folk, men i allmänhet är de snälla mot barn och gamla. :)

Haha, det låter perfekt!

Jag är också bohuslänning så jag förstår honom! Vi är som vi är :hihi

- - - Updated - - -

Skitkul, grattis!

Tack! Underbar känsla! :D
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Synd att du säljer din hoj men jag förstår att du inte orkat köra den med det vassa avgasljudet du får väl köpa en ny när du inte har försörjningsansvar för avkomman längre?

Behöver man inte öronproppar när man kör så har man fel system. :D
Besiktade hojen idag med originalsystemet och det sabbade känslan totalt. Rätt kul att köra däremot, har ju bara kört 15mil hittills i år.

Någon som har koll på vad en 3000mila service kostar? Johans mc lyckades inte få fram pris i sitt "datorsystem".
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kikade lite på de nya modellerna hos Johans mc idag. Både nya Thruxton och nya Bobbern ser ju ruggigt bra ut.

Edit: Så, då ligger den på blocket, får se vad som händer.
 
Last edited:

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Kikade lite på de nya modellerna hos Johans mc idag. Både nya Thruxton och nya Bobbern ser ju ruggigt bra ut.

Edit: Så, då ligger den på blocket, får se vad som händer.
Ser kanonfin ut, du borde lätt få ut ditt begärda pris!

Skickat från min E6553 via Tapatalk
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
The (Almost) World Famous Lake Vättern Triumph Thruxton Tour!

Hallå alla, då kör vi en påminnelse! :) 3 veckor kvar!

The (Almost) World Famous Lake Vättern Triumph Thruxton Tour!

Gå in här http://doodle.com/poll/r6mwahd2hry6yiub och skriv in vilken helg som du kan vara med. Kryssa helst i båda - det gjorde jag. Tidigare år har vi kört helg 1 som alternativ 1, och haft helg 2 som reserv i fall vädret skulle vara sk*t helg 1.

Detta är självklart inget bindande. Bara en intressekoll! Det finns ingen "officiell anmälan". Man berättar att man vill vara med, raggar eventuellt upp några åkkompisar för att samåka till Askersund. Och så dyker man upp i Askersund kl 13. Så enkelt är det!

Avresa hemifrån lördag morgon. Alla från väster, öster, norr och söder möts på torget i Askersund lördag kl 13 där vi äter lunch på pizzahaket.

Sedan kör vi småvägar öster om Vättern till Jönköping för övernattning. Söndag fortsätter vi väster om Vättern, bl a genom Hökensås. Vid trakten runt Tidaholm/Hjo svänger västkustborna hemåt och övriga gänget fullbordar varvet runt sjön. Hemma igen söndag kväll eller sen eftermiddag, beroende på var du bor.

Hur långt är vårt varv? Ja, själva rundan runt sjön är nog inte mer än 30-40 mil. Men inräknat körningen till och från sjön blir det en del till. Jag som reser från Göteborg brukar ha runt 80-90 mil på trippmätaren när jag kommer hem.
Men, vilka trevliga mil ... ;)

Bra-att-veta:
* Vi kör nästan bara småvägar och undviker stora vägar i möjligaste mån. Det är ju kul när det svänger, och tradigt att bara köra rakt fram.

* Dag 1 är lång. Tar hela dagen från morgon till kväll. Men vi pausar förstås då och då. T ex drickapaus i Borensberg. Glass i Gränna.

* Tempot är moderat. Med det menas att vi kanske inte håller skyltad fart (förutom genom byar och städer), men går inte heller över körkortsgränsen. Vi vill ju ha kortet kvar och vill inte se några olycksincidenter.

Alla är vi olika. Vissa vill gasa, andra vill ta det lite lugnare. Det skall vara kul för alla. Den som tycker tempot är för slött och vill dra på väntar in resten av gänget vid nästa korsning. Ingen blir frånåkt, vi väntar in den som ev. är lite långsammare eller mer osäker på sin hoj.

Och nu en lite känslig sak. Detta är en tur för oss i tråden och andra som vill hänga på med sin Thruxton, Bonneville, Scrambler, både gamla och nya hojar i Bonnevillefamiljen.

Alltså en träff för oss som är aktiva i tråden , för den som kanske bara läser men inte skriver, eller någon annan som inte finns med här, men som kanske borde vara med.

Det blir inte optimalt om man kommer med sin Africa Twin, Gixxer, sin BMW eller Lambretta. Det blir lite som att komma på dammiddag, fast man är man. Eller som att gå på herrmiddag, fast man är tjej. Så just den här turen är en trajjatur, en "årsträff" om man så vill.

Såååå, häng på! Det här är skoj! Och känslan när ett 10-tal trajjor rullar in i Gränna på desperat jakt efter en mjukglass och kaffe - den är svår att slå! :)

Man bör dock förboka hotellrum i god tid för båda helgerna och komma ihåg att avboka den eller de helgerna som man inte vill ha rum. De flesta (alla?) har redan bokat övernattning på "det vanliga stället" http://www.a6hotell.se/.

Här är anmälningsstatusen just nu:
Vättern Doodle 1 juli.JPG
Förutom dessa herrar så tillkommer en man till, Ronny, på sin trimmade Bonneville. :) (Var är alla Thruxton-körande kvinnor??)

Val av datum sker som tidigare år. Helg nr 1 är alternativ nummer 1.
Är vädret sk*t helg 1, så kör vi helg 2.
Är vädret sk*t även helg 2... får vi ta ett beslut om att antingen skippa turen eller att köra trots regn.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är det hårdgasarn Gren månne? Jag har ju inte kommit igång med takbytet än men i år ska jag bannemej försöka haka på ändå. Såg nån tös i rockers göteborg som kör en svart bonneville, annars verkar det vara en 100% kill-gubb-hoj detta?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top