Triumph Thruxton-tråden.

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
15 sköna mil idag Sthlm-Uppsala t/r! Faktiskt slut på arselverk numera. Jag köpte en airhawk men så kan man ju inte åka omkring, det ser för taskigt ut. Köpte en Bonneville-sadel beggad på blocket och det gjorde susen!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
15 sköna mil idag Sthlm-Uppsala t/r! Faktiskt slut på arselverk numera. Jag köpte en airhawk men så kan man ju inte åka omkring, det ser för taskigt ut. Köpte en Bonneville-sadel beggad på blocket och det gjorde susen!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Gött. Scrambler-sadeln skall vara bättre också, men då blir det en liten glipa vid kutsen.

Själv så skall försöka få ihop Ryath den här helgen; det har kommit för mycket annat emellan.

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Idag blev Ryath körbar igen och nu slirar inte kopplingen längre. :D

Jag hade för övrigt fel om Triumphs verktyg till kopplingsfjädrarna; det fungerar alldeles utmärkt om man gör på rätt sätt. XD

Hon behöver tvättas och jag väntar på lite fler grejer (och har planer för fler), men för stunden är hon klar. :p
84549d6cd85fec6490be029f064b5f72.jpg
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Idag tog jag hojen till jobbet i Vasastan, så om någon är intresserad av att träffas och köra en sväng så hojta till här. Jag slutar någon mellan kl. 16 och 17.

Hallå! Jag blev klar på jobbet rätt snabbt men måste vara i Gröndal vid 18. Har lite tid över nu, ska vi åka en sväng?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Hallå! Jag blev klar på jobbet rätt snabbt men måste vara i Gröndal vid 18. Har lite tid över nu, ska vi åka en sväng?
Vi får försöka någon annan dag. :) Jag skall försöka ha lite bättre framförhållning nästa gång. ;) Jag drog upp och härjade borta vid Bålsta och Grillby, så det tog tre timmar att komma hem. :D

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Vi får försöka någon annan dag. :) Jag skall försöka ha lite bättre framförhållning nästa gång. ;) Jag drog upp och härjade borta vid Bålsta och Grillby, så det tog tre timmar att komma hem. :D

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

Haha! Härligt. Yes, vi tar det en annan gång!
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Sadel och besiktning

Nu har jag kört över 100 mil med min nya sadel från Wilder Factory, http://wilderfactory.com/products/cafe-compartment-seat. Om man är prinsessan på ärten och har problem med originalsadeln så är det här inget för ens bak ty sadeln är väldigt fast. Jag gillar det dock, för jag tycker att jag sitter bra trots det; baken var lite öm de första turerna men nu är det inga problem längre (ungefär som om man börjar att cykla efter ett vinteruppehåll).

Till veckan så har jag min första besiktning av Ryath; på onsdag så fyller hon nämligen fyra år. ^^ Är det några moddar som de brukar hänga upp sig på utöver blinkersavstånd, buller och bakreflex?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu har jag kört över 100 mil med min nya sadel från Wilder Factory, http://wilderfactory.com/products/cafe-compartment-seat. Om man är prinsessan på ärten och har problem med originalsadeln så är det här inget för ens bak ty sadeln är väldigt fast. Jag gillar det dock, för jag tycker att jag sitter bra trots det; baken var lite öm de första turerna men nu är det inga problem längre (ungefär som om man börjar att cykla efter ett vinteruppehåll).

Till veckan så har jag min första besiktning av Ryath; på onsdag så fyller hon nämligen fyra år. ^^ Är det några moddar som de brukar hänga upp sig på utöver blinkersavstånd, buller och bakreflex?
Nä dom tjötar mest om reflex bak
Själv försöker jag härda stjärten för att ta stelbenarn med bates sadel på längre turer nu när den håller ihop längre än jag pallar sitta kvar på den. Börjar för övrigt få rejält pirr över att åka bana på kinnekulle med thruxtonen!
 

Thruxton-Dude

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Nacka
Hoj
Triumph Thruxton 2013 Phantom Black
Grattis! Jag har ju Triumph original effekt ljuddämpare....vet du om det är lönlöst att besikta med dessa på?
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Jag har besiktigat med TOR dämpare 2 ggr utan problem.

Skickat från min E6553 via Tapatalk
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Jag besiktigade för ett par veckor sen med effektdämpare oxå. Inga problem alls!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top