Triumph Thruxton-tråden.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Haha absolut, jag tänkte ha det beboeligt innan juni sen ledigt från snickrandet till augusti.
Smeder snickrar ju som bekant dubbelt så hårt och fort som snickare????

Jaha, det var ett sådant ruckel. Jag trodde att du hade skaffat en till gammel-traja. ;) Grattis, jag är inte alls avundsjuk. *mutter* :p
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jaha, det var ett sådant ruckel. Jag trodde att du hade skaffat en till gammel-traja. ;) Grattis, jag är inte alls avundsjuk. *mutter* :p
Haha nä.. den jag har kräver redan för mycket.. ???? har skruvat så idiotiskt mycket dom senaste åren att det ska bli oerhört skönt med lite omväxling.
 

RobinAug

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Triumph Thruxton
Vad har gott folk för planer med sina åk att göra? Inte länge kvar nu dock men har ideétorka..
 

RobinAug

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Triumph Thruxton
Sant.

Jag har en hel drös med "mindre" moddar på G. Mer info och bilder kommer troligtvis i april, ty jag har semester vecka 13 och då blir det till att meka. :)

Låter inte fel det. Har gjort en hel del med min så vet inte vad nästa steg ska bli. Dämpare bad å nya fram kanske, dyrt bara! :huvet
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Låter inte fel det. Har gjort en hel del med min så vet inte vad nästa steg ska bli. Dämpare bad å nya fram kanske, dyrt bara! :huvet

Nya stötdämpare bak är definitivt värt varenda krona. Originalen påstås dessutom endast vara i god för på sin höjd 1000 mil. Jag köpte Öhlins Thruxton-dämpare från Classic Bike Raisch; jag ville ha Öhlinarna för att de är 10 mm längre vilket medför kvickare styrning (det märks, tro mig). Vill man köpa något billigare så kan man sänka framänden istället för att få samma resultat. En aning kvickare styrning samt bättre grepp och följsamhet i kurvorna ger en helt ny dimension av körglädje.

Edit: Jag kommer troligtvis att sätta cartridge i framgaffeln någon gång under den här säsongen.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nya stötdämpare bak är definitivt värt varenda krona. Originalen påstås dessutom endast vara i god för på sin höjd 1000 mil. Jag köpte Öhlins Thruxton-dämpare från Classic Bike Raisch; jag ville ha Öhlinarna för att de är 10 mm längre vilket medför kvickare styrning (det märks, tro mig). Vill man köpa något billigare så kan man sänka framänden istället för att få samma resultat. En aning kvickare styrning samt bättre grepp och följsamhet i kurvorna ger en helt ny dimension av körglädje.

Edit: Jag kommer troligtvis att sätta cartridge i framgaffeln någon gång under den här säsongen.
Jag körde med gafflarna sänkta 10-15mm ett tag, tyckte då styrningen blev lite för orolig för min smak, men jag använder inte styret för mycket mer än att hålla gasen i svängarna, försöker jag styra blir det bara dödswobbel
Jag kan eventuellt vara den sämsta föraren i thruxtontråden också
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag körde med gafflarna sänkta 10-15mm ett tag, tyckte då styrningen blev lite för orolig för min smak, men jag använder inte styret för mycket mer än att hålla gasen i svängarna, försöker jag styra blir det bara dödswobbel
Jag kan eventuellt vara den sämsta föraren i thruxtontråden också

Vad har du gjort med din stackars hoj egentligen? :-O
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jo som sagt så sänkte jag gaffelbenen 10-15mm
Hade även vilt styrwobbelpå raksträckor över 120 ett tag, då var det ett plattslitet bakdäck av för mycket 160km/h jobbpendling som var boven.

Jo, men jag har ju höjt 10 mm bak utan att ha märkt av några problem. När mitt förra framdäck började bli lite väl platt så kunde jag börja märka av lite instabilitet (men inget rent wobbel), i synnerhet med packning.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jo, men jag har ju höjt 10 mm bak utan att ha märkt av några problem. När mitt förra framdäck började bli lite väl platt så kunde jag börja märka av lite instabilitet (men inget rent wobbel), i synnerhet med packning.
Har du kollat ramgeometrin?
Jag vet att bonneville och thruxton hojarna har olika styrvinkel och försprång. Kan lika gärna vara att hojarna efter 09 har en annan styrvinkel än min och mår bra av att moddas lite.. xs750n kan jag sänka framgaffeln 3cm och det enda som händer är att den blir mer kvickstyrd. Thruxtonen vill jag som sagt inte ha mer lättstyrd, den faller väldigt lätt in i kurvor som det är.
Enda ändringen jag gjort är att byta baknav och problemen fanns innan det. Eller ja, problem och problem. Förra året skötte den sig helt ok de få milen den gick.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nope, så det är fullt möjligt att de ha ändrat längs vägen.
Har iofs läst om folk som sänkt gafflarna på tidiga thruxton, och kört cliponsen ovanpå gaffelkronan utan problem med vobbel. Vetefasen. Har inte haft mer än lite ormande vid nedlägg i hög fart, och gaffelflex vid bromsning, vilket väl gaffelstaget borde lösa.
 

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
Behöver lite hjälp med vavräknare som ej funkar!
har testat med elektronikspray och kopplat in och ut ICU (cdi boxen) och det hjäpte inte.
Varvräknaren rör på sig när startmotorn bara snurrar runt utan att hojen startar... (då pga dåligt med kräm på batteriet). tips pa vad jag kan göra mer? eller är det så att cdi boxen har lagt av? kan man mäta med multimeter på ngt sätt?
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
8c9085fba8bd4fd29508f56a811a45fd.jpg


Årets första tur. Lite kallt och väldigt dåligt väglag, men mitt handledarbevis kom ju faktiskt igår.
 

RobinAug

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Triumph Thruxton
Okej.
E ju "dödmansgreppet" för stödet som ska kopplas bort sen förlänga startkabeln.
Får bli projektet till vintern.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top