Triumph Thruxton-tråden.

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Jag är mer nyfiken på hur den går med riktiga amalförgasare och boyertändning :D

Härligt att höra att det inte bara är jag som fortfarande har fötterna fast nedkletade i Meriden Träsket!
Du vet väl att du kan Thruxton Modda dina Analer? Tittar du förbi om du är i närheten runt jul skall du få instruktioner. Jag har provat det funkar. Nu blev du allt nyfiken va? Dessutom har jag en liten skrift i fyrfärgstryck jag hittade hos Louis i Hamburg förra helgen som nog passar dina bizarra lidelser (Y-A).
Sorry ni andra men jag var nog lite off Topic igen men så är det när man är nyfiken och skruvar med olika lustiga tvåhjulingar. Senaste inköpet en motor och ram m papper-Highland outback som skall närmare jorden och kustas om ca 2 år då jag borde har hittat de delar jag behöver.
Hasse D:hej
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Snygga hojar de här nya...
Kul om du köper en och kan ge oss andra en riktig Thruxton Erik recension och följande tips om vettiga moddar. Vibeke hälsar att om du har den åxå i tio år så kan hon ju köpa den av dig 2026!
Hasse D
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja du, hasse! Analerna bör ju vara avplockade lagom till jul, ska byta till den vassa brekh-toppen igen och den behöver lite svets innan den kan fräschas upp maskinellt.
Annars har jag ju ett par lösa i skrotbingen. Mycket nyfiken på hur thruxtonmodden ser ut.
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Guldgul kedja och 19kuggars på väg in från S-Racing. Får bli lite mekande under julledigheten. Vem vet, med den väderprognos som SMHI ger så kan man ju t.o.m ut och åka på söndag - 12 grader och sol!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det lackar mot hjul

och själv är jag mitt i hjulstöket.
 

Bifogat

  • DSC_0167.JPG
    DSC_0167.JPG
    851.3 KB · Visningar: 91

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Mycket föredömligt bjn! Blir det några storverk i år eller ren service?

Bara service i år. Hade en tanke på att jag skulle sätta en snygg stålomspunnen slang mellan insugsrören. De har ju en slanganslutning där det sitter gummipluggar. Har för mig att det var du som nämnde att någon äldre traja med dubbla Amal faktiskt hade en slang emellan.

Provade dock med en gummislang och den gick inte bra. Motorn gick inte rent så det får ju vara med den saken.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bara service i år. Hade en tanke på att jag skulle sätta en snygg stålomspunnen slang mellan insugsrören. De har ju en slanganslutning där det sitter gummipluggar. Har för mig att det var du som nämnde att någon äldre traja med dubbla Amal faktiskt hade en slang emellan.

Provade dock med en gummislang och den gick inte bra. Motorn gick inte rent så det får ju vara med den saken.

Ja, jag trodde det var relativt vanligt med en slang emellan för pulsutjämning, ska ge lugnare stabilare gång i botten av registret. Min gamla traja har jag aldrig kört utan, men den nya går tydligt bättre med slangen där.
Märkligt att din inte gillade det!?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Inför mc-mässan i januari...

Hej igen,
På mc-mässan i januari kommer vi ju att få se de nya trajjorna. Extra mycket värt att besöka, alltså.

I samband med mässan så samlas några ur Rockers Göteborg på ett sorts efterhäng. Snacka hoj, dricka ett par öl, å sånt.

Var: lokalen är inte spikad.
När: lördag den 30 januari, kl 19 och framåt.
Mer info finns på FB, fast jag tror att man måste vara medlem i gruppen för att använda länken? Testa gärna! https://www.facebook.com/events/752220154923031/

Hör av dig till mig om du är på mässan och vill hänga på, så skriver jag in i FB-gruppen att det kommer några "gästartister"! ;)

Se även www.mcmassan.se för mer info.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ja, jag trodde det var relativt vanligt med en slang emellan för pulsutjämning, ska ge lugnare stabilare gång i botten av registret. Min gamla traja har jag aldrig kört utan, men den nya går tydligt bättre med slangen där.
Märkligt att din inte gillade det!?

Jag har kört med slang emellan både på org. förg. och FCR. Märkte ingen större skillnad..BJN du har nog en luftläcka nånstans vid anslutningarna.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top