Triumph Thruxton-tråden.

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
bgojan: Tack för tipset på pluggarna. Nu kan jag också tänka mig att trycka ut bussningarna. :) Fast de har varit ganska praktiska att sätta öronpropparna i (men till veckan blir det formgjutna så det är ändå slut med det sedan). Jag bytte fäste till framlyktan istället; då slapp jag att kapa. Och någon klack behövde jag inte ge mig på, men det kan ju skilja mellan våra årsmodeller.

swingmaster: Din verkstad verkar inte helt kompetent. De vill inte lägga på en Arrow-map för att de har haft ett par fall där det var problem och då tog de inte reda på grundorsaken. De vill lägga på en Triumph-map istället, men egentligen så är båda alternativen officiellt lika dåliga och utan support eftersom du har gjort lite mer än att byta till öppnare ljuddämpare som dessutom inte är Triumph eller Arrow. Det kostar väl dem inget att programmera om och det går fort, så de borde låta dig prova båda alternativen; kan man tycka.
Vilka Clip-ons har du? Verkar som om man med Woodcraft (populära i USA) inte behöver modda bromsvätskebehållaren. Men med LSL ( i alla fall High Offset) kan jag inte få till det utan att skära bort klacken i undre vänstra hörnet på behållaren. Min hoj är 2008 års modell, dom kanske gjort om behållaren på senare modeller?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Är det verkligen så noga med insprutt?
Verkar krångligt..
Med dom kära förgasarna är det inte riktigt så petigt.. dom känner inte skillnad på toga, emgo eller shorty eller predator eller vad det heter.

Jag vet faktiskt inte, men Triumph Twin Power skiljer på TORs, korta och långa ljuddämpare. Togas är korta och till exempel Arrows, Predators och Emgos är långa. Med insprutning så har du ju betydligt fler justeringspunkter än med förgasare så det blir kanske mer finlir?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Vilka Clip-ons har du? Verkar som om man med Woodcraft (populära i USA) inte behöver modda bromsvätskebehållaren. Men med LSL ( i alla fall High Offset) kan jag inte få till det utan att skära bort klacken i undre vänstra hörnet på behållaren. Min hoj är 2008 års modell, dom kanske gjort om behållaren på senare modeller?

Woodcraft. För närvarande helt utan offset, men jag skall ha hem några delar till så att kan jag växla mellan ingen offset, 1" och 2" till att börja med. Tidigare årsmodeller har en rund och genomskinlig bromsvätskebehållare (eller hur?); senare har en svart, solid och avlång, med ett tittfönster förstås.
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Woodcraft. För närvarande helt utan offset, men jag skall ha hem några delar till så att kan jag växla mellan ingen offset, 1" och 2" till att börja med. Tidigare årsmodeller har en rund och genomskinlig bromsvätskebehållare (eller hur?); senare har en svart, solid och avlång, med ett tittfönster förstås.
OK, då förstår jag. Jag har också den integrerade behållaren men utan tittfönster. Kanske dom tagit bort den där klacken på din årsmodell (den har ett gängat hål på undersidan som antagligen är för någon slags montering som våra hojar inte använder). Valde mellan LSL och Woodcraft men hittade ingen återförsäljare av Woodcraft i EU så det fick bli LSL - dom var lite dyrare men jävligt snygga:)
Med LSL Offset High hamnar reglagen ca 5cm längre fram och 5cm lägre jmf med originalstyret. Faktiskt riktigt bekväm körställning. Har inte gjort någon längre tur än men känns inte som om det skall vara några problem.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
OK, då förstår jag. Jag har också den integrerade behållaren men utan tittfönster. Kanske dom tagit bort den där klacken på din årsmodell (den har ett gängat hål på undersidan som antagligen är för någon slags montering som våra hojar inte använder). Valde mellan LSL och Woodcraft men hittade ingen återförsäljare av Woodcraft i EU så det fick bli LSL - dom var lite dyrare men jävligt snygga:)
Med LSL Offset High hamnar reglagen ca 5cm längre fram och 5cm lägre jmf med originalstyret. Faktiskt riktigt bekväm körställning. Har inte gjort någon längre tur än men känns inte som om det skall vara några problem.

Det kanske inte är något tittfönster förresten. Aja... :p

AlienMoto nere i Skåne säljer Woodcraft-clipons och det som inte står på deras hemsida kan de plocka hem. :)

Min körställning är ganska extrem, vilket känns efter en dagstur eller vid passiv körning; annars så fungerar det ganska bra. Jag behöver dock tänka på hur jag sitter så att jag försöker ta tyngd med bålen istället för handlederna; det går si så där trots att min "bål" har vuxit. :p
 

Ekollon

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-14, Triumph, Thruxton 900
Hej, Jag spenderade mycket tid för att förstå mappningen och läste all information jag kunde hitta och det är viktigt att komma ihåg att det finns två arrow mappar en Max E10 och en E25. E25 mappen är väldigt "fet" och får hojjen att bluddra som slatan med DB killers i (läs okörbar) All popning är dock borta med denna mappen när man inte har Db killer. Någon har dock sagt att denna kan vara skadlig då motor får för mycket soppa som kan skölja bort olje filmen i motorn. Om man öppnar luftboxen lite så tycker jag E25 mapen borde fungera ok eftersom Arrow mappen endast tar hänsyn till avgas och E10 borde vara allt för snål.

Ingen av dom mapparna är dock i närheten av så bra som TTP mapparna men jag ville ifallfall dela med mig av mina efarenheter.
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
bgojan: Tack för tipset på pluggarna. Nu kan jag också tänka mig att trycka ut bussningarna. :) Fast de har varit ganska praktiska att sätta öronpropparna i (men till veckan blir det formgjutna så det är ändå slut med det sedan). Jag bytte fäste till framlyktan istället; då slapp jag att kapa. Och någon klack behövde jag inte ge mig på, men det kan ju skilja mellan våra årsmodeller.

Alikzus - tyvärr blev ELFA-pluggarna inte så bra som jag trodde. Dom är aningen för små. Har en ny lösning på väg in som verkar mer lovande.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vätternturen 2015

Nu har även jag bokat rum på A6 lö 11- sö 12 juli.

För er som inte gjort det ännu kan det nog vara hög tid nu.

OBS!. I år gäller andra regler för avbokning än tidigare.

Glöm inte heller att påpeka för hotellet att vi kommer efter kl 18 så att de lägger ut nycklarna i ett fack.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Nu har även jag bokat rum på A6 lö 11- sö 12 juli.

För er som inte gjort det ännu kan det nog vara hög tid nu.

OBS!. I år gäller andra regler för avbokning än tidigare.

Glöm inte heller att påpeka för hotellet att vi kommer efter kl 18 så att de lägger ut nycklarna i ett fack.

Det gjorde jag för läääängesedan; det här är ju ändå årets höjdpunkt. ;)

Gjorde det? Jag bokade via booking.com, precis som förra året, och tyckte att det såg ut att vara samma villkor; det vill säga avbokning senast midnatt någon dag innan.

Och för oss som är lite tankspridda så går det alldeles utmärkt att ringa hotellet under lördagen i värsta fall. :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det gjorde jag för läääängesedan; det här är ju ändå årets höjdpunkt. ;)

Gjorde det? Jag bokade via booking.com, precis som förra året, och tyckte att det såg ut att vara samma villkor; det vill säga avbokning senast midnatt någon dag innan.

Och för oss som är lite tankspridda så går det alldeles utmärkt att ringa hotellet under lördagen i värsta fall. :)

Jo, det är klart att det går att ringa men det skulle aldrig jag lita på att jag kommer ihåg.

Det är möjligt att avbokningen har ändrats efter att ni andra har bokat. Oavsett så gäller ju det som står på er bokning.

På min står det:

* Från bokningstillfället och fram till kl 18, 2 dagar före er ankomstdag 5% av bokningens pris
* Från kl 18, 2 dagar före er ankomstdag 100% av bokningens pris
* Vid utebliven ankomst. 100% av bokningens pris

och det är en klar förändring mot tidigare år då man kunnat avboka utan avgift dagen innan.
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Det är möjligt att avbokningen har ändrats efter att ni andra har bokat. Oavsett så gäller ju det som står på er bokning.

Spännande, på min bokning så står det:
"Avbokning: AVGIFTSFRI avbokning före kl. 00.00 9 juli 2015. Om du avbokar eller ändrar bokningen senast 1 dygn före ankomstdatum debiteras ingen avgift. Vid senare avbokning, ändring eller utebliven ankomst debiteras den totala kostnaden för bokningen."

Då var ju dina villkor ganska värdelösa.

Dags att börja titta på andra hotell snart kanske?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Å min:

"Eventuell avbokning ska ske skriftligt via mail senast dagen innan ankomst före 16:00, avbokning senare eller no show debiteras på fullt belopp. Ni återfår då bekräftelse på Er avbokning. Har Ni ej fått avbokningsbekräftelsen kontakta hotellet- kan avbokning ej styrkas genom mail har hotellet rätt att debitera bokningen."

Verkar som om de har skrivit om sina villkor några gånger under våren...
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Å min:

"Eventuell avbokning ska ske skriftligt via mail senast dagen innan ankomst före 16:00, avbokning senare eller no show debiteras på fullt belopp. Ni återfår då bekräftelse på Er avbokning. Har Ni ej fått avbokningsbekräftelsen kontakta hotellet- kan avbokning ej styrkas genom mail har hotellet rätt att debitera bokningen."

Verkar som om de har skrivit om sina villkor några gånger under våren...
Lägger man sen till att det står två helt olika saker i Alikzus meddelande så blir det väldigt oklart. "Före 00.00 9 juli" är ju faktiskt redan på onsdag medan "ett dygn före" borde vara någon gång under fredag 11 juli.

Jag skriver till A6 och kollar. Det har ju hänt att hela gruppen avbokat och då är det ju bra att veta vad som gäller.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Sen undrar jag om SH fungerar lika segt för er som för mig?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Å min:

"Eventuell avbokning ska ske skriftligt via mail senast dagen innan ankomst före 16:00, avbokning senare eller no show debiteras på fullt belopp. Ni återfår då bekräftelse på Er avbokning. Har Ni ej fått avbokningsbekräftelsen kontakta hotellet- kan avbokning ej styrkas genom mail har hotellet rätt att debitera bokningen."

Verkar som om de har skrivit om sina villkor några gånger under våren...

Jag har fått svar av Johanna Dahlberg på A6 och hon skriver exakt samma besked som TMax fått. Nu har jag ju det i ett mail så det kan vi nog gå efter.

Otroligt segt för mig också.

Tack, då vet jag att jag inte behöver leta fel här.
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Clip-on konverteringen klar! Hittade till slut lämpliga pluggar till hålen efter hållarna till styret. Det blev dessa: http://www.mrtuning.se/p/dumpventil-239/25mm-dumpplugg.html
Man får kapa av/slipa ner ena flänsen men sen passar dom perfekt i hålen. Hyfsad finish - men jag polerade upp dom lite grann. Nu väntar jag bara på mina LSL speglar!

Enligt min åsikt så får hojen en klart läckrare café-stuk med clip-ons och "lay-flat bracket".
 

Bifogat

  • 2015-06-07 23.32.23.jpg
    2015-06-07 23.32.23.jpg
    242.7 KB · Visningar: 64
  • 2015-06-07 23.25.24.jpg
    2015-06-07 23.25.24.jpg
    147.2 KB · Visningar: 56
  • Top.jpg
    Top.jpg
    250.2 KB · Visningar: 57
  • Side 2.jpg
    Side 2.jpg
    236.7 KB · Visningar: 56
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top