Triumph Thruxton-tråden.

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hej,
jag är väl inte rätt person att bedömma thruxton med passagerare eftersom jag alltid åker själv och inte vill ha nån med, men spontant tror jag faktiskt,trots min angofila läggning, att duccen är bättre på det, bättre fjädring, bromsar och ork gör mycket när man är två. Samtidigt hävdar jag bestämmt att man ska köpa med hjärtat och leva med eventuella brister som följer med. En hel del kan man ju ändra till det bättre, men det kostar. Hoppas nån annan kan ge dig ett bättre svar.
Erich
 

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Jo, man är ju lite rädd för detta efter att bara ha provkört i 10 minuter... Men samtidigt är jag inget effekt-freak, utan skulle alldeles säkert klara mig på en glidare om det vore riktigt illa. :) Jag får ta en allvarlig funderare under vintern helt enkelt.
 

perrypride

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Falköping
Hoj
2004, Triumph, Thruxton
Inte sidans mest aktiva tråd detta.

Men är det någon som ser det här som har tagit bort sin bakskärm på sin Thruxton?

Är det ett stort jobb med elektroniken osv.?
 

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
En viktig poäng om jag byter hoj är att jag ska kunna ha min bättre hälft på bönpallen på nån söndagstur då och då. Ducatin har ju effekten på sin sida, men samtidigt tyckte jag Thruxton kändes riktigt hygglig. Hur är den egentligen med en passagerare?

Mvh
Alex

Jag har gjort en hel del turer men passagerare. Det är inga som helst problem. Inte heller med passagerare och 70 liter packning. Vridet är tillräckligt bra för att knappt känna skillnad.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Inte sidans mest aktiva tråd detta.

Men är det någon som ser det här som har tagit bort sin bakskärm på sin Thruxton?

Är det ett stort jobb med elektroniken osv.?

Det är enkelt att ta bort skärmen, men du måste ha någon typ av stänkskydd mellan ramrören och fästen för baklyse och blinkers. Enkelt om man som jag har tillgång till verkstad, annars finns färdiga kit att köpa. Sök på nätet.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Inte sidans mest aktiva tråd detta.

Men är det någon som ser det här som har tagit bort sin bakskärm på sin Thruxton?

Är det ett stort jobb med elektroniken osv.?

Vi är nog inte så många som har thruxor så aktiviteten i tråden blir ju där efter, mer tips o trix i tråden.:yoparty

Köp en kolfiberskiva hos någon bilstylingfirma , brukar kosta någon hundring, skruva av skärmen och gör en pappmal som du sedan överför till cf-skivan, såga ut med sticksåg och borra hålen för fastsättning, skylthållare gör du nog enklast i alu, tex klipper till en trekant med bockning efter tycke och smak.

Eldragningen är inte värre en om du byter till miniblinkers el dyl på vilken hoj som helst.

Lite vinterpyssel för billig penning:tummenupp
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Vi är nog inte så många som har thruxor så aktiviteten i tråden blir ju där efter, mer tips o trix i tråden.:yoparty

Köp en kolfiberskiva hos någon bilstylingfirma , brukar kosta någon hundring, skruva av skärmen och gör en pappmal som du sedan överför till cf-skivan, såga ut med sticksåg och borra hålen för fastsättning, skylthållare gör du nog enklast i alu, tex klipper till en trekant med bockning efter tycke och smak.

Eldragningen är inte värre en om du byter till miniblinkers el dyl på vilken hoj som helst.

Lite vinterpyssel för billig penning:tummenupp

ett tips på cool blinkers/bakljus/skylthållarbakdel kan vara ett Mad Doctor kit, finns på www.rucknrunracing.com , aldrig ditsatt på en Thruxton - men för den som vill vara den första ger jag 30% rabatt....
 

perrypride

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Falköping
Hoj
2004, Triumph, Thruxton
Jag får försöka göra något gött nu i vinter. Tipset med kolfiberskivan var bra! Tack för det. Jag är en färsk hojägare och har aldrig riktigt fixat med liknande saker innan men man måste börja någonstan eller hur? :)
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

nån som vet nån som är sugen på att byta sin thruxton mot min street triple?
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE

nån som vet nån som är sugen på att byta sin thruxton mot min street triple?

Har du testat hos din handlare, Street 3an är ju ganska poppis så dom kanske är intresserade, annars är det nog bara Blocket som gäller med "helst byte i annonsen".
Lycka till
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Har du testat hos din handlare, Street 3an är ju ganska poppis så dom kanske är intresserade, annars är det nog bara Blocket som gäller med "helst byte i annonsen".
Lycka till

inte testat hos handlarn, men man vet ju att de då ger kass pengar i inbyte och sen tar ut extra för den hojen jag vill ha istället , det blir en duktig förlustaffär då med all säkerhet , Blocket har jag testat utan framgång , endast en enda som ville byta jämnt mellan en standardutrustad thruxton-04 och min fullutrustade street triple -08 och det var ju inte speciellt intressant..

men säsongen för det här är väl ganska dålig just nu.. får väl avvakta till våren..
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
2009 dyker nya Norton Commando upp....ser ganska lovande ut...fälgar av kolfiber, Öhlinare & Bremobromsar...smaksens!!!
 

Bifogat

  • 961_06.jpg
    961_06.jpg
    21.2 KB · Visningar: 1,282
  • 961_18.jpg
    961_18.jpg
    28.9 KB · Visningar: 296
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nya N.C. är en vacker hoj men jag tror att det blir lite "enklare" utrustning på den. Öhlins mm blir nog options. Jag hoppas dock att det blir verklighet denna gången, har ju varit på tapeten i USA ett par år, men inget har hänt tills nu när en engelsman köpte "hem" hela rasket. Är visst på gång med en wankelracer också. Håller tummarna hårt. Det behövs fler engelska hojar på vägarna.
Erich
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Alldeles för tyst i den här tråden så jag skriver lite om vad som är på gång hos mig. Fick det här paketet i går (fredag) och sätter väl igång och monterar
snarast. Hoppas bara att det elektriska inte spökar för mig.
Är en bredbandsensor med tillhörande "grejor". Köpt från svensk importör.
DSC00787_redigerad.jpg
[/IMG]
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Eftersom jag förhoppningsvis snart blir thruxton ägare så får jag ställa upp och skriva. Tips på vad man bör titta på hos en tidig thruxton? Tips på vart man kan köpa kit för bakljuse och blinkers?

Såg tidigare ljus tips nu
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Alldeles för tyst i den här tråden så jag skriver lite om vad som är på gång hos mig. Fick det här paketet i går (fredag) och sätter väl igång och monterar
snarast. Hoppas bara att det elektriska inte spökar för mig.
Är en bredbandsensor med tillhörande "grejor". Köpt från svensk importör.

Har du köpt en motorvärmare:D :D

Skämt o sido, Du är verkligen seriös med din thruxton:tummenupp
Följer din framfart och kopierar valda delar av dina modds, Thruxton blir verkligen ägarens hoj för alla moddar.:tummenupp
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ha,ha, motorvärmare, viss likhet är det ju men något dyrare. Hade ju tänkt att i vinter byta till FCR 39 förgasare men läget på arbetsmarknaden är ju som bekant ganska skakigt så jag avvaktar. Dessutom har kronan försvagats så det blir lite dyrare än tänkt. "motorvärmaren" rätt använd förenklar injustering av dessa. Man ser ju luft/bränsleförhållandet vid olika varvtal och kan justera "på rätt skruvar/nålar/munstycken" om du förstår vad jag menar. Andra har monterat och fått goda resultat. Inga extra "pållar" men bättre motorgång.
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Nu har jag inhandlat en Thruxton, första ändringen blir att ta bort bakskärmen och byta baklampa. Har spanat runt lite men har inte direkt hittat något bra, något förslag på en smidig baklampa?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nu har jag inhandlat en Thruxton, första ändringen blir att ta bort bakskärmen och byta baklampa. Har spanat runt lite men har inte direkt hittat något bra, något förslag på en smidig baklampa?

Det finns ett universal Mad Doctorkit på www.rucknrunracing.se, om du gillar det och om du då mailar mig på rucknrunracing@telia.com så kan vi ge ett superpris som "Pilotprojekt" på en Thruxton då det mig veterligt inte finns något sånt monterat på en Thruxton - men jag är övertygad om att det skulle bli döfräckt. Sitter ju på massor av Speed o Street triplar men inte på någon Thruxton ännu...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top