Triumph Thruxton-tråden.

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ja just det, nu kommer jag ihåg, Panzaas hoj är inte riktigt jämförbar.
Fast ditt svar räcker för mig just nu. Eftersom jag kommer att ta bort restriktorplattan så kan jag börja med att skaffa 130 och 135 i munstycken å så några 3 mm rostfria brickor från CO. Sen den där blandskruven, måste man köpa det där rätt dyra D-verktyget eller finns det nåt fulknep?

Jag fixade till en liten plastslang som med milt våld pressades på blandskruven och sen var det bara att skruva, därefter kan du såga ett spår i toppen på skruven.
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jepp, mycket läsvärt liksom den här tråden: (länkar till sammanfattningen) http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/90794-air-intake-mods-definitive-results-11.html

Det är bara det att 140 verkar stort så jag ville höra om någon provat.

Ja intressant läsning! Allt tyder ju på att 130 munstycken vore mer rätt för mig. Med Erichs erfarenhet så litar man ju mkt på honom också och även han säger 130-135. Får nog ta och skaffa lite fler munstycken innan jag drar igång. Börja med 130 och sen ev gå uppåt...
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
En bekant skall hjälpa mig med det, han är överj-lig på tillverkning, får se hur det går, letar även en del på Ebay.

Har faktiskt kollat en del på Ikon, lite osäker på vilken model dock.

7614 .det är den jag har blivit råd här i tråden av Erich, har dock inte kommit till skott ännu, för min andra hoj har fått all kärlek, har kört min Thruxton ca 20 mil i år och totalt 150.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
7614 .det är den jag har blivit råd här i tråden av Erich, har dock inte kommit till skott ännu, för min andra hoj har fått all kärlek, har kört min Thruxton ca 20 mil i år och totalt 150.

Ikon 7614 är väl ett snäpp vassare än original, sen blir det betydligt dyrare med Wilbers eller Öhlins, finns även ett märke som heter YSS tror jag. Kolla på Bellacorse som säljer den sorten.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
7614 .det är den jag har blivit råd här i tråden av Erich, har dock inte kommit till skott ännu, för min andra hoj har fått all kärlek, har kört min Thruxton ca 20 mil i år och totalt 150.

Tror faktiskt det kan bli ett par 7614, har kollat på dem ett tag, oavsett så kan de inte vara sämre än original.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
BJN, var du i Göteborg nu i kväll? Såg en gul Thrux' i Tingstadstunneln, på väg norrut. Thruxton är ju inte så vanliga i trafiken, och gula är verkligen inte vanliga...

Tog f. ö. en tur "norröver" idag, till Bohuslän, en sväng i Dalsland. Testade några av BJNs hemmavägar (Valbo-Ryr, bl a). Räksmörgås i Smögen i eftermiddagssolen.

Skön tur, 40 mil blev det! *sorry att jag sliter så på hojen, 800 mil i år*:)
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Hojen blir kvar ett bra tag till, svårt att skiljas.

Har beställt lite nytt från http://www.bestforbritts.com/
1" Clip on samt prylar för flytt av tändningslåset till vänster sida under sadeln.
Får även möjlighet att testa en ny model av Styränds speglar från Silver, i stort sett kopior av Rizoma men det jag har sett ser riktigt bra ut.
Nu letar man bara nya stötdämpare till baken, vet inte riktigt vad man skall satsa på.

Precis sådana clip-on hade jag till min monster. Det blev riktigt snyggt.
Billiga var dom också om jag inte minns fel.

Edit: Jävla italienare som aldrig kan översätta sidorna till engelska.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
BJN, var du i Göteborg nu i kväll? Såg en gul Thrux' i Tingstadstunneln, på väg norrut. Thruxton är ju inte så vanliga i trafiken, och gula är verkligen inte vanliga...

Tog f. ö. en tur "norröver" idag, till Bohuslän, en sväng i Dalsland. Testade några av BJNs hemmavägar (Valbo-Ryr, bl a). Räksmörgås i Smögen i eftermiddagssolen.

Skön tur, 40 mil blev det! *sorry att jag sliter så på hojen, 800 mil i år*:)

Gott att höra Tmax att Du sliter på hojen, det är väl inte mycket kvar av din hoj till "min" vårtur. Jag har väl ungefär halva antalet mil på min Thrux och jag mår dåligt som fan för att jag slitit på den.:D Fast det är ett roligt jävla skitgöra att slita ner en Thruxton. Ska visserligen meka lite med min också men jag fattar inte hur ni orkar klaga på den. Den är ju skitcool från början.

Gott att höra Tmax att Du sliter på hojen, det är väl inte mycket kvar av din hoj till "min" vårtur. Jag har väl ungefär halva antalet mil på min Thrux och jag mår dåligt som fan för att jag slitit på den.:D Fast det är ett roligt jävla skitgöra att slita ner en Thruxton. Ska visserligen meka lite med min också men jag fattar inte hur ni orkar klaga på den. Den är ju skitcool från början.

EDIT: Det var inte jag i Tingstadstunneln!
 
Last edited:

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Fråga till Panzaa och CharlieC i första hand men svara gärna den som har något att tillföra.

Jag har för mig att ni skaffade 140 på huvudmunstycken och jag undrar om ni monterat och om det blev bra?

Ser på stiften att min går lite snålt nu så jag behöver öka från 118 och kanske höja nålen. Tror inte att jag behöver öka så mycket men tar nog bort restriktorplattan i luftburken också så då blir det lite mer.

Jag tycker 140 låter väldigt mycket med tanke på vad jag läst och är därför intresserad av att veta om era hojar går bra med det.
Här finns två pdf:er hur man går till väga för att justera förgasarna.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tackar för alla tips om munstycken. Då gäller det bara att få tag på några att sätta dit också.:va

Bike i Trollhättan letade som bara den men kunde från alla sina lådor inte hitta något som det jag hade bild på.

Johans MC kontaktade jag och de säljer inte lösa munstycken fick jag till svar. De hänvisade till Dynojetkitet.

Försökte med bonneville.se men han hade lagt ner.

Lelles i Uppsala har inget på Triumphsidan men i katalogen finns som kan passa. Jag har frågat men ännu inte fått svar. De ser ut och har mått som de andra uppifrån på bifogad bild. Alla på bilden är munstycken till Keihin men jag utesluter alla andra pga fel utseende eller fel storlek. Munstyckets nummer alltså.

Jag vet att jag kan köpa från t.ex Jenks Bolts men 15,50£ paret plus 23£i frakt tycker jag blir lite dyrt.

Vad tror ni om nr 2 uppifrån?
 

Bifogat

  • Keihin.jpg
    Keihin.jpg
    42.1 KB · Visningar: 79

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tror faktiskt det kan bli ett par 7614, har kollat på dem ett tag, oavsett så kan de inte vara sämre än original.

7614 har jag och är riktigt jättenöjd med dom! du hittar dom på Britalianracing.se
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tackar för alla tips om munstycken. Då gäller det bara att få tag på några att sätta dit också.:va

Bike i Trollhättan letade som bara den men kunde från alla sina lådor inte hitta något som det jag hade bild på.

Johans MC kontaktade jag och de säljer inte lösa munstycken fick jag till svar. De hänvisade till Dynojetkitet.

Försökte med bonneville.se men han hade lagt ner.

Lelles i Uppsala har inget på Triumphsidan men i katalogen finns som kan passa. Jag har frågat men ännu inte fått svar. De ser ut och har mått som de andra uppifrån på bifogad bild. Alla på bilden är munstycken till Keihin men jag utesluter alla andra pga fel utseende eller fel storlek. Munstyckets nummer alltså.

Jag vet att jag kan köpa från t.ex Jenks Bolts men 15,50£ paret plus 23£i frakt tycker jag blir lite dyrt.

Vad tror ni om nr 2 uppifrån?

Försök med:
http://braigasen.com/index.html
eller
http://www.classicbike-raisch.de/html/motor_vergaser.html
scrolla ner en bit så hittar du munstycken. Frakten blir 17€ maximalt.
Du kan också försöka ringa Stigefelts, prata med Björn, hälsa från mig, han skickar nog om han har hemma.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Försök med:
http://braigasen.com/index.html
eller
http://www.classicbike-raisch.de/html/motor_vergaser.html
scrolla ner en bit så hittar du munstycken. Frakten blir 17€ maximalt.
Du kan också försöka ringa Stigefelts, prata med Björn, hälsa från mig, han skickar nog om han har hemma.

Jag kollade på braigasen men har inte tagit kontakt. På sajten finns bara från 150 och uppåt.
Provar nog med Stigefelts om jag inte får positivt svar från Lelles. Ibland kan man ju skicka lite stålar med ett frankerat och adresserat brev och lösa saker lite smidigt.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag köpte munstycken på Yamma-Center, sjukt mycket billigare än på Trajja.
Tror jag betalade mindre än halva priset för vad de villa ha på Triumphcenter.

Värt att kolla?
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag köpte munstycken på Yamma-Center, sjukt mycket billigare än på Trajja.
Tror jag betalade mindre än halva priset för vad de villa ha på Triumphcenter.

Värt att kolla?

Jag har också lite svårt att förstå att det är så svårt att få tag på munstycken till cv-gasarna, har köpt på både Honda, Suka, och harleyförsäljare och har dom bara egen verkstad så brukar det lösa sig. Har tom handlat hos en crossaffär en gång. Ta med ett munstycke till närmsta hojverkstad och jämför!!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag har också lite svårt att förstå att det är så svårt att få tag på munstycken till cv-gasarna, har köpt på både Honda, Suka, och harleyförsäljare och har dom bara egen verkstad så brukar det lösa sig. Har tom handlat hos en crossaffär en gång. Ta med ett munstycke till närmsta hojverkstad och jämför!!

Det är klart att det finns munstycken men tydligen ingen som vet vad de har att sälja. Jag trodde det var så enkelt att man bara kunde säga att man ska ha munstycken till Keihin CV-förgasare. Så var det alltid förr. Bara att tala om i fall det skulle vara till Keihin eller Mikuni eller Amal om det var till trajan.:) Vet inte om det har blivit så många fler modeller eller om de som jobbar med att sälja vet sämre nu.

Yamahacenter var ett möjligt ställe till då! Fast jag får ta med mig ett munstycke till Bike i Trollhättan så vore det väl fan om de inte skulle ha det. De säljer ju alla fabrikat av hojar och och hade hur många sortimentlådor som helst men när killen sa att de inte hade något som liknade det på bilden kunde jag ju inte själv dyka in bland lådorna.

Fast det löser sig och nu har jag fått min gula tändkabel så nu måste jag nog upp minst en femma till på munstycken.:D
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Köp på motorbolaget i Linköping de har till Trajjorna. Iallafall nästan jämt har de alla munstycken hemma.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top