Sidan 584 av 585 FörstaFörsta ... 84484534559578579580581582583584585 SistaSista
Resultat 11 661 till 11 680 av 11693
  1. #11661
    Medlem Trixons avatar
    Reg.datum
    jun 2018
    Ort
    Falun
    Hoj
    Triumph Thruxton -04
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av ahoff Visa inlägg
    Du får trixa med munstycken istället. Bökigare än med en dator.

    Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk
    Vad skönt! Då behöver jag bry mig!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  2. #11662
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    848
    Jag skulle ju kunna dra in original mappen då jag byter dämparna för besitnkngen men det är ju lite pill med det och mappa om den.

    Frågan är ju hur hojen går, är ju inte så kul att åka 20 mil med en hoj som går som hej kom och hjälp.

  3. #11663
    Biker ahoffs avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Örskogen, Vansbro
    Hoj
    Triumph Thruxton -05, H-D Electra -78
    Inlägg
    92
    Besikta du med TOR. Har funkat varje gång för mig. Senast beslutade jag med BC Predators, som låter bra mycket mer än TOR, utan problem.

    Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk
    ----
    Åke Hoff
    Örskogen, Vansbro

  4. #11664
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    848
    Ja men det känns ju dumt att chansa och riskera att få åka 20 mil igen, har väl max 10 min att byta dämparna.

    Om man mappar om så behöver man väl inte backa upp mappen som sitter i utan bara skicka över den nya och sen köra hojen till TPS lyser grönt på datorn? Det verkar ju gå betydligt fortare att skicka till ECU:n än att ta emot från den.

  5. #11665
    Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    En Falkenbergare i Stockholm
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Inlägg
    1 071
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Ja men det känns ju dumt att chansa och riskera att få åka 20 mil igen, har väl max 10 min att byta dämparna.

    Om man mappar om så behöver man väl inte backa upp mappen som sitter i utan bara skicka över den nya och sen köra hojen till TPS lyser grönt på datorn? Det verkar ju gå betydligt fortare att skicka till ECU:n än att ta emot från den.
    Korrekt. Skrivning går bra mycket snabbare än läsning. Om du har en Android-enhet så kan du till och med göra det via telefon eller tablet; finns en betalversion av TuneECU i Google Play Store.
    Medlem i SMC och TOMCC Sweden.

    2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)


  6. #11666
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    848
    Man kanske skulle byta dämpare och testköra en kortare sväng och kolla hur den går. I värta fall får jag väl mappa om till original mappen.

    Min telefon är så dåligt och sankar minne så nu kan jag inte ens se bilderna i den. Annars måste det ju vara smidigt att mappa om med telefon om man tex är på en längre sväng och vill ändra mellan en ekonomimapp och en effektmapp.

  7. #11667
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    848
    Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

    Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

    En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

    Så är ser det ut bakifrån


    Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten

  8. #11668
    Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    En Falkenbergare i Stockholm
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Inlägg
    1 071
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

    Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

    En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

    Så är ser det ut bakifrån


    Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten
    Snyggt. Något liknande har jag funderat på att göra i flera år.
    Medlem i SMC och TOMCC Sweden.

    2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)


  9. #11669
    Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Sprint ST 2003, Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000
    Inlägg
    1 980
    Jag har också besiktigat med TOR - flera gånger. Aldrig haft något annat på.
    Originalpiporna ligger oanvända på vinden.
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

    "Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

  10. #11670
    Medlem speffys avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    261
    Hoj
    KTM 950 SMR
    Inlägg
    107
    Från att inte gillat Thruxton tidigare så har jag börjat inse att den är rätt cool ändå Hur är den att köra på bana?
    Det är ju en retro sporthoj så den borde väl funka ok?
    Är på jakt efter en smidig hoj för pendling och kortare turer med möjlighet till ett par bandagar om året.

  11. #11671
    Medlem The Wolffs avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Solna
    Hoj
    2016 Triumph Thruxton R
    Inlägg
    187
    Jag är på inget sätt en ban-räv men kör ett antal ban-dagar per år på min Thruxton R. Jag tycker att den fungerar väldigt bra på bana, grymt chassi, bra bromsar och gott med det maffiga vridet långt ner i registret.

    My two cents.

  12. #11672
    Medlem Trixons avatar
    Reg.datum
    jun 2018
    Ort
    Falun
    Hoj
    Triumph Thruxton -04
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

    Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

    En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

    Så är ser det ut bakifrån


    Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten
    Det där såg riktigt bra ut. Jag ska göra något liknande. Jag fick min nya skylt på posten häromdagen. 90kr. Ganska billigt. Trodde det kostade ett par tre hundra minst.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  13. #11673
    Medlem speffys avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    261
    Hoj
    KTM 950 SMR
    Inlägg
    107
    Kan man ha med en passagerare på en Thruxton?
    Jag förstår ju att man behöver en extra sadel och sätta dit fotpinnar men är det frittfram sen eller den behöver reggas om också?

  14. #11674
    Medlem Trixons avatar
    Reg.datum
    jun 2018
    Ort
    Falun
    Hoj
    Triumph Thruxton -04
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av speffy Visa inlägg
    Kan man ha med en passagerare på en Thruxton?
    Jag förstår ju att man behöver en extra sadel och sätta dit fotpinnar men är det frittfram sen eller den behöver reggas om också?
    Original så går det.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  15. #11675
    Medlem speffys avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    261
    Hoj
    KTM 950 SMR
    Inlägg
    107
    Citat Ursprungligen postat av Trixon Visa inlägg
    Original så går det.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Har jag missat något, sitter där extra fotpinnar redan original?
    Har aldrig provat eller suittit på en men vad det ser ut på bilder så ser den enkelsittig ut fast jag kanske har fel även där? Stort plus i så fall

  16. #11676
    Medlem Ballistics avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Thrux R
    Inlägg
    197
    Vad snackar vi om för årsmodell? Vätskekyld 1200 från -16 och framåt är ensitsig som standard och reggad för 0 passagerare, men dubbelsadel och passagerarfotpinnar är originaltillbehör så man ska nog ha ruggig otur om man åker dit på något sånt.

  17. #11677
    Medlem Trixons avatar
    Reg.datum
    jun 2018
    Ort
    Falun
    Hoj
    Triumph Thruxton -04
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av speffy Visa inlägg
    Har jag missat något, sitter där extra fotpinnar redan original?
    Har aldrig provat eller suittit på en men vad det ser ut på bilder så ser den enkelsittig ut fast jag kanske har fel även där? Stort plus i så fall
    Min är från -04 och är reggad för en passagerare. Det är möjligt att det har ändrats på senare modeller. Jag har ingen riktig koll.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  18. #11678
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Inlägg
    4 787
    Citat Ursprungligen postat av speffy Visa inlägg
    Från att inte gillat Thruxton tidigare så har jag börjat inse att den är rätt cool ändå Hur är den att köra på bana?
    Det är ju en retro sporthoj så den borde väl funka ok?
    Är på jakt efter en smidig hoj för pendling och kortare turer med möjlighet till ett par bandagar om året.
    Körde bana i år, förutom att jag garanterat var långsammast runt var det görskoj!

  19. #11679
    Biker ahoffs avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Örskogen, Vansbro
    Hoj
    Triumph Thruxton -05, H-D Electra -78
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av speffy Visa inlägg
    Kan man ha med en passagerare på en Thruxton?
    Jag förstår ju att man behöver en extra sadel och sätta dit fotpinnar men är det frittfram sen eller den behöver reggas om också?
    Bara plocka bort kursen. Sitter i två skruvar.

    Skickat från min ZUK Z2131 via Tapatalk
    ----
    Åke Hoff
    Örskogen, Vansbro

  20. #11680
    Biker ahoffs avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Örskogen, Vansbro
    Hoj
    Triumph Thruxton -05, H-D Electra -78
    Inlägg
    92
    *kutsen, ska det stå.

    Skickat från min ZUK Z2131 via Tapatalk
    ----
    Åke Hoff
    Örskogen, Vansbro

Sidan 584 av 585 FörstaFörsta ... 84484534559578579580581582583584585 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Åker gör man med andra. Kör gör man själv.... Jag kör motorcykel.

Boris JR
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här