Sidan 583 av 585 FörstaFörsta ... 83483533558577578579580581582583584585 SistaSista
Resultat 11 641 till 11 660 av 11693
    Medlem Trixons avatar
    Reg.datum
    jun 2018
    Hoj
    Triumph Thruxton -04
    Citat Ursprungligen postat av Alikzus Visa inlägg
    Jag kom hem vid halv sju och totalt så har det blivit 103 mil den här helgen. Det var stopp i trafiken en bra bit innan Stockholm (söder om Salem) så det var tur att jag hade hojen; väggrenen gick fint att köra på och när den saknades så var det bara att pressa sig mellan bilarna och bita hårt i tungan.

Tack allesammans för en trevlig helg.
    Tusen tack för fina mil och trevligt sällskap!

Jocke

Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Sprint ST 2003, Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000

Vätternrundan!

TACK för en härlig Vätternrunda. Jag hade ”bara” 90 mil på trippmätaren, trots ett par omvägar på vägen hem.
    Vi hittade ett kul mc-museum i Falköping efter att vi skiljts åt. Mycke’ gammalt, tog ett par bilder. Lite off-topic, beklagar!

Senast redigerat av TMax500 den 2018-07-22 klockan 21:31.
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Ser ut som ni hade en fin tipp i helgen

Jag tillbringade själv en dryg timme med att skruva Thruxton igår och lyckades plugga luftinsprutet i toppen, hade bara tänkt att ta bort rören och slangarna från backventilen och låta den och solenoiden sitta kvar till vintern för att lyfta på tanken då.

Då jag började kolla lite mer efter att rören och slangarna var borta så var det ju lite plats under tanken och det gick otroligt nog att komma åt fästskruvarna till backventilen med mitt smidiga 1/4" Bacho spärrskaft. Backventilen kunde lossas utan att flytta på tanken och sen var det bara att lirka ut grejerna från under tanken. Man kan ju inte påstå att det var gott om plats att lossa bultarna men det gick ju så nu är lufteländet borta från hojen

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Jag tänkte istället fixa en olja till Thruxtonen nån som har nåt att invända mot att använda OKQ8 SBK 10W50? Då man bor på ett litet ställe så är det ju smidigt att få tag på olja på macken om det skulle behövas. Kommer dock att köpa en 20 l dunk.
    Jag vet inte vad man brukar använda i en Triumph, men SBK Racing 10W-50 är en mycket bra olja med riktigt hög specifikation. Jag använder den i R1:an såväl som XJR 1300:an och en massa racers och bandagsfolk kör också på den oljan. Finns på Swedol i både Luleå och Haparanda. Swedol säljer enbart fyralitersdunk för 372 SEK. Enlitersflaskan på OK-macken går på tvåhundringen jämnt...
    The Build Quality Police

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Jag vet inte vad man brukar använda i en Triumph, men SBK Racing 10W-50 är en mycket bra olja med riktigt hög specifikation. Jag använder den i R1:an såväl som XJR 1300:an och en massa racers och bandagsfolk kör också på den oljan. Finns på Swedol i både Luleå och Haparanda. Swedol säljer enbart fyralitersdunk för 372 SEK. Enlitersflaskan på OK-macken går på tvåhundringen jämnt...
    Alikzus kör visst med SBK10W50 oljan, så jag kommer att köpa sån olja. Ska bli intressant och känna om det blir skillnad på lådan i Trajan som det blev på Hondan.

Vet att OK bara har 1 l flaskor på mackarna men jag tänkte köpa en 20 l dunk vilket dom tydligen ska kunna ta hem på beställning. Föreståndaren på den lokala macken tycker det är väldigt konstigt att Swedol kan sälja OK oljan i 4 l dunk men inte OK själva som bara har 1 l och 20 l, 4 l känns väl ut som den lämpligaste storleken på förpackningen till motorcykel.

En 20:a är ju ungefär 4-5 oljebyten så den lär ju vara slut på ca två år med mitt oljebytande och två hojar, kan väl knappast vara nån större fara om man lagrar oljan i varmgaraget.

Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Jag beställde fyralitersdunkar från Swedol till mig och frugan senast; då blir det ju riktigt prisvärt.
    Medlem i SMC och TOMCC Sweden.

2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Nån som har någon uppfattning om hur lägen oljan håller i en öppnad 20 l dunk som förvaras i varmgarage?
    Att slippa ha brutna 20 l förpackningar och lite lättare att hälla från 4 l flaska är väl enda fördelen jag kan se med 4 l flaskor istället för 20 l dunk, jag gillar att ha olja på lager så man vet att man bara kan byta eller fylla på om man skulle behöva. Är ju också ca 20 kr billigare per liter på 20 l dunk hos Swedol.

Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    Nån som har någon uppfattning om hur lägen oljan håller i en öppnad 20 l dunk som förvaras i varmgarage?
    Att slippa ha brutna 20 l förpackningar och lite lättare att hälla från 4 l flaska är väl enda fördelen jag kan se med 4 l flaskor istället för 20 l dunk, jag gillar att ha olja på lager så man vet att man bara kan byta eller fylla på om man skulle behöva. Är ju också ca 20 kr billigare per liter på 20 l dunk hos Swedol.
    Borde inte olja hålla rätt länge?

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Borde inte olja hålla rätt länge?
    Förr ansåg man väl i alla fall det, men man vet ju inte vad som hänt på den fronten nu för tiden Tycker inte att det borde vara nån fara om man förvarar oljan i hyfsat jämn temp med åtdragen kork

Ska kolla vad OK macken ska ha för en 20:a skiljer det mycket beställer jag en 20:a hos Swedol då blir det ju fraktfritt

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Blev 20 l SBK 10W50 olja på den lokala OK macken, 1250 kr ink moms efter lite prutande var inte farligt

Fanns också på hyllan men det var lite svårt att få med 20 l dunken på trajan så jag får hämta den då jag tar bilen.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Är det nån i den här tråden som dragit några elkablar på hojen och som har nått tips på bra tålig kabel?
    Ska ha till blinkers på styret.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Blev 20 l SBK 10W50 olja på den lokala OK macken, 1250 kr ink moms efter lite prutande var inte farligt

Fanns också på hyllan men det var lite svårt att få med 20 l dunken på trajan så jag får hämta den då jag tar bilen.
    Skillnad på OK mack och OK mack. Mycket imponerande att ÖKX hade 20 liters förpackning hemma, men då är de också en riktig mack och inte en förklädd restaurang. Jag misstänker att det är trackday-folket från Vännäsberget som fått dem att ta hem sådana...? Här nere tyckte fetkärringen bakom kassan att jag var jobbig när jag en gång frågade om de inte kunde ta hem något annat än enlitersflaskor för tvåhundra spänn styck...
    The Build Quality Police

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Skillnad på OK mack och OK mack. Mycket imponerande att ÖKX hade 20 liters förpackning hemma, men då är de också en riktig mack och inte en förklädd restaurang. Jag misstänker att det är trackday-folket från Vännäsberget som fått dem att ta hem sådana...? Här nere tyckte fetkärringen bakom kassan att jag var jobbig när jag en gång frågade om de inte kunde ta hem något annat än enlitersflaskor för tvåhundra spänn styck...
    Japp trodde att dom var tvungna att beställa hem i och för sig tog jag sista 20:an men ändå. Dom har även 4 l flaskor på hyllan dock till ganska häftigt pris mot Swedol, dock provade jag inte pruta så frågan är vad dom har för nettiopris? Vet inte om det berodde på att jag tyckte det var konstigt att Swedol har OK olja på 4 l falska men inte OK själva.

Hoppas macken fortsätter med samma bra service och priser efter att nuvarande chefen slutar.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Nån som har erfarenhet av att köra med Arrow mappen 20498 men med original dämparna? Den lär ju gå jäkligt fett.

Tänkte sätta på original dämparna då jag ska besikta men det blir totalt ca 20 mil för att besikta hojen.

Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    Jag körde med min TTP-mappning och originalljuddämparna när jag skulle besikta, men jag har å andra sidan bara någon mil. Katalysatorn som sitter i dem tar, åtminstone på sikt, skada om man saknar lamdasonder och SAI. Men frågan är om man bryr sig? ;P
    Nån som har erfarenhet av att köra med Arrow mappen 20498 men med original dämparna? Den lär ju gå jäkligt fett.

Tänkte sätta på original dämparna då jag ska besikta men det blir totalt ca 20 mil för att besikta hojen.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Skulle ju kunna byta dämparna i Kalix men då ska man ju ta med dom i en ryggsäck och det känns lite jobbigt. Undra vad dom på bilprovningen skulle säga om man kommer in med två ljuddämpare uppstickandes ur ryggsäcken?

Andra alternativet är ju att snickra till dB-killers och stoppa i dom på nån parkeringsplats och sen ta bort dom på vägen hem. Dock har jag lite tidsbrist då jag har en massa andra "viktigare" projekt att färdigställa i huset innan älgjakten.

Medlem Trixons avatar
    Reg.datum
    jun 2018
    Hoj
    Triumph Thruxton -04
    Jag körde med min TTP-mappning och originalljuddämparna när jag skulle besikta, men jag har å andra sidan bara någon mil. Katalysatorn som sitter i dem tar, åtminstone på sikt, skada om man saknar lamdasonder och SAI. Men frågan är om man bryr sig? ;P
    Ursäkta en lekman, men vad är ”mappning”?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Biker ahoffs avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Hoj
    Triumph Thruxton -05, H-D Electra -78
    Citat Ursprungligen postat av Trixon Visa inlägg
    Ursäkta en lekman, men vad är ”mappning”?

Programmering av styrboxen på en insprutare.

Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk
    ----
    Åke Hoff
    Örskogen, Vansbro

Medlem Trixons avatar
    Reg.datum
    jun 2018
    Hoj
    Triumph Thruxton -04
    Citat Ursprungligen postat av ahoff Visa inlägg
    Programmering av styrboxen på en insprutare.

Vad skönt!! Då slipper jag bry mig.

Biker ahoffs avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Hoj
    Triumph Thruxton -05, H-D Electra -78
    Citat Ursprungligen postat av Trixon Visa inlägg
    Vad skönt!! Då slipper jag bry mig.

Du får trixa med munstycken istället. Bökigare än med en dator.

----
    Åke Hoff
    Örskogen, Vansbro

Sidan 583 av 585 FörstaFörsta ... 83483533558577578579580581582583584585 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Åker gör man med andra. Kör gör man själv.... Jag kör motorcykel.

Boris JR
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här