Sidan 558 av 566 FörstaFörsta ... 58458508533552553554555556557558559560561562563564 ... SistaSista
Resultat 11 141 till 11 160 av 11309
  1. #11141
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Skövde
    Hoj
    Yamaha XJR1300 Racer 2015
    Inlägg
    346
    Jag köpte ju en Held Sixty six men den funkar skit dåligt till körställningen på min hoj.
    Tackar för tipsen!

    Gillade denna!
    https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...er-Jacket-0009

    Och denna i textil!
    https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ya-Jacket-0026
    Senast redigerat av CALLAHAN den 2017-04-17 klockan 03:33.

  2. #11142
    Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    En Falkenbergare i Stockholm
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Inlägg
    990
    Dagens rant: Vem tyckte att lösningen med kopplingsfjädrarna var en bra idé? Jag har bytt lamellerna idag och precis som när jag bytte fjädrarna för några år sedan så tog det lååång tid att få "pluppen" att löpa fritt. Och den här gången provade jag med Triumphs verktyg, vilket var till lika lite hjälp som har skrivits om på RAT-forumet. Jag kan inte komma ihåg att mina tidigare hojar hade en lika hopplös lösning.
    Medlem i SMC, TOMCC Sweden och MCE.

    2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)


  3. #11143
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Inlägg
    4 362
    Citat Ursprungligen postat av Alikzus Visa inlägg
    Dagens rant: Vem tyckte att lösningen med kopplingsfjädrarna var en bra idé? Jag har bytt lamellerna idag och precis som när jag bytte fjädrarna för några år sedan så tog det lååång tid att få "pluppen" att löpa fritt. Och den här gången provade jag med Triumphs verktyg, vilket var till lika lite hjälp som har skrivits om på RAT-forumet. Jag kan inte komma ihåg att mina tidigare hojar hade en lika hopplös lösning.
    Ingen av våra hojar har pulver nog för att rättfärdiga styvare fjädrar.. är mitt inlägg i debatten. Var lamellerna slut efter 20k mil eller varför bytte du?
    Köpte nya lameller för 5 år sen när jag trodde kopplingen var slut men den funkar fortfarande som ny.
    Så jag har aldrig behövt se pluppen!

  4. #11144
    Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    En Falkenbergare i Stockholm
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Inlägg
    990
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Ingen av våra hojar har pulver nog för att rättfärdiga styvare fjädrar.. är mitt inlägg i debatten. Var lamellerna slut efter 20k mil eller varför bytte du?
    Köpte nya lameller för 5 år sen när jag trodde kopplingen var slut men den funkar fortfarande som ny.
    Så jag har aldrig behövt se pluppen!
    Kort och gott så har du fel: Pod-filter, öppnare ljuddämpare och en TTP-map gav mig en slirande koppling runt 5000 rpm och full gas. Vilket det är många som har skrivit om på RAT-forumet.

    Jag körde så en säsong och bytte sedan till gröna fjädrar. Det blev bättre, förutom på treans växel. Så har jag nu kört i två säsonger och har latchat med andra oljor under tiden. Det blev tillfälligt bra när jag gick upp en kugge fram.

    Min hypotes är således att säsongen med originalfjädrarna till en modifierad motor slet på lamellerna och en tämligen enkel åtgärd skulle då vara att byta dem. Det skall dock påpekas att lamellerna såg ok ut efter de dryga 2200 mil som den har rullat, men jag mätte dem inte.

    Så det beror på: En annan ljuddämpare med tillhörande justering av bränsle kräver inte hårdare fjädrar. Triumph har ju det som en option. Men mer luft, en annan tändkurva och mer justering av bränsle ger en midrange boost.
    Medlem i SMC, TOMCC Sweden och MCE.

    2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)


  5. #11145
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Inlägg
    4 362
    Mina fjädrar har inte fattat det då säg för guds skull inget till dom! Eller så har insprutningshästarna blivit helvilda och gått om förgasarhästarna. Jag har bara fått slir med sämre oljor än okq8 sbk.

  6. #11146
    Medlem thruxtonerichs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Vaggeryd
    Hoj
    Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
    Inlägg
    1 438
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Mina fjädrar har inte fattat det då säg för guds skull inget till dom! Eller så har insprutningshästarna blivit helvilda och gått om förgasarhästarna. Jag har bara fått slir med sämre oljor än okq8 sbk.
    Ja det är märkligt att en del får slir med så lite trim! Min gamla Thrux med 85 hk på b-hjulet med okq8 sbk eller biltema racingolja funkade alldeles utmärkt med enbart starkare fjädrar från TTP. För säkerhets skull köpte jag en förstärkt koppling men behövde aldrig montera den. Den nya ägaren fick med den på köpet. Jag tror det är valet av olja och/eller dålig injustering/kvalitetsskillnader som ger sliret!

  7. #11147
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Inlägg
    4 362
    Citat Ursprungligen postat av thruxtonerich Visa inlägg
    Ja det är märkligt att en del får slir med så lite trim! Min gamla Thrux med 85 hk på b-hjulet med okq8 sbk eller biltema racingolja funkade alldeles utmärkt med enbart starkare fjädrar från TTP. För säkerhets skull köpte jag en förstärkt koppling men behövde aldrig montera den. Den nya ägaren fick med den på köpet. Jag tror det är valet av olja och/eller dålig injustering/kvalitetsskillnader som ger sliret!
    ja din hoj om någon borde ju kunna slira lite. Såg att nya ägarn kört den på strippen dessutom.

  8. #11148
    Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    En Falkenbergare i Stockholm
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Inlägg
    990
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Mina fjädrar har inte fattat det då säg för guds skull inget till dom! Eller så har insprutningshästarna blivit helvilda och gått om förgasarhästarna. Jag har bara fått slir med sämre oljor än okq8 sbk.
    Självklart är insprutningshästar vildare. Skämt å sido, nu blir det OKQ8 SBK Rejsing, har som mest kört den Castrol som Triumph rekommenderar och har provat med Feltema efter rekommendation från thruxtonerich. Problemet med Biltema är att man inte vet vad man får, vissa batcher kan vara bra och andra sämre.
    Medlem i SMC, TOMCC Sweden och MCE.

    2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)


  9. #11149
    Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    En Falkenbergare i Stockholm
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Inlägg
    990
    Citat Ursprungligen postat av thruxtonerich Visa inlägg
    Ja det är märkligt att en del får slir med så lite trim! Min gamla Thrux med 85 hk på b-hjulet med okq8 sbk eller biltema racingolja funkade alldeles utmärkt med enbart starkare fjädrar från TTP. För säkerhets skull köpte jag en förstärkt koppling men behövde aldrig montera den. Den nya ägaren fick med den på köpet. Jag tror det är valet av olja och/eller dålig injustering/kvalitetsskillnader som ger sliret!
    Notera att jag har inte bytt till en förstärkt koppling, bortsett från styvare fjädrar. Jag har bara bytt lamellerna till EBKs vanliga.

    Och när kopplingen började att slira så hade jag varken ändrat justering eller olja. Däremot så har jag varit på justering och olja senare. Jag är alldeles för bekväm av mig för att börja med att byta lameller. :P

    Och apropå styvare fjädrar, så jäkla hård blir inte koppling. Mycket Stockholmstrafik kan bli tröttsamt, men det blir det ju i bilen också och annars är det inget som märks av.
    Senast redigerat av Alikzus den 2017-04-18 klockan 12:04.
    Medlem i SMC, TOMCC Sweden och MCE.

    2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)


  10. #11150
    Medlem thruxtonerichs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Vaggeryd
    Hoj
    Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
    Inlägg
    1 438
    Citat Ursprungligen postat av Alikzus Visa inlägg
    Självklart är insprutningshästar vildare. Skämt å sido, nu blir det OKQ8 SBK Rejsing, har som mest kört den Castrol som Triumph rekommenderar och har provat med Feltema efter rekommendation från thruxtonerich. Problemet med Biltema är att man inte vet vad man får, vissa batcher kan vara bra och andra sämre.
    Ska väl inte bli en oljetråd här men Castrol har inte varit någon höjdare för mej..inte på någon tidigare hoj..för länge sen slängde jag i Shell mc-olja i en Suzuki Intruder och jisses vad det slirade..fick byta till biltema efter några mil bara..kör enbart med OKQ8 SBK Racing sen flera år tillbaka..fast biltema funkade också mycket bra. Sen byter jag alltid olja o filter varje höst innan invintring oavsett antal körda mil...kör ju aldrig mer än 500 mil/år numera.

  11. #11151
    Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    En Falkenbergare i Stockholm
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Inlägg
    990
    Citat Ursprungligen postat av thruxtonerich Visa inlägg
    Ska väl inte bli en oljetråd här men Castrol har inte varit någon höjdare för mej..inte på någon tidigare hoj..för länge sen slängde jag i Shell mc-olja i en Suzuki Intruder och jisses vad det slirade..fick byta till biltema efter några mil bara..kör enbart med OKQ8 SBK Racing sen flera år tillbaka..fast biltema funkade också mycket bra. Sen byter jag alltid olja o filter varje höst innan invintring oavsett antal körda mil...kör ju aldrig mer än 500 mil/år numera.
    Jag provade som sagt Biltema eftersom du hade skrivit om den och det löste inte mitt problem, den här gången.

    Jag har som målsättning att byta olja och filter inför varje vinter. Det blir inte alltid av, men då görs det istället i början av säsongen.

    500 mil per säsong är ju inte så dåligt. Snittet ligger tydligen på 200 nu. :-O Jag försöker åtminstone att klara 500.
    Medlem i SMC, TOMCC Sweden och MCE.

    2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)


  12. #11152
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Inlägg
    4 362
    Citat Ursprungligen postat av Alikzus Visa inlägg
    Jag provade som sagt Biltema eftersom du hade skrivit om den och det löste inte mitt problem, den här gången.

    Jag har som målsättning att byta olja och filter inför varje vinter. Det blir inte alltid av, men då görs det istället i början av säsongen.

    500 mil per säsong är ju inte så dåligt. Snittet ligger tydligen på 200 nu. :-O Jag försöker åtminstone att klara 500.
    Vi har alla mycket att lära av t-max där.. jag har problemet att sprida ut milen jämnt över 3-4 hojar, det har han med. Ändå tror jag han kör tredubbelt så långt som mig varje år. T.o.m pendling borträknat.. tror jag jobbar för mycket.

  13. #11153
    Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Sprint ST 2003, Kawasaki J300 2014
    Inlägg
    1 789
    He-he... Vågar knappt skriva hur mycket jag kör per år. Risk att jag får Greenpeace på mig!

    Men. Jag har i vart fall köpt utsläppsrättigheter för motsvarande 1200 mil om året. Alltid något.

    Om jag minns rätt så gick min Thruxton runt 300 mil förra året. Sprinten bortåt 600. Och scootrarna? 300 kanske? Min nyaste, "Ninjascootern" (Kawasaki J300) har rullat nästan 150 mil sedan september.

    Missbruksbeteende? Vi har ju ingen tävling i att köra långt och att vara 'den-tuffaste-milslukaren'. Tvärtom kan det vara nästan pinsamt att köra en massa mil för skojs skull.

    Det är bara det att det ju är såååå kuuuul att köra hoj!
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

    "Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

  14. #11154
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Inlägg
    4 362
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    He-he... Vågar knappt skriva hur mycket jag kör per år. Risk att jag får Greenpeace på mig!

    Men. Jag har i vart fall köpt utsläppsrättigheter för motsvarande 1200 mil om året. Alltid något.

    Om jag minns rätt så gick min Thruxton runt 300 mil förra året. Sprinten bortåt 600. Och scootrarna? 300 kanske? Min nyaste, "Ninjascootern" (Kawasaki J300) har rullat nästan 150 mil sedan september.

    Missbruksbeteende? Vi har ju ingen tävling i att köra långt och att vara 'den-tuffaste-milslukaren'. Tvärtom kan det vara nästan pinsamt att köra en massa mil för skojs skull.

    Det är bara det att det ju är såååå kuuuul att köra hoj!
    Jaja, då har vi samma problem???? hittar alltid på små anledningar för att ta hojen istället - men jag skiter i co2 kompensation med motiveringen att det är mycket miljövänligare än att ta bilen, äger man dessutom mest en massa begagnat uråldrigt bös behöver man dessutom inte tänka på miljöpåverkan vid nytillverkning av fordon!

  15. #11155
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Skövde
    Hoj
    Yamaha XJR1300 Racer 2015
    Inlägg
    346
    Finns väl inget att skämmas för att man gillar att köra hoj!

    Tack för tipset på jackor tack vare det så blev det en Segura Maddock jacka.

  16. #11156
    Blårök! Alikzuss avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    En Falkenbergare i Stockholm
    Hoj
    Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    Inlägg
    990
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Jaja, då har vi samma problem???? hittar alltid på små anledningar för att ta hojen istället - men jag skiter i co2 kompensation med motiveringen att det är mycket miljövänligare än att ta bilen, äger man dessutom mest en massa begagnat uråldrigt bös behöver man dessutom inte tänka på miljöpåverkan vid nytillverkning av fordon!
    Jag ser det så här: Hojen är för min rekreation och ett sätt att semestra på. Många flyger på solsemester utomlands, jag gör inte det. Åker jag utomlands så är det oftast i tjänsten. Jag får väldigt många mil i sadeln för samma utsläpp som till exempel en flygresa till och från Thailand.
    Medlem i SMC, TOMCC Sweden och MCE.

    2013.....: Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
    2003-2006: Nova - 1983 Yamaha RD 350 YPVS
    2001-2003: Ce'Nedra - 1983 Yamaha RD 125 LC (TZR-kåpa)


  17. #11157
    Medlem thruxtonerichs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Vaggeryd
    Hoj
    Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
    Inlägg
    1 438
    Om någon är intresserad har jag lagt in triumph läderbrallor/jacka till försäljning..https://www.facebook.com/photo.php?f...1295084&type=3

  18. #11158
    Only dead fish follow the stream Jockewictorssons avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Lomma
    Hoj
    Tiger 1050 -08
    Inlägg
    115
    När jag hade portat min topp och bytt till flatsid:are så slirade min. Snackade med Jojje i Eslöv och fick rådet att byta hälften av kopplingsfjädrarna till styvare. Sen funkade det.

  19. #11159
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2016 Triumph Thruxton
    Inlägg
    5
    Hej alla Thruxton-fantaster!
    Har suttit och läst era intressanta diskussioner och tips och slog idag till på en sprillans ny grön Thruxton.
    Är helt grön när det kommer till både Triumph och Thruxton så alla nybörjartips är välkomna

  20. #11160
    Medlem skrajens avatar
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Triumph Thruxton -11
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av simonsss Visa inlägg
    Hej alla Thruxton-fantaster!
    Har suttit och läst era intressanta diskussioner och tips och slog idag till på en sprillans ny grön Thruxton.
    Är helt grön när det kommer till både Triumph och Thruxton så alla nybörjartips är välkomna
    Superkul! Grattis till en härlig hoj.

Sidan 558 av 566 FörstaFörsta ... 58458508533552553554555556557558559560561562563564 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här