Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 86
  1. #21
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av FJ1200 Visa inlägg
    Går väl i bästa fall som en CBR 125. Bättre att skaffa en HD-wannabee.
    http://www.shopbccycles.com/hardknock.html
    går en 200cc bara lika bra som en cbr??

  2. #22
    Elektrikern Kvistens avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Skövde
    Hoj
    crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
    Inlägg
    1 109
    Citat Ursprungligen postat av apa123 Visa inlägg
    går en 200cc bara lika bra som en cbr??
    det går konvertera dom till 190cc med bigbore kit från aseanmotor, men frågan är om ramen håller för det... btw... om du smockar på en 200cc från lifan så är det nästan 7hk mer och då kan man ju räkna med att man kan få ut lite till om man trimmar den mer.. men då kan du iaf räkna med att ha en av de starkaste 4-takt 125erna (fast igentligen är det ju ingen 125a längre) frågan är väl där med om ramen klarar den påfrestningen

  3. #23
    f.d. Handledare FJ1200s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Ducati MS 1100S
    Inlägg
    726
    Citat Ursprungligen postat av apa123 Visa inlägg
    går en 200cc bara lika bra som en cbr??
    200cc har bara 16Hk.......

  4. #24
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Kvisten Visa inlägg
    det går konvertera dom till 190cc med bigbore kit från aseanmotor, men frågan är om ramen håller för det... btw... om du smockar på en 200cc från lifan så är det nästan 7hk mer och då kan man ju räkna med att man kan få ut lite till om man trimmar den mer.. men då kan du iaf räkna med att ha en av de starkaste 4-takt 125erna (fast igentligen är det ju ingen 125a längre) frågan är väl där med om ramen klarar den påfrestningen
    I usa säljs dem bara som 200 cc med samma ram och har läst på forum där att man lätt får upp dem i 160 bara av byte av munstycke men jag vet inte hur bra man kan trimma 200 cc:arn för de är luftkyld. kan du länka till den där aseanmotor för jag hittar det inte. vore shyst.
    Senast redigerat av vista den 2008-06-13 klockan 22:51.

  5. #25
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    kan du länka till den där aseanmotor för jag hittar det inte. vore shyst.

  6. #26
    Medlem Mr EmComs avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Örebro
    Hoj
    KTM 250 Freeride
    Inlägg
    3 809
    Citat Ursprungligen postat av Kvisten Visa inlägg
    det går konvertera dom till 190cc med bigbore kit från aseanmotor, men frågan är om ramen håller för det... btw... om du smockar på en 200cc från lifan så är det nästan 7hk mer och då kan man ju räkna med att man kan få ut lite till om man trimmar den mer.. men då kan du iaf räkna med att ha en av de starkaste 4-takt 125erna (fast igentligen är det ju ingen 125a längre) frågan är väl där med om ramen klarar den påfrestningen
    Min polares gick motorfästet av på efter 200mil..

    Tror inte det pallar dom där brutala 16hk som kommer med big bore kittet..


    Fyfan
    Citat Ursprungligen postat av Dreggel Visa inlägg
    *Nej tyvärr alla våra enheter är upptagna med ett trafikärende. En kille hade miniblinkers.

    Nä det delas ut alldeles för lite knogmackor i dagens samhälle.

  7. #27
    Elektrikern Kvistens avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Skövde
    Hoj
    crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
    Inlägg
    1 109
    Citat Ursprungligen postat av Mr EmCom Visa inlägg
    Min polares gick motorfästet av på efter 200mil..

    Tror inte det pallar dom där brutala 16hk som kommer med big bore kittet..


    Fyfan
    jag tror inte de heller.. räcker nog med att småtrimma lite

  8. #28
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Kvisten Visa inlägg
    jag tror inte de heller.. räcker nog med att småtrimma lite
    jag tror inte att det e några problem med ett big bore kitt som sagt de e gjorda för en 200cc va din kompis före 05 så är den inte gjord för 200cc.
    Kan någon Länka till en sida där man kan köpa big bore kittet. så vore jag
    Senast redigerat av vista den 2008-06-15 klockan 10:28.

  9. #29
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    Har bara hittat big bore kit som var på 140 cc och det käns inte lönt.
    Kan någon Länka till en sida där man kan köpa big bore kittet med 190 cc. så vore jag

  10. #30
    Elektrikern Kvistens avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Skövde
    Hoj
    crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
    Inlägg
    1 109
    Citat Ursprungligen postat av apa123 Visa inlägg
    Har bara hittat big bore kit som var på 140 cc och det käns inte lönt.
    Kan någon Länka till en sida där man kan köpa big bore kittet med 190 cc. så vore jag
    jag hittar de inte men ja tror nog att det var till lifans 150cc motorer men fortsätt leta annars ja tror nog 140cc + skicka den på portning så blir nog allt bra ska du se

  11. #31
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Kvisten Visa inlägg
    jag hittar de inte men ja tror nog att det var till lifans 150cc motorer men fortsätt leta annars ja tror nog 140cc + skicka den på portning så blir nog allt bra ska du se
    ok om det inte finns big bore kit som är 190 cc så tror jag att jag köper en 200 cc motor och en trimm kamm till den så ska jag nog få fart på kinesen
    Senast redigerat av vista den 2008-06-15 klockan 11:35.

  12. #32
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    200 cc motorn är nog strypt på något sätt i med att den bara har 16,1 hk man brukar väll säga att man räknar av en nolla från kubiken så får man hästarna?? typ 200cc = 20 hk 125cc=12hk mm och räcker det med en 28 mm förgasare till en 200 eller ska jag ha större?

  13. #33
    nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså! wINBLADs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    västerås
    Hoj
    TTR, NSR
    Inlägg
    1 322
    Citat Ursprungligen postat av apa123 Visa inlägg
    200 cc motorn är nog strypt på något sätt i med att den bara har 16,1 hk man brukar väll säga att man räknar av en nolla från kubiken så får man hästarna?? typ 200cc = 20 hk 125cc=12hk mm och räcker det med en 28 mm förgasare till en 200 eller ska jag ha större?

    1000cc=100hästar? Ditt sätt att räkna hästar på är nog inte det bästa... Det där med att den skulle gå som en cbr är skitsnack. En cbr har väl typ 11 hästar?
    Man blir förbannad!:mad

  14. #34
    f.d. Handledare FJ1200s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Ducati MS 1100S
    Inlägg
    726
    Toppfarten enligt Lifan USA är 60MPH för en Lifan 200cc. Dvs 96km/h.....
    En cbr har 13-14Hk och toppar 126km/h. (Enl Bike.) Och jag håller med EmCom. En Lifan är nog det sämsta man kan köpa.

  15. #35
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av FJ1200 Visa inlägg
    Toppfarten enligt Lifan USA är 60MPH för en Lifan 200cc. Dvs 96km/h.....
    En cbr har 13-14Hk och toppar 126km/h. (Enl Bike.) Och jag håller med EmCom. En Lifan är nog det sämsta man kan köpa.
    Det stämmer absolut inte, topphastigheten liger på 140 orginal sedan byter du munstycke så får du upp den i 160 min 125:a går i 121,5 (mätt med gps) och det du sade inan om att en cbr går lika bra som en lifan 200 bara för att hk var den sama, tror jag inte ett skit på för vridet är typ dubbelt så stort så man kan ju inte bara kolla hk. förstår inte riktigt va ni har imot lifan det ända negativa som är är att de rostar så förbanat men efter ett rostskyd och en ditek behandling så rostar dem mindre en vilken motor cyckel som helst. och ramen är stabil som fan i med att den e gjord för en 200cc och sedan om motorn rasar så köper jag mig en ny för 2,5k.

    Citat Ursprungligen postat av wINBLAD Visa inlägg
    1000cc=100hästar? Ditt sätt att räkna hästar på är nog inte det bästa... Det där med att den skulle gå som en cbr är skitsnack. En cbr har väl typ 11 hästar?
    ja det stämere väll ganska bra http://www.blocket.se/vi/16783267.htm?ca=17_s
    så mitt sätt att räkna kanke inte är så dumt
    Senast redigerat av vista den 2008-06-16 klockan 09:38. Anledning: Dubbelt inlägg

  16. #36
    f.d. Handledare FJ1200s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Ducati MS 1100S
    Inlägg
    726
    Citat Ursprungligen postat av apa123 Visa inlägg
    Det stämmer absolut inte, topphastigheten liger på 140 orginal
    Jasså. Inte direkt vad Lifan själva uppger.....

    http://mefast.com/LIFAN/MOTORCYCLE/LF200II/LF200II.html

    Det där andra snacket om 1000cc=100Hk beror helt på motortillverkaren. Ta t.ex. Triump rocket. 2300cc men inte har den 230 Hk. En R1:a har 1000cc men effekten är ca 180Hk. Var hittar du logiken???

  17. #37
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av FJ1200 Visa inlägg
    Jasså. Inte direkt vad Lifan själva uppger.....

    http://mefast.com/LIFAN/MOTORCYCLE/LF200II/LF200II.html

    Det där andra snacket om 1000cc=100Hk beror helt på motortillverkaren. Ta t.ex. Triump rocket. 2300cc men inte har den 230 Hk. En R1:a har 1000cc men effekten är ca 180Hk. Var hittar du logiken???
    ja det funkade bättre för men nu kan man väll krama ur hojen så mycket mer än då men det har stämt på alla mina hojar 350cc=35 hk 650cc=60hk 900cc= 100hk men om man kunde göra det då så borde det i alla fall vara minimum i dag....
    men då är den srypt till det för du menar väll inte att en 200cc med 16 hk går sämmre än min 125:a med 12 hästar med mindre vrid? "Var hittar du logiken???"
    Senast redigerat av vista den 2008-06-16 klockan 10:05.

  18. #38
    f.d. Handledare FJ1200s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Ducati MS 1100S
    Inlägg
    726
    Stirra inte enbart på effekten. Många faktorer som avgör. Vikt, utväxling, antal växlar m.m. Vikteffekten är ganska lika på Lifan 200 och CBR 125. CBR:n har 6 växlar mot 5 på Lifan.
    Och som sagt. Hur mycket effekt en motor har avgörs inte av volymen. Det avgörs av vad tillverkaren vill uppnå.
    (Extremfall: Har en traktor med bensinmotor på 2400cc, den har 24Hk.)

  19. #39
    Medlem vistas avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    Honda CB 650,Yamaha Rd 350,Honda CB 500
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av FJ1200 Visa inlägg
    Stirra inte enbart på effekten. Många faktorer som avgör. Vikt, utväxling, antal växlar m.m. Vikteffekten är ganska lika på Lifan 200 och CBR 125. CBR:n har 6 växlar mot 5 på Lifan.
    Och som sagt. Hur mycket effekt en motor har avgörs inte av volymen. Det avgörs av vad tillverkaren vill uppnå.
    (Extremfall: Har en traktor med bensinmotor på 2400cc, den har 24Hk.)
    Men jag tycker fortfarande att 16 hk är för lite för en 200cc och jag har inte enbart kollat på efekte men efekten är ju bland det viktigaste eller hur, sen om cbr:en har en extra växel eller inte spelar ingen roll för vad jag har fattat det så orkar cbr:en inte änns acsa på 6:an. ja och vad gällande traktorer så får man räkna av två nollor
    Räcker det med en 28 mm förgasare på en 200cc?
    Senast redigerat av vista den 2008-06-16 klockan 11:46.

  20. #40
    Medlem Mr EmComs avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Örebro
    Hoj
    KTM 250 Freeride
    Inlägg
    3 809
    @apa123
    Du undrade vad vi har emot lifan?
    Tja kan väll börja med att den ska föreställa en "sport"hoj, varför har den isåfall kick?!
    Lika stor framskiva som på min gamla DT
    Trumbroms bak
    Luftkyld
    200cc och 16hk

    Uteseendet är väll inte så inbjudande
    Min kompis hade som sagt en lifan dock den första "sport" genrationen, FYFAN vilket skräp. Du säger att dom är välbyggda och stabila vart du får det ifrån förstår jag verkligen inte. Har du alldrig sett eller kört en annan MC ( av ett seriöst märke) nångång?
    Citat Ursprungligen postat av Dreggel Visa inlägg
    *Nej tyvärr alla våra enheter är upptagna med ett trafikärende. En kille hade miniblinkers.

    Nä det delas ut alldeles för lite knogmackor i dagens samhälle.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Han ska köpa bromsslang och sen kolla på hoj

oops164
Vill du annonsera ovan? Klicka här