MC-vänliga Badplatser

Aliquid

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -05
Jag letar efter badställen i närheten av stockholm.

Vill självklart att det ska vara mc-vänligt*.
Jag vill ha en hyfsat rolig väg dit, så att vägen till och från blir en del av målet med resan.

Kanske är det någon som vet ett badställe efter en för många välkänd resväg så man kan ta ett dopp på en vanlig kvällstur.

Nu är det inte stockholmsstads badplatser jag är ute efter, de hittar man lätt på deras hemsida. Jag vill hitta de där lite speciella där jag slipper trängas med barnfamiljer på mitt kvällsdopp. En liten fin strandremsa eller klippa någonstans. Hav och insjö fungerar båda delarna, beroende på dagshumör.


*) MC-vänlig betyder bland annat:
Bra underlag så man kan ställa ifrån sig sin mc.
Lättframkomligt så man slipper gå 2km till själva badplatsen från parkering.
Övriga saker som underlättar att ha med sig sin mc.
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Grindsjön ut mot Sorunda.
Ta en tur på bulten när du ändå är i närheten :)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Bra tråd :tummenupp
Var inte blyga med GPS koordinaterna nu! :)
 

Aliquid

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -05
Hur långt från stan vill du max åka?

Som med det mesta så är det ju en humörsfråga hur långt man vill åka, vissa dagar så vill man längre andra lite kortare.

Det mesta är av intresse, sen om jag inte tycket den platsen är nära nog så kanske den är närmare någon annan som kan ha nytta av tipset.
 

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Ute på mälaröarna finns det både sköna vägar och en massa badplatser.
Färingsö, ekerö ut mot munsö och adelsö etc.
:)
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Om du någon dag åker norrut så kan jag rekommendera Långsjön i Vallentuna.
Här är gps kordinaterna för den lite större badplatsen(fortfarande liten):
Lat: N 59º 34' 50.42"
Long: E 18º 19' 23.16"

Gör en sökning på eniro på långsjön, vallentuna. Då ser du att kordinaterna jag angett är ungefär mitt på sjön.
Kika istället ca 2,5km längre ner precis i början på sjön där vägen delar sig V mot Ekskogen/H mot Rumsättra. Direkt efter att du hållit vänster så stannar du på den utgrävda grusplanen på vänster sida och knallar över vägen och genom den 30m långa skogs stigen till klipphällen/bryggan.
Det är liiitet och sällan mer än ett sällskap där. -Oftast tomt då solen inte når dit på senkvällen pga skog. Vattnet brukar hålla bra temp och det är en väldigt trevlig liten plats att rensa skallen på med ett kvällsdopp.
Vill du så tror jag du grejjar att köra hojen på stigen också om du inte vill ha den utom uppsyn.
Glöm inte heller att vägarna i trakten är kuperade som fasen, trånga och dåliga men alldeles skitskoj hojvägar om man fortsätter förbi Ekskogen mot Bergshamra. Sedan kan du ta kustvägen ner till Vaxholm eller tillbaka till E18 och hem igen:tummenupp
 

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Eriksö i Vaxholm är inte fel heller. Kan man ju ta bogesundsvägen dit. Brukar vara väldigt populärt bland hojåkare
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
bra tråd :tummenupp

rv 73 är ju inte ett dugg rolig men man kan ju åka rosenhill,av mot sorunda/grödby å sen över stora vika mot nynäs och till slut så landar man här:
http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&m...point.png"><t>"drottningviken"</t></pt></pts>

sköna badklippor och även en badbar stenstrand om man vill det,kanske inte det varmaste vattnet men det är helt öppet ut mot gotland om man vill simma en bit :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top