Dagens I-landsproblem!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Små svamptanter och kulturberikare som inte begriper hur det fungerar i tunnelbanan. Man låter folk kliva av vagnen innan man trycker sig på, och ska man snigla sig fram i ångestgången ner till blå linjen så håller man sig jävlarimej till höger! :mad:
Detsamma gäller för övrigt i trafiken oxå :mad:
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Små svamptanter och kulturberikare som inte begriper hur det fungerar i tunnelbanan. Man låter folk kliva av vagnen innan man trycker sig på, och ska man snigla sig fram i ångestgången ner till blå linjen så håller man sig jävlarimej till höger! :mad:
Detsamma gäller för övrigt i trafiken oxå :mad:

Vill tillägga samtliga personer födda efter 1980 på den listan. :mattias
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Ni bestämde ju tillsammans skrev du ju nyss. Nu blir JAG förbannad! :mad:

Gjorde jag?? ojdå, my bad.. jag kanske låter honom TRO att han får vara med o bestämma... enklare så... :rolleyes: :näsblod

:mad:
Vill tillägga samtliga personer födda efter 1980 på den listan. :mattias

Hallå! där!!!:fatta! Jag är född efter 1980 och jag vet precis hur man beter sig i tunnelbanan! (och på väg dit.):mad:
 
Last edited:

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Man hämtar sig en kopp nytt kaffe, sedan blir man "tvingad" att jobba så att när man väl kan dricka sitt kaffe är det kallt, självklart är kaffekannan tömd också...:4skrika :6surkart
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
o....eller fråga om det minsann inte finns någon stark senap i stället för söt....

....varpå kassörskan springer ut på lagret för att leta fram en jävla flaska med stark senap och är borta ytterligare 5 minuter...så när man står där i kön har man lust att mula in den där jävla korven i trynet på vederbörande fläskhög...!! :fatta!





:rolleyes:
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Skulle öppna ny ost i morse, en liten flik fanns "öppna här".

Men den satt stenhårt, drog och drog... Fick hämta en sax...:mad:
 

Dark_Messenger

Guest
En annan kom till jobbet i morse, trött, in i fikarummet, halar fram en kaffekopp och ställer i automaten, väljer maxstyrka givetvis men ut kommer nått blaskigt och vattnigt. Kaffet är slut! Fakk!

Jag tvingades gå över till kaffeautomaten i en angränsande korridor och ta kaffe! :slutkörd :mad:
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
En annan kom till jobbet i morse, trött, in i fikarummet, halar fram en kaffekopp och ställer i automaten, väljer maxstyrka givetvis men ut kommer nått blaskigt och vattnigt. Kaffet är slut! Fakk!

Jag tvingades gå över till kaffeautomaten i en angränsande korridor och ta kaffe! :slutkörd :mad:

Ajaj! Snart är du utbränd½
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Bensinmackar.. Eller jag skulle snarare vilja kalla dem korvmojar nu istället.

I en kö med 10 pers är det 3 som tankat och 9 som ska ha korv. :mad:
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ursäkta trådlyftet men ville inte posta i förbannadtråden...

Dagens I-landsproblem: Det fanns en rolig effekt i videochat på FB messenger. Nu är den spårlöst borta.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Dagens I-landsproblem: Att behöva skriva ut saker, vilket sker ett antal gånger om dagen på jobbet då vi fortfarande sparar resultat i pärmar.
Datorn är inställd på A4, vanligt papper, fack 1.
Skrivaren är inställd på A4, vanligt papper, fack 1.
Resultatet: "Please load Legal, Glossy, Tray 2".

Jag minns väl när man gick i skolan på 90-talet och skulle skriva ut på dom där LazerJet som fanns i alla skolor. Det blev alltid "PC load Letter".

Fan att inte utvecklingen gått längre!

Tilläggas bör väl att det är jobbdatorer där vanliga användare som jag är "inte behörig" att gräva djupare i inställningarna.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
"Please load Legal, Glossy, Tray 2".

Det vet väl alla att det betyder: "Ditt program skrev inte ut i A4 så tray 1 kan inte användas för just denna utskrift då tray 1 är A4. Ditt program skrev ut i LETTER formatet. Lägg i ett papper med formatet LETTER i tray 2 om du bara MÅSTE skriva ut helvetet i ett jämra amerikanskt satans pappersformats helvete."
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Bensinmackar.. Eller jag skulle snarare vilja kalla dem korvmojar nu istället.

I en kö med 10 pers är det 3 som tankat och 9 som ska ha korv. :mad:

Var inne på en mack häromdan för att kolla om de hade en dubbeltrådad glödlampa till ett bakljus. De hade korv. Och chips. Och gräddfil. Och NAN2 ersättning till spädbarn.

När jag var liten så kunde man spatsera in på macken och ge sig fan på att de hade fläskyttertjollifjong till en Ford Anglia 59:a med halva överliggande vipparmsmodulatorer i äkta Philadelfiansk konstrotting liggandes i lådan för blandat skrot. Och passade den inte så fixade "Benke med chucken" bakom disken det med en gummiklubba samtidigt som han håvade in väl avvägda 13gram Ljunglöfs Ettan under läppen.

Man blir förbannad :mad
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top