Dagens I-landsproblem!

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Hade ett jobbigt val i morse, skulle jag ta bilen eller bågen till jobbet imorse, och i så fall vilken bil och vilken båge. Har en Audi A4 som tjänstebil och en S60 som privatbil men saken är den att jag tycker Audin är trist att köra men den är gratis. S60 är fortfarande svenskreggad och på fredagar brukar det vara en hel del kontroller i Rotterdam. Men bestämde mig att ta bågen, nu skulle jag bara välja vilen båge. Z1000 är nyvaxad och fin och det såg ut som det skulle bli regn idag. Banditen har så slitna däck att den är livsfarlig att köra när det regnar... Så till sist beslutade jag mig för att jobba hemma idag..

Haha! Det där är ett riktigt I-landsproblem.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Därför att våra kära systemadministratörer inte anser oss mogna att administrera våra egna burkar. Allting styrs centralt, vi får inte installera nåt lokalt eller göra nåt överhuvudtaget som kräver admin-rättigheter. Att det tar runt 25 minuter att logga på för att min profil + all skit nån anser att jag behöver ska laddas får varje arbetsdag att inledas med ångest. Gör som så att jag startar datorn, loggar på, går och fikar i en halvtimme.

Fundera över hur stor lönekostnaden blir om 1200 statstjänstemän bränner en halvtimme om dan på ingenting, och notera att hela kostnaden betalas av den skatt ni så troget öser in till staten. Visst är det vackert?

För att inte tala om att större delen av den nya snabba burkens förbättrade prestanda går åt till att köra skräp man inte använder, det är vad jag kallar ett I-Lands problem:huvet

Att hänga vid kaffeatomaten en halvtimme på morgonen med en bra:rolleyes: ursäkt är ju inte helt fel. Det kanske finns någon mer SH'are att snacka bombrepor med :D
 

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Ort
"Åby" hette det förr...
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
För att inte tala om att större delen av den nya snabba burkens förbättrade prestanda går åt till att köra skräp man inte använder, det är vad jag kallar ett I-Lands problem:huvet

Att hänga vid kaffeatomaten en halvtimme på morgonen med en bra:rolleyes: ursäkt är ju inte helt fel. Det kanske finns någon mer SH'are att snacka bombrepor med :D

Jag sket löst i morse....bakis...! I-landsproblem eller?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har svårt att sova i strandstolar, det gjorde mig förbannad för en halvtimme sedan.
Man vet inte var man ska göra av armarna, det är det som är problemet. :mad:
Man får ha dem över huvudet för de får inte plats i själva stolsutrymmet annars, så vaknar man med två (2) avdomnade efter 20min. Slår aldrig fel. :4skrika

Nu, tillbaks till solen. :banana
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och tjejen och några kompisar var ute på sjön igår (kräfta numera för övrigt) och jag tog med mig för lite Jack Daniels ut :mad: Finns det större problem?
 

MC Doktorn

Guest
Jag och min älskarinna ska gå och bada och vi undrar om våran favvo plats är upptagen.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Ett stort problem är att man lätt blir petig med maten när man kan välja och vraka. Jättejobbigt. :gravlax
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fundera över hur stor lönekostnaden blir om 1200 statstjänstemän bränner en halvtimme om dan på ingenting, och notera att hela kostnaden betalas av den skatt ni så troget öser in till staten. Visst är det vackert?

Det är därför man ska sälja ut allt statligt:mad: Samtliga statliga instutitioner drivs på det där sättet. Varför köra besparingsplaner när man kan effektivisera lite lätt bara och få loss miljarder.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag vet inte om jag ska välja Creme Chocolate eller Chokladmjölk på kaffemaskinen.

Svårt, val, verkligen. Creme chocolate är bra mycket godare, men bra mycket onyttigare. Vad väger tyngst för dig just för dagen? Att inte bli tjock eller låta smaklökarna leva livet?

/En som blivit kvitt problemet.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Svårt, val, verkligen. Creme chocolate är bra mycket godare, men bra mycket onyttigare. Vad väger tyngst för dig just för dagen? Att inte bli tjock eller låta smaklökarna leva livet?

/En som blivit kvitt problemet.

Creme är godast ! Tvivlar på att den är onyttigare då det är typ samma som chokladen fast med mer mjölk?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Min kompis sitter på akuten med sin tjej (gjorde illa axeln när hon skulle stå på händerna på en brygga) och jag väntar och väntar och väntar på att få gå ut och dricka lite prit. Jobbigt!
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
De automatiska dörrarna i affärerna som går så långsamt.
 

Jeppe

Västra MK
Gick med
12 May 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Kxf 250-08, Husaberg fx 470-01. FXDB -11
Hade svårt att bestämma mig för vilken ny crosshojj ja skulle köpa till i år.. Honda crf 250 som ja kunde få till ett jättebra pris.. lr kawa kxf250 som ja tycker är mkt coolare.. det kändes lite löjligt då ja alldrig haft råd att köpa en ny hojj förrut... nu kunde ja stå och välja vilken =)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top