Dagens I-landsproblem!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tänkte att jag skulle starta en jeeeetteseriös tråd om I-landsproblem som man stöter på varje dag.

T.ex
Idag fick jag en ny mobiltelefon (igen), en SE P1i. Nuäre ju så att jag har en Nokia N95 (8gb) sedan tidigare så nu sitter jag här med 2 telefoner varav den ena är "gratis" (P1:an) och den andra (N95:an) är privatfinansierad.
Problemet är att jag gillar N95:an, annars hade ju det hela varit enkelt. Jag vill åt GPS:en, kameran, minnet mm...men om jag ska ha det så måste jag släpa på båda lurarna. Man blir förbannad. :mad:

Fyll gärna på med egna (hyfsat seriösa) I-landsproblem. :tummenupp
 

Gabor

Guest
jag vet inte vilken av två olika sorters tuggummi jag ska välja....
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag vet inte om jag ska välja Creme Chocolate eller Chokladmjölk på kaffemaskinen.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Min granne är jättetjock.

Ett annat IL-problem är att varje gång jag loggar in på jobbdatorn startar HP's uppdateringshanterare, men då jag inte är inloggad som admin spammar den bara meddelanden om att updatering misslyckades. Därför är jag tvungen att döda alla HP-processer det första jag gör på morgonen. Det är irriterande i sig själv, men det värsta är om jag har bråttom, glömmer rensa processerna, börjar arbeta med nåt viktigt och helvetet sätter igång. Då reagerar jag så här. Som tur är sitter jag inte i ett kontorslandskap så skadorna är rent materiella.
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
jag stör mig på att min nya mobil har börjat haka upp sig så att MP3-spelaren i den inte fungerar som den ska.

Och så har vi ett jäkla sjå varenda gång det blir dags att byta tjänstebil... hmmm vilken ny bil ska man välja?
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag kan göra det enkelt för dig!
Skicka N95'an till mig så har du bara en telefon att välja på sen :D :tummenupp
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag beställde en Garmin Nüvi 255 GPS pga formatet, den är rätt liten. Jag ångrar mig lite att jag inte tog den till formatet större 760 med Bluetooth och FM-sändare för musik. Fast egentligen är jag nöjd men funderar en del på det. Nästan i paritet med att inte ha dricksvatten va?

Just det. Har klurat i månader om jag ska ta ut en PDA-telefon från jobbet. Har en SE W880i nu som jag är svinigt nöjd med (också pga att den är så jäkla liten och tålig). Jag vill egentligen ha en Blackberry som har inbyggd GPS men då kan jag glömma att ha fördelar av att redan ha en , blivande, andra-telefon som jag redan har 3 laddare, docka och 3 headset till.
 
Last edited:

Gabor

Guest
jag stör mig på att min nya mobil har börjat haka upp sig så att MP3-spelaren i den inte fungerar som den ska.

Och så har vi ett jäkla sjå varenda gång det blir dags att byta tjänstebil... hmmm vilken ny bil ska man välja?

Ta en Dodge Viper nästa gång...då har jag löst ditt val redan :D :yoparty
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kunde inte bestämma mig om jag skulle orka gå upp och slå på ac'n som stå i gästrummet och blåser in i sovrummet eller om jag skulle slå på fläkten som står vid balkongen i sovrummet. Den ena har fjärr som jag når med, den andra måste slås på manuellt då den är utom räckvidd.
Så jag somnade om, och vaknade svettig som en gris vid halv nio :mad:
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag kunde inte bestämma mig om jag skulle orka gå upp och slå på ac'n som stå i gästrummet och blåser in i sovrummet eller om jag skulle slå på fläkten som står vid balkongen i sovrummet. Den ena har fjärr som jag når med, den andra måste slås på manuellt då den är utom räckvidd.
Så jag somnade om, och vaknade svettig som en gris vid halv nio :mad:

:D :D bäst hitills...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mycket bra initiativ, och jag tänkte faktiskt senast igår på att göra det samma då jag avslöjade mig själv med ett riktigt IL i måndags kväll, pratade i telefon med en kompis, han först:

Jag tror det är en ny säsong Simpsons på sexan nu
-Jag tycker det är dåligt faktiskt att man aldrig vet om det är gamla eller nya Simpsons, det kan vara helt nytt eller femton år gammalt. Ingen ordning
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Min granne är jättetjock.

Ett annat IL-problem är att varje gång jag loggar in på jobbdatorn startar HP's uppdateringshanterare, men då jag inte är inloggad som admin spammar den bara meddelanden om att updatering misslyckades. Därför är jag tvungen att döda alla HP-processer det första jag gör på morgonen. Det är irriterande i sig själv, men det värsta är om jag har bråttom, glömmer rensa processerna, börjar arbeta med nåt viktigt och helvetet sätter igång. Då reagerar jag så här. Som tur är sitter jag inte i ett kontorslandskap så skadorna är rent materiella.

Varför rensar du inte bort allt HP shit ur startup sekvensen ?

PS jag kan inte fatta varför i helvete det skall startas massa skräp som man inte använder i datorn. Det är som att starta bilen på garageuppfarten varenda gång man skall dra Bulten med hojen fast värre. Att bilen står och brummar tar ju inte hästkrafter ur hojen i alla fall.
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Varför rensar du inte bort allt HP shit ur startup sekvensen ?
Därför att våra kära systemadministratörer inte anser oss mogna att administrera våra egna burkar. Allting styrs centralt, vi får inte installera nåt lokalt eller göra nåt överhuvudtaget som kräver admin-rättigheter. Att det tar runt 25 minuter att logga på för att min profil + all skit nån anser att jag behöver ska laddas får varje arbetsdag att inledas med ångest. Gör som så att jag startar datorn, loggar på, går och fikar i en halvtimme.

Fundera över hur stor lönekostnaden blir om 1200 statstjänstemän bränner en halvtimme om dan på ingenting, och notera att hela kostnaden betalas av den skatt ni så troget öser in till staten. Visst är det vackert?
 
Last edited:

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Hade ett jobbigt val i morse, skulle jag ta bilen eller bågen till jobbet imorse, och i så fall vilken bil och vilken båge. Har en Audi A4 som tjänstebil och en S60 som privatbil men saken är den att jag tycker Audin är trist att köra men den är gratis. S60 är fortfarande svenskreggad och på fredagar brukar det vara en hel del kontroller i Rotterdam. Men bestämde mig att ta bågen, nu skulle jag bara välja vilen båge. Z1000 är nyvaxad och fin och det såg ut som det skulle bli regn idag. Banditen har så slitna däck att den är livsfarlig att köra när det regnar... Så till sist beslutade jag mig för att jobba hemma idag..
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hade ett jobbigt val i morse, skulle jag ta bilen eller bågen till jobbet imorse, och i så fall vilken bil och vilken båge. Har en Audi A4 som tjänstebil och en S60 som privatbil men saken är den att jag tycker Audin är trist att köra men den är gratis. S60 är fortfarande svenskreggad och på fredagar brukar det vara en hel del kontroller i Rotterdam. Men bestämde mig att ta bågen, nu skulle jag bara välja vilen båge. Z1000 är nyvaxad och fin och det såg ut som det skulle bli regn idag. Banditen har så slitna däck att den är livsfarlig att köra när det regnar... Så till sist beslutade jag mig för att jobba hemma idag..

:D bäst hittils!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top