Ni som kör motard i Uppsala...

addeb

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Uppsala
Hoj
ärrsex
Ni som kör roliga supermotarder, de med korta serviceintervaller (5-15 timmar), vart kör ni?
Håller ni till mestadels inne i stan eller är ni ute på lite längre turer och i så fall vart? Det finns ju väldigt dåligt med banor här omkring, den enda jag känner till som man inte behöver bil och släp för att ta sig till eller serva hojen halvvägs är Rörken, finns det fler?

Anledningen till alla frågor är att jag funderar på att byta ut sporthojen och prova på Motard träsket. :yoparty


Mvh,
Adde
 

Thenewguy

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-07
Jag nöjer mig med turer ut mot länna, gasa satan i stan och turer på gamla stockholmsvägen.

Det är ju busenkelt att serva husan, 3 verktyg, 1l olja, 1 uppsammlingskärl och ett oljefilter så det får plats i ryggan :) Så gasa på bara :tummenupp

Många kompisar till mig kör sporthoj, som testat husan funderar på att byta eller iallafall skaffa en till. :yoparty
 

addeb

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Uppsala
Hoj
ärrsex
Låter kanon! Va lite orolig att vägarna utanför Uppsala skulle vara lite tråkiga med motard då många av dom kan vara ganska snabba.. :)

Ja att ha både en husa och behålla sporthojen vore ju det ultimata, dock håller nog inte ekonomin med riktigt. Men en Husa blir det nog iaf! :yoparty
 

addeb

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Uppsala
Hoj
ärrsex
Är det bara en enda supermotard åkare i uppsala eller håller ni andra bara med? ;p
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag kör bara bana men det finns hur mycket sköna motardvägar som helst runt Uppsala och i Roslagen. Du får lätt ihop 30 milarundor som knappt har transportsträckor. Och är det transportsträcka en liten bit så kan man ju alltid roa sig med att surfa bakhjul en stund.
Personligen så tycker jag inte det finns någon anledning att köra rejsmotard på gata,det blir bara onödigt dyrt. KTM 660 och liknande gör ett utomordentligt jobb på gata. Jag skulle inte tveka en sekund om valet stod mellan KTM 525 /Husa 650 och KTM 660. 660 blir val nr 1 alla dagar. På bana är det givetvis en helt annan femma men du verkade mest intresserad av gatåka.
 

addeb

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Uppsala
Hoj
ärrsex
Jag kör bara bana men det finns hur mycket sköna motardvägar som helst runt Uppsala och i Roslagen. Du får lätt ihop 30 milarundor som knappt har transportsträckor. Och är det transportsträcka en liten bit så kan man ju alltid roa sig med att surfa bakhjul en stund.
...
Shit, du vet precis vad jag vill höra gosse! :yoparty
 

lakepipes

game over mc
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Uppsala ekeby
Hoj
gsxr 1000 -03
du kommer inte ångra dig, ja har både r1 o husa... åker knappt sporthoj längre.
roligaste vägen hittils är fan ute vid dalby/västeråker om man åker högervarv efter Västeråker kyrka(från stan sett) så kan man åka runt runt som en bana på kanske en mil. Perfekt bredd påvägen och jävligt roliga krön o kurvor!:D :D :D
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
du kommer inte ångra dig, ja har både r1 o husa... åker knappt sporthoj längre.
roligaste vägen hittils är fan ute vid dalby/västeråker om man åker högervarv efter Västeråker kyrka(från stan sett) så kan man åka runt runt som en bana på kanske en mil. Perfekt bredd påvägen och jävligt roliga krön o kurvor!:D :D :D
Kan du rita ut vägen på en karta så till och med jag hittar? :tuttar
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Finns det motarder i Uppsala?

Va fasen! Inte visste jag att det fanns andra som körde motard i stan ;)

Tycker alltid att man är själv ute och småfiser. Likaså så är det sällan folk skriver och frågar om det är några som är intresserade att sticka ut och åka.

Kan vi inte träffas och dra ut och åka lite alla som har motard. Skulle vara kul om man får ihop ett gäng istället för att jämt behöva åka själv.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
funderar på att köpa motard men vilket märke och modell ska man köpa?

Mycket gata och små landsvägar? KTM 625 (elstart+kick) eller 660 (kick). Det går att köra mycket och kräver förhållandevis lite skruva. Visst finns det andra märken, men få som ger samma "bang for the buck".

Mycket landsväg och kanske motorväg? Någon stor rackare som t.ex. KTM 950 Supermoto...

Bara bana? Då finns det en massa alternativ, allt efter plånbok och smak.


Bäst är att provköra några och bilda dig en egen uppfattning.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top