Honda CM125T?

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
1980 Honda CM125
Tjena, vad är ryktet på denna hoj? Är det något för en nybörjare? Vad är en bra begagnat pris för den:)? Berätta allt ni vet nu ! Tack på förhand! Några råd gällande att köpa en begagnad? Har själv inte möjlighet att testköraden, eftersom jag ska börja gå mcskola nu i sommar, men vill inte tappa chansen till att inneha en fin hoj tills jag får det, och att provköra den själv kommer knappast på fråga. Man ska väll ha registreringsbevis till hojen också?
Om någon vet hur snabbt den kan gå vore det kul med, vill inte ha en alldelles för slö. Och några sista frågor, vet någon hur mycket det kommer kosta med skatt och att försäkra den? Är det även att rekommendera att ha försäkringen på en förälder? När man köper en begagnad hoj, vad måste man fixa med för ägarbyte och sådant?
 
Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
1980 Honda CM125
Ja, det var just den CM125an jag tänkte på;) Vill ju inte att någon annan ska få för sig att sno den haha:D CBn var ju lite för dyr, det är knappt att jag får råd till denna + körkort, sen ska jag ha skyddsutrustning också.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Ja, det var just den CM125an jag tänkte på;) Vill ju inte att någon annan ska få för sig att sno den haha:D CBn var ju lite för dyr, det är knappt att jag får råd till denna + körkort, sen ska jag ha skyddsutrustning också.

okej! :tummenupp Nemen de finns billigare ute på blocket.. det där var nog 1 av dom dyrare :rolleyes:
 

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
1980 Honda CM125
Haha okej:) Tror fortfarande jag föredrar CM;) Den finns ju i närheten med och besiktigad igår, hoppas bara från ett svar av säljaren. Tror ni det är något problem med styret om man är ganska kort? 168-170cm? Annars undrar jag ju fortfarande över alla andra frågor jag ställde:)
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Köp min!!! Ligger på blocket ju! :näsblod det är ju iaf en Honda :)
Passar oss hobbitar över 168.... är dock 173 nu men va 168 när jag köpte den..
 
Last edited:

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
1980 Honda CM125
Kunde inte hitta någon annan CM 125a :va Men tror jag kör på denna i stockholm, den ligger ju så nära, och verkar fräsh:)
EDIT: Jaha, du menade inte en CMa, men inte är det honda som honda inte;)
Har lagt till ännu fler frågor på första posten, hoppas någon kan svara!
 
Last edited:

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
1980 Honda CM125
Komigen, behöver lite tips;) ska ringa upp honom ikväll ang den, men jag är inte bra nog för att kunna se ifall den är som den ska:/
 

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
1980 Honda CM125
Aja, vart och köpte den nu iallafall;) Trevlig och ärlig säljare, som hade bra med papper om den, så nu bara tills jag har körkortet:/
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top