Carl Bildt, min hjälte!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
valmers skrev:
Man måste bara älska Carl Bildt för hans sätt att behandla överblivna gråsossar.

Vadå, att ge dem anställning trots att han ine vill ha dem.
Det låter inte helt mästerligt om jag ska vara ärlig. :3freak
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vadå, att ge dem anställning trots att han ine vill ha dem.
Det låter inte helt mästerligt om jag ska vara ärlig. :3freak
Äh, han sätter dem i källaren tills de tröttnar. Mycket grymmare än att bara sparka dem. Applåder!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Äh, han sätter dem i källaren tills de tröttnar. Mycket grymmare än att bara sparka dem. Applåder!

Rent praktiskt gör det så klart ingen skillnad då de ändå lär uppbära någon sorts livstidslång pension oavsett ålder, så att låta dem våndas kanske är det festligaste.
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Hahaha:tummenupp

Stämmer så bra:D

Dom kan plötsligt inte bara lyfta lön varje månad:glömdet

Hoppas på lång höger styrning:rock
Kommer ju ta ett tag att röja upp efter sossarna:fakta
Dom är på god väg iallafall:arsele
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Skulle kanske vara bra med vissa partikamrater också. Att selektera efter partifärg lämnar ju inte enbart de vassaste besticken i lådan.

En rolig sak är att inom de bolagsformer jag jobbar så är det i vissa fall "farligt" med tjänstemannastyre. Det är m.a.o farligt att de som vet vad de jobbar med bestämmer över saker de förstår.

Politik är roligt och att tycka sig se stor skillnad på de största Svenska partierna lokalt som nationellt är för mig en gåta.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hahaha:tummenupp

Stämmer så bra:D

Dom kan plötsligt inte bara lyfta lön varje månad:glömdet

Hoppas på lång höger styrning:rock
Kommer ju ta ett tag att röja upp efter sossarna:fakta
Dom är på god väg iallafall:arsele
Det är ju just det de gör nu. Lyfter lön utan att uträtta något vettigt. Kapitalförstöring.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är ju just det de gör nu. Lyfter lön utan att uträtta något vettigt. Kapitalförstöring.

Men om de inte tvingades dit av Calle så hade de istället fått pension, säkerligen någorlunda vidlyftig dessutom, utan att ens behöva gå ur sängen. Och så kan vi ju inte ha det. :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har stort förtroende för Bildt men hantering i de här fallen är ovärdig - för alla parter.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Är man så jävla oduglig som Danielsson så ska man hanteras ovärdigt.
:jubelidiotsmilie
 

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Ort
i en kartong på botten av en sjö
Hoj
Honda VFR 03
Jag är inte säker på att Danielsson har mindre kompetens än Bildt... Baraföratt ni är moderata fanboys så innebär det inte att ni har rätt...

Det ser ju ut som ett fall av mobbning i arbetslivet alternativt diskriminering pga åsikter...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag är inte säker på att Danielsson har mindre kompetens än Bildt... Baraföratt ni är moderata fanboys så innebär det inte att ni har rätt...

Det ser ju ut som ett fall av mobbning i arbetslivet alternativt diskriminering pga åsikter...
Det är förstås det enda rimliga sättet att se på saken. Att den del av forumets medlemmar som har haft genetisk otur helt okritiskt ställer sig på moderaternas sida i varenda fråga är i själva verket självmål på det egna laget. Inte för att de någonsin skulle förstå det.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Gubben är ju gravt inkompetent och vet inte att ljuga är fult och/eller lider av allvarliga minnesproblem. Jag är inte blå, men skulle knappast ge den gubben en uppgift.....
 

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Ort
På Söder
Hoj
Monster
Gubben är ju gravt inkompetent och vet inte att ljuga är fult och/eller lider av allvarliga minnesproblem. Jag är inte blå, men skulle knappast ge den gubben en uppgift.....

Och att vara inkompetent är han ju inte ensam om.
Politiker som sitter stupfulla på krogen och hånglar med media, bygger utan byggnadstillstånd, köper tjänster svart mm tyder på en allmänt utbredd inkompetens bland dom folkvalda.
Den här gubben har klart dom rätta kvalifikationerna precis som dem andra för en högre tjänsteförrättning...

:huvet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top