Moto GP - Gran Premi Cinzano de Catalunya

Vinnare Catalunya 08


  • Antal röstningar
    0

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Dags för nästa race!

LIVE sändningstider söndagen på Eurosport:

10:15
Kataloniens Grand Prix från Barcelona Introduktion

10:45
Kataloniens Grand Prix från Barcelona 125cc

12:00
Kataloniens Grand Prix från Barcelona 250cc

13:15 - 15:00
Kataloniens Grand Prix från Barcelona MotoGP


Rossi verkar het nu igen:tummenupp

1: Rossi
2: Stoner
3: Lorenzo
4: Pedrosa
5: de Angelis
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Dani tar det! Han är go´liten katalan. Hemmabana och står nu pall för trycket.
 

Bifogat

  • Katalan.jpg
    Katalan.jpg
    15.2 KB · Visningar: 1,016

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Tror ingen rår på Yamaha/Rossi/Bridgestone i nuläget.

1.#46
2.#48
3.#2
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Verkar att bli regnig helg och då tippar jag att West får bra placeringar i kvalet och i race..

http://http://freemeteo.com/default.asp?pid=23&la=5&gid=3128760

fredag, 6 jun Risk för regntidigt på morgonen delvis moln under dagen. Något regn under natten.

lördag, 7 jun Något regn.

söndag, 8 jun Delvis molnigt.


Kan man förövrigt dra slutsatten att kommunikation förare/depå existerar, om så enbart på träning!?



Dovizioso, Microphone, Qatar MotoGP 2008
 

Bifogat

  • 412598.jpg
    412598.jpg
    32 KB · Visningar: 93
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det verkar rätt troligt att vi får se Rossi överst på pallen IGEN...!! :)
När han är såhär bra...ja då är han oslagbar.

Även om Stoner får fart på Duccen och Peddot har hemma GP, så förmår dom inte att rå på RR kungen av dom alla.

Och jag hoppas att Dovizioso kan vara med att kampa om en pallplast.

Även om det troligast kommer att se ut såhär.

1. Rossi
2. Peddot
3. Stoner
4: Lorenzo
5. Dovizioso
6. Edwards
7. Toseland

Få se nu om jag får fart på den där jävla TV:n. Begränsad mottagning. :rolleyes: Fast det funkade mycket bättre för mig att se reprisen, när jag redan visste att Rossi vunnit på Mugello. :tungan
 

Dr.Bike

Guest
Det verkar rätt troligt att vi får se Rossi överst på pallen IGEN...!! :)

Tror du? Vad stödjer du det på förutom dina förhoppningar? Såg du min tippning på förra? 5 första rätt! :tungan

Även om Stoner får fart på Duccen och Peddot har hemma GP, så förmår dom inte att rå på RR kungen av dom alla.

Vi fårlase, jag tror Dani (och Hayden) nu får mer och mer fart i sina hojar.

Och jag hoppas att Dovizioso kan vara med att kampa om en pallplast.

Det tycker jag med!

Även om det troligast kommer att se ut såhär.

1. Dani
2. Jorge
3. Vale
4: Andrea
5. Colin
6. T-Rex
7. Nicky


Få se nu om jag får fart på den där jävla TV:n. Begränsad mottagning. :rolleyes: Fast det funkade mycket bättre för mig att se reprisen, när jag redan visste att Rossi vunnit på Mugello. :tungan

Du bor ju i en vit fläck på kartan :sistafärdenbanjospelarsmiley


Såattee...
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Varför skulel Hayden och Dani få mer fart i sina hojar om de inte kör med den nya motorn, som inte ens den garanterar bättre varvtider?
kan det vara för att du vill att det ska vara så? :tungan
 

Dr.Bike

Guest
Varför skulel Hayden och Dani få mer fart i sina hojar om de inte kör med den nya motorn, som inte ens den garanterar bättre varvtider?
kan det vara för att du vill att det ska vara så? :tungan

Du vet att jag vill det. Men min gissning stödjer sig på den nya motorn ja.
Edit: Samt i Danis fall att det är hemma-gp, vilket torde ge honom lite mer eld i baken... Han gillar ju att skaka hand med knugen.
Även om knugen hälsade mer på Vale sist! :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du vet att jag vill det. Men min gissning stödjer sig på den nya motorn ja.
Edit: Samt i Danis fall att det är hemma-gp, vilket torde ge honom lite mer eld i baken... Han gillar ju att skaka hand med knugen.
Även om knugen hälsade mer på Vale sist! :)
De ska ju ha möte imorgon med tekniker och teamchefer etc för att bestämma vilken motor de ska köra.
Mitt tips.
Hayden - nya motorn
Dani - det gamla beprövade konceptet.

Jag tror att Rossi visar de andra ändalykten igen. He is on a roll och kör alltid bra på Catalunya - nio segrar totalt där genom åren...
 

Dr.Bike

Guest
De ska ju ha möte imorgon med tekniker och teamchefer etc för att bestämma vilken motor de ska köra.
Mitt tips.
Hayden - nya motorn
Dani - det gamla beprövade konceptet.

Jag tror att Rossi visar de andra ändalykten igen. He is on a roll och kör alltid bra på Catalunya - nio segrar totalt där genom åren...

Jag är rädd för att ditt tips är högst sannolikt...
:gnissla
Men jag ville retas lite med Madde här, och sen VILL jag som sagt helst se Dani som mästare i år! :yoparty :D
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det kommer sta mellan de vanliga grabbarna, men jag tror att Pedrosa kommer ta det fore Rossi.
Lorenzo och Stoner kommer sakert vara med ocksa. Fan vad svartippat och roligt det ar den har sasongen.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det kommer sta mellan de vanliga grabbarna, men jag tror att Pedrosa kommer ta det fore Rossi.
Lorenzo och Stoner kommer sakert vara med ocksa. Fan vad svartippat och roligt det ar den har sasongen.

håller med, svårtippat jovisst men hoppas dock det blir roligare race..


stoner
pedrosa
rossi
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Med så pass lång raka så kommer Stoner vara med på ett hörn eller två, dock tror (hoppas) jag att Dani visar vart skåpet ska stå!

Rossi är så där het som en 19åring som just fått ragg på Patricia. Ser skitbra ut till en början, kanske t.o.m tar pole, men när han väl ska komma till skott så slutar det med platt fall... Rossi kör omkull sig själv och uppstickaren Dovi i första böj? *skjuter från höften*
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Med så pass lång raka så kommer Stoner vara med på ett hörn eller två, dock tror (hoppas) jag att Dani visar vart skåpet ska stå!

Rossi är så där het som en 19åring som just fått ragg på Patricia. Ser skitbra ut till en början, kanske t.o.m tar pole, men när han väl ska komma till skott så slutar det med platt fall... Rossi kör omkull sig själv och uppstickaren Dovi i första böj? *skjuter från höften*

:va Bygger du det uttalandet på erfarenheter från Rossis tidigare karriär, hans tidigare resultat på Catalunya eller på ren jävla okunskap?

Årets serie är mycket roligare än fjolårets, men tre göbbar prenumerar ändå rätt säkert på pallen.

1. Rossi
2. Lorenshow
3. Pedrosa
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kommer bli spännande race i alla tre klasserna i helgen. 125 racet på Mugello var ju helt makalöst och det finns stora chanser att det blir lika spännande igen. Pol Espargaro kommer göra allt för att få till en bra start på den Spanska festen.
I 250 kommer Barbera vara ute efter Simonchelli. Kan gå hett till. Ska Bautitsa sluta krascha? Jag börjar nästan tvivla på den mannen, snabbast men också kraschgladast. Hoppas han får till en seger i varje fall, och att Simonchelli får lite otur på vägen.
Rossi ser oförskämt stark ut och måste hållas som favorit. Frågan är vad Pedrosa ska hitat på för att kunna vinna? ta ledningen och sticka verkar vara enda sättet han klarar av att ta segrar på, iofs inte illa pinkat det men blir han ifatt och omkörd av Rossi har han svårt att hävda sig i duellerna som det verkar. Ny motor eller inte? Skulle tro att Dani och Puig tar det säkra före det osäkra och väntar till testerna efter racet. Samtidigt skulle den nya motorn kunna hjälpa honom på rakan vilket inte är oväsentligt om han ska hålla Rossi bakom sig.
Fighten mellan rossi och Stoner var en av hödjpunkterna förra året och jag tror Rossi har bättre redskap för att kunna brotta ner Stoner i år. Por Fuera, den spanska gottegrisen kommer ge allt för att vinna men jag tror inte han når ända fram, farligt att räkan bort honom och han kommer passera Stoner med en brysk, hårig och på gränsen till farlig omkörning på sista varvet till spanjorernas förtjusning. :yoparty

Jag tippar.

1. Rossi
2. Pedrosa
3. por Fuera
4. Stoner
5. Edwards
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top