Hojen har fått fnatt!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag tog en närmare koll på stiften och såg att det inte var resistorstift som satt i den, förmodligen har meken i byn lurat på mig några billiga skitstift förra året. En vild chansning är att originaltändningen klarade sig från att störas av dom men Dyna2000-tändningen är känsligare och ballar ur med ostörda stift.

Den känns lite piggare nu med NGK:s R-stift när jag torrgasar i garaget men eftersom dynan var i lägenheten på omklädning kunde jag inte provköra...:gnissla

Jag ska dessutom göra en packning mellan turbon och avgasröret för att kunna utesluta att de magra lambdavärdena beror på att den drar tjuvluft där.
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Saxat direkt från projekttråden:

Glad i hågen så knallade jag ner till garaget för någon timme sedan för att provköra hojen igen, nu jäklar måste den gått till sig tänkte jag då jag trodde starkt på att det var tändstiften som spökade.

Så var inte fallet. :huvet

Den orkade inte varva över 5000rpm utan bara spottade och fräste tills jag släppt gasen igen, inga tendenser till att vilja stanna på den korta provkörningen utan den ville bara inte varva. En provisorisk jordkabel drogs från tändboxens jordpunkt till batteriets minuspol i tron om att den hade dålig jord men utan resultat.

Jag rullade ner den i garaget igen och skruvade bort turbon för att se om den beter sig annorlunda utan laddtryck men den gick precis lika skitdåligt som med turbon på plats, så jag anser mig rätt säker på att felet har med tändningen att göra och inte trycksättningen eller soppatillförseln. Det låter ungefär som att varvstoppen slår till men det ska den ju inte göra förrän vid 10.000 som den är ställd nu.

Synd som fan att jag inte känner någon som kör med denna tändning så jag kunnat testa med en ny box fram och tillbaka, det känns inte så skoj att punga ut med fem tusen till för en ny tändbox utan att veta om den gamla är paj... :gnissla

När motorn är igång och någon av tändkurvorna inställda så lyser testlampan, är det inte bara i testläget den ska göra det?
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Saxat direkt från projekttråden:

Glad i hågen så knallade jag ner till garaget för någon timme sedan för att provköra hojen igen, nu jäklar måste den gått till sig tänkte jag då jag trodde starkt på att det var tändstiften som spökade.

Så var inte fallet. :huvet

Den orkade inte varva över 5000rpm utan bara spottade och fräste tills jag släppt gasen igen, inga tendenser till att vilja stanna på den korta provkörningen utan den ville bara inte varva. En provisorisk jordkabel drogs från tändboxens jordpunkt till batteriets minuspol i tron om att den hade dålig jord men utan resultat.

Jag rullade ner den i garaget igen och skruvade bort turbon för att se om den beter sig annorlunda utan laddtryck men den gick precis lika skitdåligt som med turbon på plats, så jag anser mig rätt säker på att felet har med tändningen att göra och inte trycksättningen eller soppatillförseln. Det låter ungefär som att varvstoppen slår till men det ska den ju inte göra förrän vid 10.000 som den är ställd nu.

Synd som fan att jag inte känner någon som kör med denna tändning så jag kunnat testa med en ny box fram och tillbaka, det känns inte så skoj att punga ut med fem tusen till för en ny tändbox utan att veta om den gamla är paj... :gnissla

När motorn är igång och någon av tändkurvorna inställda så lyser testlampan, är det inte bara i testläget den ska göra det?
Har du kollat så att du verkligen har full kräm i batteriet???Hade ett liknande problem med en lustgashoj en gång,blev bra när vi bytte til ett nytt batteri.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det är ju iofs splitternytt, men då jag aldrig hunnit köra såpass att det laddats fullt så kan det ju vara en idé att sätta det på laddning över en natt och testa. Tack för tipset!
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Med fulladdat batteri så smäller hojen igång på första kolvslaget och varvar fint när jag torrgasar den, men vid provkörning så är det som att det är en varvspärr vid ~5000rpm (ingen varvräknare). Inget problem med batteriet alltså...

Jag pratade med en kille på Motospeed idag men han var inte till någon större hjälp, de tändboxar som gått sönder har varit stendöda enligt honom men man vet ju aldrig säkert. Nästa test blir att mäta upp tändspolarna och se om dom är hela, sen blir det till att terminera om tändkablarna ifall jag gjort något fel där.

Hur ska egentligen grafit-tändkablar termineras mot tändspolarna? Det är ett ytterhölje, ett vitt innerhölje i något siliconaktigt material och en tunn grafittråd i mitten, är det bara grafittråden som leder ström och hur ska kontakterna sitta egentligen? Kan detta fel överhuvudtaget ha med tändkablarna att göra?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Efter att ha Googlat runt halva kvällen har jag inte hittat ett skit om hur grafitkablar ska termineras, nyss såg jag den här bilden på någon webshop där dom helt enkelt klämt hylsan över kabeln utan att skala bort någonting, är det verkligen så enkelt? :va
 

Bifogat

  • Supression cable.jpg
    Supression cable.jpg
    31.3 KB · Visningar: 74

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Med fulladdat batteri så smäller hojen igång på första kolvslaget och varvar fint när jag torrgasar den, men vid provkörning så är det som att det är en varvspärr vid ~5000rpm (ingen varvräknare). Inget problem med batteriet alltså...

Jag pratade med en kille på Motospeed idag men han var inte till någon större hjälp, de tändboxar som gått sönder har varit stendöda enligt honom men man vet ju aldrig säkert. Nästa test blir att mäta upp tändspolarna och se om dom är hela, sen blir det till att terminera om tändkablarna ifall jag gjort något fel där.

Hur ska egentligen grafit-tändkablar termineras mot tändspolarna? Det är ett ytterhölje, ett vitt innerhölje i något siliconaktigt material och en tunn grafittråd i mitten, är det bara grafittråden som leder ström och hur ska kontakterna sitta egentligen? Kan detta fel överhuvudtaget ha med tändkablarna att göra?
Ännu en longshot.Har vid munstycksbyte på min KTM lyckats glömma att dra åt det ordentligt p,g,a telefonsamtal mitt i meket.:gnissla Då lossnade det efter ett tag o hamnade i flottörkoppen,då gick hojen precis som du beskriver.Surade ner sig på allt över halv gas.Jag började lixom du att söka tändfel,kan ju vara värt att kolla upp oxå,fast det e ju ett ganska jobbigt mek på en turbohoj om du inte har bottenpluggar på dina fuggar.Ang spolarna så fick jag med en bra beskrivning o ett pressverktyg när jag köpte accelspolar.På dom skalade man fram grafittråden o vek den bakåt innan man trädde på kabelskon.sen pressades den fast med verktyget.Alltid bra att undvika korsade kablar oxå,hade grymma överslag på en audi turbo.Tog oxå ett tag att hitta.:huvet Hoppas du hittar ditt fel snart iaf. mvh//jacke
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Efter att ha Googlat runt halva kvällen har jag inte hittat ett skit om hur grafitkablar ska termineras, nyss såg jag den här bilden på någon webshop där dom helt enkelt klämt hylsan över kabeln utan att skala bort någonting, är det verkligen så enkelt? :va
Har med skakig mushand försökt rita in hur ledaren ska ligga,fast INUTI kabelskon såklart.
 

Bifogat

  • Supression%20cable.jpg
    Supression%20cable.jpg
    10.5 KB · Visningar: 731

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Kanske läge att försöka låna ett sånt där pressverktyg. Jag nöp ihop dom lite halvdant med en avbitare i brist på annat, annars gjorde jag som du beskrev med att skala fram grafittråden och vika den bakåt över höljet och trä hylsan över.

Inga lösa munstycken i alla fall, förgasarna är genomgångna ett par gånger nu utan att jag hittat några direkta fel bortsett från lite beläggningar från etanolen som jag tog bort.

Hoppas du hittar ditt fel snart iaf. mvh//jacke

Tackar, det börjar bli smått irriterande att vara över en månad in på säsongen med hojjäveln kvar i garaget...
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kanske läge att försöka låna ett sånt där pressverktyg. Jag nöp ihop dom lite halvdant med en avbitare i brist på annat, annars gjorde jag som du beskrev med att skala fram grafittråden och vika den bakåt över höljet och trä hylsan över.

Inga lösa munstycken i alla fall, förgasarna är genomgångna ett par gånger nu utan att jag hittat några direkta fel bortsett från lite beläggningar från etanolen som jag tog bort.



Tackar, det börjar bli smått irriterande att vara över en månad in på säsongen med hojjäveln kvar i garaget...
Ja jävlar,ibland e det nästan uppskattat med en stake ut genom blocket,då behöver man inte fundera på vad som e fel iaf.:tungan Vitsen med grafitledare eller spiralcord e annars att slippa de fruktansvärda magnetfält som uppstår om du har vanliga raka metalledare (koppar) o kör med t,ex en MSD-box.Då bränner du dessutom boxen ganska omgående.Kan dessutom flika in att det där s,k pressverktyget består av 2 metallbitar som e ett mindre helvete att använda,så en polygrip o muskelkraft med måtta funkar nog bättre.Du kan inte ha blarrat till det o blandat ihop nåra slangar på regulatorn eller nåt sånt då???Vet att anders hjälpte silverryggen genom att kasta om ett par slangar i hans bränslesystem.
 
Last edited:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Sitter det vakuumslangar på din bensinkran?
Kollat så alla slangar sitter på rätt plats?

Jag hade samma symptom, hade bytt plats på två slangar (vakuum och nån returslang).

Ibland glömmer man dom enklaste missarna innan man sätter igång med raketforskningen :)
 

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
......... Synd som fan att jag inte känner någon som kör med denna tändning så jag kunnat testa med en ny box fram och tillbaka, det känns inte så skoj att punga ut med fem tusen till för en ny tändbox utan att veta om den gamla är paj... :gnissla

När motorn är igång och någon av tändkurvorna inställda så lyser testlampan, är det inte bara i testläget den ska göra det?

Har inte cykeln i drift just nu men jag har för mig att test-led:en på min Dyna2000 blinkar vid varje tändpuls så det är nog det som du ser.
Kolla om den blinkar när du drar motorn på starten för då borde den göra så lite rpm så du hinner se blinken.

Hade det gått att lösa logistiskt så får du gärna låna min box och prova men det är ju några mil mellan oss.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ja jävlar,ibland e det nästan uppskattat med en stake ut genom blocket,då behöver man inte fundera på vad som e fel iaf.:tungan Vitsen med grafitledare eller spiralcord e annars att slippa de fruktansvärda magnetfält som uppstår om du har vanliga raka metalledare (koppar) o kör med t,ex en MSD-box.Då bränner du dessutom boxen ganska omgående.Kan dessutom flika in att det där s,k pressverktyget består av 2 metallbitar som e ett mindre helvete att använda,så en polygrip o muskelkraft med måtta funkar nog bättre.Du kan inte ha blarrat till det o blandat ihop nåra slangar på regulatorn eller nåt sånt då???Vet att anders hjälpte silverryggen genom att kasta om ett par slangar i hans bränslesystem.

Ok, jag ska ner ikväll och ta loss tändkablarna och kolla om dom är dåligt klämda. Jag har samma dragning på bränslesystemet som ifjol och då gick den inte så här, och eftersom den går lika illa med turbon borttagen så har det inte med trycksättningen att göra.

Flottörerna är fulla med soppa varenda gång jag kollar så hojen borde rimligtvis gå bra ända tills flottörerna är tomma ifall det är något tjall med bränsleförsörjningen, men den går fint upp till ett visst varv och där är det stopp. Det lustiga är att från början av felsökningen så gick den fullgott i några minuter för att sedan dö vid gassläpp och till slut tvärstanna och inte starta på en kvart ungefär, så felet verkar mutera sig allt eftersom jag felsöker...:gnissla

Sitter det vakuumslangar på din bensinkran?
Kollat så alla slangar sitter på rätt plats?

Jag hade samma symptom, hade bytt plats på två slangar (vakuum och nån returslang).

Ibland glömmer man dom enklaste missarna innan man sätter igång med raketforskningen :)

Det har du rätt i, förra året gick hojen bra på de första tre växlarna för att sen börja misstända och jävlas och det visade sig vara soppakranen som flödade som ett halmstrå ungefär. Efter det rensade jag ur den totalt och tätade den med kemisk metall så nu rinner det rätt igenom den.

Har inte cykeln i drift just nu men jag har för mig att test-led:en på min Dyna2000 blinkar vid varje tändpuls så det är nog det som du ser.
Kolla om den blinkar när du drar motorn på starten för då borde den göra så lite rpm så du hinner se blinken.

Hade det gått att lösa logistiskt så får du gärna låna min box och prova men det är ju några mil mellan oss.

Då är min box som den ska i alla fall, den blinkar när jag drar runt den på startmotorn och när den går. Däremot så är hojen stendöd när jag jordar kabeln som sitter vid kontakten till tändplattan, den som kan kopplas till en tryckgivare för att sänka tändningen vid ett viss laddtryck. Enligt manualen så kan man backa förtändningen direkt på boxen om den kabeln är jordad och vridknappen står i Retardläget men hojen bara misstände och small när jag testade.:va

Tackar och bugar för erbjudandet! Om jag fullständigt kör fast så betalar jag gärna en slant för att få låna den och testa, bussgods går ju flera gånger om dan mellan Sollefteå och Östersund. En ny box går på strax över 3000:- så det svider lite att köpa en bara på chansning...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu börjar jag tröttna...:mad:

Jag lånade ett instrument på jobbet och mätte upp spolar, tändkablar och jordförbindelsen mellan spolarna och ramen utan att hitta något fel, vid provkörning så gick den lika illa som förut. I brist på annat att prova så tog jag en burk startgas och sprutade in i plenumet medan jag körde och hojen misstände vid 5000rpm, då ökade motorn i varv ganska rejält den lilla stund jag tordes hålla full gas med en hand på styret.

Jahapp tänkte jag, är det soppaproblem ändå?

En liten miss jag vet om att jag gjort är att jag satt soppafiltret efter BTR:en istället för mellan pump och BTR, så med lite otur kan den ge för högt motstånd då soppatrycket är ställt endast på något hekto. Jag plockade bort filtret för att testa och då orkade hojen varva lite mer än tidigare, men fortfarande med misständningar och bludder vid högre varv.

Jag testade sen alla möjliga sätt att trycksätta förgasarna med BTR på pitotrör och flottörhus på plenum, tvärtom, allt på plenum och allt på pitotrör som det är i vanliga fall utan att det blev märkvärt bätte. Nu varvar den gissningsvis 7000rpm innan den börjar mota och smälla. Jag ställde även upp soppatrycket något hekto till utan resultat.

Det enda jag kan komma på att testa nu är att höja nålarna allt som går och gå upp några steg på hvudmunstyckena, men den gick ju på gränsen till fett förra året på samma bestyckning så jag har svårt att se hur det skulle kunna vara lösningen på problemet...

På vägen hem från garaget dagdrömde jag om att låna en H10 och banka ihop skiten till ett soffbord...:huvet
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
På vägen hem från garaget dagdrömde jag om att låna en H10 och banka ihop skiten till ett soffbord...:huvet

jag har en skiiiitdum :kulspruta kawa som också skulle behöva samma behandling, skall vi ta och ställa upp dom jävlarna och bara fronta skitarna mot varandra så vi slipper sånt här :D :D

tanken var ju att jag skulle få åka något i år medans jag bygger på den andra men kawaskiten vill ju inte ge mig annat än probs den heller :mad:
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Med tanke på hur bra min skorv går så blir det på sin höjd två spruckna framskärmar ifall vi försöker fronta med varandra...:D

Jag är glad att jag inte är långsur, jag är förbannad några timmar och sen rinner det av så nu ser jag fram emot mer felsökning i morgon kväll.:)

Jag ska gå upp från 140 till 145 huvud och höja nålarna ett par millimeter, vi får se om det hjälper.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag tog loss förgasarna idag och såg direkt en miss jag gjort förra året när jag trycktätade förgasarna, trottlarna har ett hål i sig som släpper igenom tryck till översidan av membranet men jag missade att den plastplutt som håller nålen på plats täcker för detta hål när den sitter i trotteln.

Jag tog bort den del som täckte hålen och höjde nålarna allt som gick, bytte huvudmunstyckena till 145 och satte tillbaka förgasarna. Hojen stack iväg som en raket även om den motade en sekund vid 6-7000rpm (0.5-0.6 bar) vilket jag gissade hade med trycksättningen att göra. När den kom över det varvet så kutade den iväg riktigt bra så jag körde iväg en sväng för att se om jag fixat felet för gott.

Efter två tre minuters körning börjar hojen dö vid motorbroms, om jag rullar ett par sekunder med växeln i så hostar den igång och går som vanligt igen tills nästa gång jag släpper gasen helt. Jag kör tillbaka till garaget och stänger av hojen, startar den igen efter en minut och då bara smäller och misständer den på tomgång och dör vid gaspådrag. Jag startar den en gång till efter fem minuter och den går lika illa, kollar så det är soppa i flottörhusen, skruvar loss tändstiften och testar så det är gnista på alla fyra stift vilket det är, skruvar tillbaka stiften och hojen går kanonfint igen när jag startar den. Jag provkör en liten sväng och hojen börjar misstända på högre varv igen...:näsblod

Vad i hela helvetet kan det vara som gör att hojen går på detta vis???:mad:

Edit: Kan motorn gå så fet på tomgång att den släcker stiften? Den spottar lite soppa ur avgassystemet ibland när den står på tomgång, men jag kunde inte se att stiften var våta när jag tog loss dom.
 

Bifogat

  • Flottörmodifikation 1.JPG
    Flottörmodifikation 1.JPG
    93.3 KB · Visningar: 58
  • Flottörmodifikation 2.JPG
    Flottörmodifikation 2.JPG
    102.3 KB · Visningar: 60
  • Flottörmodifikation 3.JPG
    Flottörmodifikation 3.JPG
    98.5 KB · Visningar: 59
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Med det strulet blir man ju lätt gråhårig:näsblod

Tänkte kapa din tråd med en fråga som kanske är megalätt att finna svaret för er som krånglat lite mer :)

2 cylindrig 400 cc 1982 års modell, som varvtalet hänger sig på, står man på tomgång och gasar till lite så stannar varvtalet på ca 3000 varv, upp till 4000, fastän man släpper gasen, den går inte ner förrän man lägger i en växel och släpper upp kopplingen, då går den ner igen till normal tomgång, gasar man till så är det samma visa igen,

trottlar, spjäll och choke fungerar som dom ska och stänger, har öppnat förgasarna och de ser som nya ut inuti, insugen verkar inte täta helt mot cylinder, ökar lite i varv(50-100 varv) på tomgång ifall man sprayar startgas där jag tror det läcker lite i insuget, kan det vara det som gör att den hänger sig på 3000 varv? kan det vara så enkelt? jag tvivlar men skruvat väldigt lite förgasare...., ifall det inte är det som gör det vad kan strula då?

edit:ser att det är i turboforumet, sry ingen turbo
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
:

Edit: Kan motorn gå så fet på tomgång att den släcker stiften? Den spottar lite soppa ur avgassystemet ibland när den står på tomgång, men jag kunde inte se att stiften var våta när jag tog loss dom.

Vad har du för soppatryck på tomgång? Och är nålventilerna till flottörhusen helt täta när de är stängda? Tänkte om den flödar över. Min hoj är lite lurig där. Om jag kör väldigt lugnt på hög växel (t.ex. 40 km/h i 4:an i några minuter) så börjar hojen gå på tre cyllar eftersom jag inte kan skruva ner trycket tillräckligt långt på Malpassin. Den går alltså för fett så den släcker. Jag har inte byggt om den än med en extra packning så fjädern inte blir så förspänd. Ska göra det... Funkade fint på Silverryggens hoj. Egentligen borde nålventilerna kunna hålla emot eftersom de är nya, men det gör de inte. Kan det vara något sådant med din hoj kanske?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Med det strulet blir man ju lätt gråhårig:näsblod

Tänkte kapa din tråd med en fråga som kanske är megalätt att finna svaret för er som krånglat lite mer :)

2 cylindrig 400 cc 1982 års modell, som varvtalet hänger sig på, står man på tomgång och gasar till lite så stannar varvtalet på ca 3000 varv, upp till 4000, fastän man släpper gasen, den går inte ner förrän man lägger i en växel och släpper upp kopplingen, då går den ner igen till normal tomgång, gasar man till så är det samma visa igen,

trottlar, spjäll och choke fungerar som dom ska och stänger, har öppnat förgasarna och de ser som nya ut inuti, insugen verkar inte täta helt mot cylinder, ökar lite i varv(50-100 varv) på tomgång ifall man sprayar startgas där jag tror det läcker lite i insuget, kan det vara det som gör att den hänger sig på 3000 varv? kan det vara så enkelt? jag tvivlar men skruvat väldigt lite förgasare...., ifall det inte är det som gör det vad kan strula då?

edit:ser att det är i turboforumet, sry ingen turbo

Snygg trådkapning :D
Låter rent spontant som att den går magert på låga/tomgång. Börja med att täta insugsgummina, kan mycket väl vara det som spökar, annars testa skruva luftskruv alt byta lågfartmunnstycken.

Johansson,
All cred till ditt tålamod. Hade jag haft ditt problem hade nog skoten fått köpa hojen för kilopris för länge sen....:gnissla Visar den samma magra lambdavärden som förut?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top