MC-polis på R1??

Status
Ej öppen för fler svar.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Haha men om han nu är smc-instruktör så borde han kunna framföra R1 i hyffsat tempo? ...ok han kanske inte kör 1,08 på åsen (?) men ett par sec därefter? Vilket ändå är snabbt..

:gnissla

Du man måste inte kunna köra under 1,10 på Åsen för att vara SMC-instruktör... vi är instruktörer i olika grupper och alla klarar inte att vara instruktör i de snabbare grupperna, därmed inte sagt att man inte har något att lära ut ändå:tummenupp

De instruktörer jag känner kör på mellan 1,10 ca till 1,45... vilket är en rätt stor skillnad som du förstår.Själv instruerar jag bara högst i mellangrupperna, sedan börjar tempot bli så högt att man inte har kvar sin egen "överkapacitet" som instruktör som man behöver ha för att hinna hålla koll på vad 3-5 deltagare gör och beter sig på banan.
Man måste ju själv kunna känna att man inte behöver "jaga ifatt" deltagarna på kurserna...

comprendo?
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Och vad ger dig rätt att ange namn och yrke, samt andra detaljer? Har du frågat personen ifråga om det är okej? Om personen hade velat figurera med namn hade han säkert skrivit in informationen själv. Spekulationer kan lätt vändas till informationsgivarens nackdel. Har du hört talas om förtal?

I min lilla inskränkta värld är det helt okej att nämna saker man tror att man känner till i allmänna ordalag, men det är inte okej att hänga ut en persons namn i specifika sammanhang utan dennes tillåtelse.

jaså är det vår alldeles egen fröken rättrådig som är i farten igen?
Det tog inte lång tid minsann, sitter du och lusläser mina inlägg och letar efter saker du kan hugga på?
Vissa somliga kanske inte ska snacka om förtal... som baserar sin uppfattning om andra på hörsägner och just förtal?
Jag har inte sagt att det är just han som är snuten med R1-an, jag sa att det kanske kunde vara honom de syftar på i tråden?
Det kallar inte jag förtal, har jag skrivit något ofördelaktigt om honom?
Han är en mkt. duktig instruktör men inte så snabb på bana så att IronMike och co. behöver oroa sig för honom, det var allt jag konstaterade... eller?
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
jaså är det vår alldeles egen fröken rättrådig som är i farten igen?
Det tog inte lång tid minsann, sitter du och lusläser mina inlägg och letar efter saker du kan hugga på?
Vissa somliga kanske inte ska snacka om förtal... som baserar sin uppfattning om andra på hörsägner och just förtal?
Jag har inte sagt att det är just han som är snuten med R1-an, jag sa att det kanske kunde vara honom de syftar på i tråden?
Det kallar inte jag förtal, har jag skrivit något ofördelaktigt om honom?
Han är en mkt. duktig instruktör men inte så snabb på bana så att IronMike och co. behöver oroa sig för honom, det var allt jag konstaterade... eller?

Ska man tolka det som att du rekomenderar förare som kan köra fort, att köra ifrån honom om man blir stoppad, o inte vara orolig eftersom han inte kör så snabbt. Rimmar inte det lite illa att komma från en SMC instruktör
:va
 

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Ska man tolka det som att du rekomenderar förare som kan köra fort, att köra ifrån honom om man blir stoppad, o inte vara orolig eftersom han inte kör så snabbt. Rimmar inte det lite illa att komma från en SMC instruktör
:va

Intressant slutsats :) Kan du förklara hur du kom fram till denna rekommendation?
 

insekten

Guest
Ska man tolka det som att du rekomenderar förare som kan köra fort, att köra ifrån honom om man blir stoppad, o inte vara orolig eftersom han inte kör så snabbt. Rimmar inte det lite illa att komma från en SMC instruktör
:va

man kan tolka det du säger på många sätt också..allt är väl en tolkningsfråga.
Hon sa att han inte va så jättesnabb och att säkert flera kör ifrån honom men hon sa inte vart eller hur.
Det du tar för givet är att hon menade på gata..eller hur..och du uttalade dig om att hennes uttalande rimmade dåligt.
Nästa gång kan du fråga om hon menar på gata eller bana. så slipper du TRO massa saker.

läs det hon skrivit NOGA så ser du säkert denna rad också ". duktig instruktör men inte så snabb på bana så att IronMike och co. behöver oroa sig för honom, det var allt jag konstaterade... eller?"

Eller är du så snabb på att uttala dig om personer du inte känner så du inte ens läser ALLT dom skrivit?
 
Last edited:

insekten

Guest


Kan bara hålla med
kul att fler utomstående börjar se det vi insett för länge sen...

”Mobbning handlar om att en eller flera personer
regelbundet och under en längre tid utsätts för negativa handlingar från en eller flera personer. Handlingarna förtar systematiskt
en persons självkänsla, handlingsmöjligheter
eller möjligheter till eget försvar."

dom som utsätter andra för detta kanske borde backa bandet lite..och faktiskt inse vad dom håller på med..men det är väl som vanligt mobbaren gör ju aldrig nåt enligt han själv..
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
man kan tolka det du säger på många sätt också..allt är väl en tolkningsfråga.
Hon sa att han inte va så jättesnabb och att säkert flera kör ifrån honom men hon sa inte vart eller hur.
Det du tar för givet är att hon menade på gata..eller hur..och du uttalade dig om att hennes uttalande rimmade dåligt.
Nästa gång kan du fråga om hon menar på gata eller bana. så slipper du TRO massa saker.

läs det hon skrivit NOGA så ser du säkert denna rad också ". duktig instruktör men inte så snabb på bana så att IronMike och co. behöver oroa sig för honom, det var allt jag konstaterade... eller?"

Eller är du så snabb på att uttala dig om personer du inte känner så du inte ens läser ALLT dom skrivit?

Jag har läst allt som skrivits i tråden, "IronMike och co behöver inte oroa sig"
Handlar tråden om en snut som kör en en retta i tjänsten, så kan man lätt ta det för att det gäller gata inte bana. Sen om du läser mitt inlägg, så ser du att jag frågar om det ska tolkas som en rekomendation. När det gäller mobbning ställer jag mej helt oförstående, jag har aldrig tidigare skrivit ett inlägg som ifrågasätter bikerwoman. Jag har bara en annan uppfattning om henne i denna fråga
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag har läst allt som skrivits i tråden, "IronMike och co behöver inte oroa sig"
Handlar tråden om en snut som kör en en retta i tjänsten, så kan man lätt ta det för att det gäller gata inte bana. Sen om du läser mitt inlägg, så ser du att jag frågar om det ska tolkas som en rekomendation. När det gäller mobbning ställer jag mej helt oförstående, jag har aldrig tidigare skrivit ett inlägg som ifrågasätter bikerwoman. Jag har bara en annan uppfattning om henne i denna fråga

SJÄLVKLART anser jag inte att det är ok att köra ifrån snuten och det har ingenting med att göra om jag är instruktör eller ej!
Det där när det gäller mobbing var inte alls riktat mot dig, det förstår du säkert?

Slut på denna onödiga diskussion from. nu!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top