Ducati Sport 1000 - tråden

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Fin hoj Skandarn!

Första gången jag såg en Sport 1000 med brun sadel gillade jag det inte alls men jag har vant mig och gillar det skarpt nu. NCR:s variant i mocca skulle sitta fint. Finns också en väldigt fint arbetad sak i läder med dyna som påminner om en Ferrari Daytona-stol. Sådär "korvstoppad" om du förstår vad jag menar.

När vi ändå pratar form; ett av (i mitt tycke) de snyggaste systemen på en Paul Smart kommer från Moto Corse.
Balanserar den något "framtunga" designen hos Paul Smart (som jag verkligen gillar men som jag inte tycker vinner med Zard) på ett bra sätt:

56380d1256078166-termis-vs-zard-02c.jpg

Edit: Bra pris också!

http://www.motocorsestore.com/index...ategory_id=106&option=com_virtuemart&Itemid=2

Edit II: En spektakulär Sport 1000 med finfin sadel och vacker färgsättning. I övrigt lite "för mycket" för min smak.

http://www.motographite.com/2011/11/ducati-sport-classic-milf-42-omt-garage.html


//Johan
 
Last edited:

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Regulator är det eller förkortat r/r, men jag har mätt upp min och verkar ok, kablarna till den ser inte brända ut heller. Jag ska felsöka lite till i helgen så får man väl se vart de leder, så drygt att man har 15mil till närmsta ducativerkstad bara
 

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Hovmantorp
Hoj
Ducati sportclassic S
Jaha ,nu har jag kört ca 100 mil med min sportclassic special,och huvudet kokar redan och jobbar på nya projekt!!Som ni kanske sett så har jag haft den ute på annons ett tag och som ni kanske också vet så är marknaden minst sagt mättat !Så nu funderar jag på att sälja av hojen i delar och behålla motor +lite annat ,så är det någon här på forumet som skulle vara intresserad av komplett sving ink öhlinare och på så vis göra eran sportclassic ännu ballare så kan ni väl höra av er !:tummenupp
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Eller behåller du den o kör lite med mej nästa år? Om min nu går riktigt tills dess ;)
 

stroganoff

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
2007 Ducati GT 1000
Hej Stroganoff,

Trist med tankproblematiken. Verkligen.
Några frågor:

Var brukar du vanligtvis tanka? 95/98 oktan?

Är hojen importerad, isf, varifrån?

Har du kontaktat Ducati Sverige eller någon av landets återförsäljare i ärendet? Eventuell respons skulle vara intressant att ta del av.

Ska kolla i mina lådor efter backspegel. Bör gå att beställa som reservdel/tillbehör annars.

Håll oss uppdaterade.

//Johan

Hallå, ursäkta sent svar. Har varit off the grid ett tag.

Vanligtvis tankar jag 98 oktan. Hade kört ett tag med Shells V-power innan jag upptäckte att tanken ruckade på sig. Snackade med Ducati Sthlm och Ducatis filial här och de sa att problemet med svällande tank egentligen var ett problem för amerikanarna (etanolen i deras soppa reagerar med materialet i tanken). Med andra ord var det förmodligen inte problemet i mitt fall.

Snarare skulle det antingen handla om att det var skräp i tankens ventilation som ökade trycket nog för att den skulle svälla. Ducatis filial sa att det också kunde vara något med fästena. Det borde vara ordnat på samtliga hojar, men kanske hade de missat min. Låter mindre troligt eftersom det är ett problem som dykt upp nu, och fästena sitter där de sitter. Hojen är inte importerad, är en 07-a som hade gått dryga 500 mil när jag köpte den.

Var inne en vända på Ducati sthlm och de rengjorde ventilationen i tanken. Har märkt en liten skillnad, men det blir nog ändå till att sätta dit längre skruv och brickor för att få fästet närmre tanken och hålla den på plats.

Så länge inte hojen ser missbildad ut så funkar det, men om problemet växer är det en annan femma. Fram tills dess är det körglädje för hela slanten.

Hojta gärna till om du (eller någon annan) hittar ett par speglar som samlar damm.

Frågan är om man ska börja hetsa Ducati här i Sverige för att eventuellt få en ny tank?

Kom du någon vart? De jag hört mig för hos verkade tveksamma till att få tanken ersatt. De ser det mer som ett jänkarproblem, inte för oss européer med rent mjöl i påsen.
 

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Tomelilla
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Jag har med haft fullt upp. Jag misstänker att det är som att slå sig blodig att få en ny tank på en så gammla hoj. Frågan är vad som skulle vara skillnad på etanolen i våran soppa mot jänkarnas etanol.
Blir det värre finns ju ETI fuelcell, Det verkar röra lite på sig vad gäller alu tankar med. Håll kolla på ducati.ms
 

sportbike

Guest
Hittade ett riktigt ballt projekt på en GT !!
Sök på "Spirit Ducati GT 1000":banana
tumblr_lym8icdeaB1qdj4ar.jpg
 

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
I senaste numret av allt om mc finns min hoj (wilma) med som reportage bygge. (nr 10-11, sidan 28-29).
Kul med lite uppmärksamhet av den avsomnade sportclassic serien.

/Håkan R
:tummenupp
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Riktigt nice, får ta och köpa tidningen imorgon då :)
Själv har man ställt in hojen för ett tag sen, blev ju inget superväder i år tyvärr. Funderar på att lacka den svart som din nu i vinter
 

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Coolt, snygg hoj, ska köpa tidningen imorg! Har själv en guling, snygg färg det oxå ?ImageUploadedByTapatalk1350588234.706955.jpg
 

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Hovmantorp
Hoj
Ducati sportclassic S
Blozzard !kan du kontakta mig,skulle behöva kolla om en sådan tank som du har skulle passa på min ram
(funderar på att köra kåplöst nästa säsong:)
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Hovmantorp
Hoj
Ducati sportclassic S
Hej
Är på gång att beställa en Diopa sadel ,tänkte kolla här om någon av er har någon erfarenhet av den ?
Kanske är någon mer som ska handla ??
 

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Hovmantorp
Hoj
Ducati sportclassic S
Hallå !!
Har alla sport classic ägare gått i ide ??
Är det ingen som har lite vinterprojekt på gång? Eller iallafall lite
funderingar��
 

ducc-ed

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Sport Classic 1000- 06
Ide? Närå... :) funderar gör man alltid!! Nästa steg för mig är justerbara clipons, funderar på ett par Multiclip från ABM... Någon som testat dessa, eller har andra förslag? Även kraschpuckar vill man ju ha, är det RG- puckar som gäller, eller finns det andra vettiga tillverkare tror ni?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top