Ducati Sport 1000 - tråden

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Tomelilla
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
sweet! Jag sitter och funderar lite på vilka fotpinnar man ska satsa på, NCRs känns i dyraste laget. Sato är nästan för spaceade för min smak. Nån som har erfarenhet av woodcraft?
 

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Tomelilla
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
jag mailade wasp direkt så det e väl från australien. Resten av grejjerna blir nog från usa
 

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Tomelilla
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Jag trodde jag skulle få paketet från wasp i fredags men förhoppningsvis kommer det på måndag. Jag tar lite bilder när det dyker upp iallafall
 

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Tomelilla
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Kittet
IMG_1797.jpg


Vad gömmer sig under tanken?
IMG_1799.jpg


KM filter och Power Commander monterad
IMG_1805.jpg


Som den är nu
IMG_1806.jpg


Planer för framtiden är bruna gummihandtag, brun sadel (mocka eller skinn?), Andra bromsar antingen brembo fyrkolvsok vilka jag redan har eller radiala bromsok. Nya fotpinnar och evt. Zard avgassystem.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kittet
IMG_1797.jpg


Vad gömmer sig under tanken?
IMG_1799.jpg


KM filter och Power Commander monterad
IMG_1805.jpg


Som den är nu
IMG_1806.jpg


Planer för framtiden är bruna gummihandtag, brun sadel (mocka eller skinn?), Andra bromsar antingen brembo fyrkolvsok vilka jag redan har eller radiala bromsok. Nya fotpinnar och evt. Zard avgassystem.

Härligt! Hur mycket märks det? Karaktärsmässigt? Ljudmässigt?

Jag dunkade på en snabbkopplingskontakt till min nya Ctek igår. Ångest över att inte köra mer än vad jag gör...
 

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Tomelilla
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Svårt att säga, den e fortfarande på inkörning så jag har inte vridigt ur den ordetnligt någon gång. Men ljudet blev det rätt stor skillnad på, och det kändes definitivt inte sämre.
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Hjälp!
Skulle ut o köra med hojen idag men upptäckte att jag inte har någon tomgång. Trodde det var för den var kall så jag körde en sväng men det hjälpte inte. Tycker den går ojämnt och känns klen och tvärdör på tomgång, ibland går den en liten stund men det är knappt och då hoppar den i varv.
Hur ska jag göra för att kolla felet?
 

stroganoff

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
2007 Ducati GT 1000
Fantastiskt snygga hojar. Är det någon som har ett par original styrändsspeglar från Sport 1000 eller Paul Smart över? Letar efter ett par att sätta på min GT.

Vad gäller problemet med svällande tank så verkar jag ha råkat ut för det. Kul att jag verkar vara den enda i Sverige...
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Fantastiskt snygga hojar. Är det någon som har ett par original styrändsspeglar från Sport 1000 eller Paul Smart över? Letar efter ett par att sätta på min GT.

Vad gäller problemet med svällande tank så verkar jag ha råkat ut för det. Kul att jag verkar vara den enda i Sverige...

Hej Stroganoff,

Trist med tankproblematiken. Verkligen.
Några frågor:

Var brukar du vanligtvis tanka? 95/98 oktan?

Är hojen importerad, isf, varifrån?

Har du kontaktat Ducati Sverige eller någon av landets återförsäljare i ärendet? Eventuell respons skulle vara intressant att ta del av.

Ska kolla i mina lådor efter backspegel. Bör gå att beställa som reservdel/tillbehör annars.

Håll oss uppdaterade.

//Johan
 
Last edited:

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Tomelilla
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Jag fick det ökända slangproblemet på soppapumpen. När jag skruvade ner den så hittar jag en väldigt oroväckande bubbla inne i tanken. Jag skruvade tillbaka allt och kollar och nog har min tank svullnat lite med.
Det sägs att det bara ska bero på högt etanol inehåll. Men är endast tankad med shells v-power. nu har jag inte haft den ett år så jag kan inte svara för dom andra 5 åren.
Frågan är om man ska börja hetsa Ducati här i Sverige för att eventuellt få en ny tank?
 

zno

Ny medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
-07, Ducati Sport 1000
Jag fick det ökända slangproblemet på soppapumpen. När jag skruvade ner den så hittar jag en väldigt oroväckande bubbla inne i tanken. Jag skruvade tillbaka allt och kollar och nog har min tank svullnat lite med.
Det sägs att det bara ska bero på högt etanol inehåll. Men är endast tankad med shells v-power. nu har jag inte haft den ett år så jag kan inte svara för dom andra 5 åren.
Frågan är om man ska börja hetsa Ducati här i Sverige för att eventuellt få en ny tank?

Shell V-Power is a big no no. Den är sabbad sedan åtminstone ett år tillbaka.

Kolla här: http://www.shellstationer.se/product_info
 

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Tomelilla
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Oj tackar! då blir det inget mer av det skräpet. Frågan är vilken soppa man ska köra på? vems 98 innehåller inte etanol?
 
Last edited:

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Nopp, jag har samma problem, håll dig till Statoil 98 oktan för att undvika etanolen..
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Tillbaka till mitt problem med ingen tomgång och dålig gång på alla varv.
Jag kopplade in datorn till hojen och fick upp följande felkoder:
P0560 System Voltage Malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor A circuit Malfunktion

Italia bike säger att hojen inte har någon sån givare utan man ska byta tps, och biscaya har givaren (som inte finns? eller?) på lager för 900.
Hur göra?
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Blozzard,

Först och främst:
Jag är definitivt ingen mekaniker, överlåter sådant till auktoriserad verkstad.

Har däremot läst mig till att voltregulatorn är en akilleshäl på flertalet modeller i Ducatis moderna historia. Vad den gör och vilka symptom som uppstår när den ger upp vet jag däremot inte men felkoden innehöll ju ordet "volt". Det faktumet får rättfärdiga denna post.

Svaret finns sannolikt på www.ducati.ms. Sviker inte minnet heter mojängen rectifier på engelska.
Intressant med de dubbla budskapen från två auktoriserade verkstäder :thomasdileva

Håller tummarna för en enkel lösning.

//Johan
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top