Ducati Sport 1000 - tråden

CarlJohan

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Ort
Lund
Hoj
2006 Ducati Sport Classic 1000
Jo det stämmer. Fast var har den legat ute? Såg den på blocket först i förra veckan. En 06:a borde inte vara så svårsåld tycker man.:)
 

CarlJohan

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Ort
Lund
Hoj
2006 Ducati Sport Classic 1000
Jo det känns så. Med 1000 mil på mätaren, storservice med remmar och shims precis utförd och ett Termi 2:1-system så är det bara att tuta och köra!
En liten fråga bara till er som kört sån här hoj länge; den saknar ju tankmätare och har bara varningslampa. Hur långt kommer man från att den börjat lysa ibland till det blir hel soppatorsk? Jag tankade min sist när den tändes ibland och då gick det bara i 11 liter, så då borde det varit 6 liter kvar?
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Han hade ute den förra året också väldigt länge, vet inte varför han inte blev av med den då för priset var billigt och vad jag vet är det inga fel på den? Kanske att det är import som skrämmer endel eller lite trög marknad nu
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Jag var spekulant på den förra våren. Det som avgjorde för mig var att det var borrat i gaffelkronan och att den är importerad. Inget av det gör det till en sämre hoj men jag var ute efter en svensksåld.

Hur som helst, grattis till köpet! Du kommer ha mycket skoj och det finns mycket godis att lägga pengarna på :tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Helt meningslöst inlägg från min sida här, men jävlar vad jag saknar min pörrstjärna.

Ta väl hand om era 1000 SportClassic. Den mest fantastiska hoj som gjorts.
 

johanhej

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2012
Ort
Skåne
Hoj
Desmo
Halloj!

Är inte inne här speciellt ofta, men ibland kör jag en titt. Händer alldeles för lite i den här tråden!
Jag byggde om en GT1000 för ett par år sedan. Körde dock bara ett par mil med den efter ombyggnad, så den har bara stått i förvaring sen den blev byggd.

Är jävligt sugen på att börja med nya projekt nu, så funderar på om man kanske ska sälja den. Aja, får se hur det blir. Här är iaf ett par bilder på hojen som jag klämde efter att jag byggt klart den. iPhone 4 kamera at its best.

232361d1373569605-sport-classic-picture-thread-img_0813.jpg


232353d1373569605-sport-classic-picture-thread-img_0803.jpg


234105d1373906002-sport-classic-picture-thread-img_0815.jpg


572890d1436008799-selling-customized-sc-abroad-img_0806.jpg
 

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Ort
säffle
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Halloj!

Är inte inne här speciellt ofta, men ibland kör jag en titt. Händer alldeles för lite i den här tråden!
Jag byggde om en GT1000 för ett par år sedan. Körde dock bara ett par mil med den efter ombyggnad, så den har bara stått i förvaring sen den blev byggd.

Är jävligt sugen på att börja med nya projekt nu, så funderar på om man kanske ska sälja den. Aja, får se hur det blir. Här är iaf ett par bilder på hojen som jag klämde efter att jag byggt klart den. iPhone 4 kamera at its best.

232361d1373569605-sport-classic-picture-thread-img_0813.jpg


232353d1373569605-sport-classic-picture-thread-img_0803.jpg


234105d1373906002-sport-classic-picture-thread-img_0815.jpg


572890d1436008799-selling-customized-sc-abroad-img_0806.jpg
Sålde du eller har du den kvar?
 

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Ort
säffle
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Har blivit lite sugen på en sport 1000 igen.. Någon som har enner vet nån firma där det står någon man kan provsitta innan man forskar vidare på importering.. Finns ju inga i Sverige och det vore rätt kul att köra hem en från Italien, tråkigt dock om man inser 5mil in på hemfärden att man sitter som en sinka och kommer få ryggskott innan halva resan är gjord va ett tag inne på en bmw nine t men ducatin är fan snyggare.. Och italiensk!:)
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Har du vägarna förbi Växjö kan du prova min. Är man lång är hojen allt annat än bekväm men man vänjer sej ;) De nyare modellerna (07+) har inte lika lågt styre. De börjar bli riktigt dyra nere i europa dock så tror inte det lönar sej att importera?
 

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Ort
säffle
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Är väl få cyklar som egentligen är riktigt bekväma när man är längre jo visst en motard kan va skön att sitta på men den är fan inte bekväm att åka långt på för nån, oavsett längd jo dom år dyra överallt men utomlands finns dom ju att köpa det gör dom ju inte i Sverige..
 

vhaz

Ny medlem
Gick med
21 May 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati S1K
Hej, är ny ägare till trådskaparens cykel. Underbar maskin.
Väcker liv i tråden för att fråga om någon här sitter på ett par originalspeglar som ni kan sälja?

Mvh
Vh
 
Last edited:

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Hej, är ny ägare till trådskaparens cykel. Underbar maskin.
Väcker liv i tråden för att fråga om någon här sitter på ett par originalspeglar som ni kan sälja?
Annat tips om var man kan få tag på dem?

Mvh
Vh

Självklart ska du lägga ut en bild på din vackra skapelse? :krama
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kul att tråden fortfarande är igång! Upp med fler bilder för fanken! Trådstartadens hoj, är det den svarta som legat på blocket ett tag?

Har saknat min gamla 06a varje dag sedan jag sålde den. Närmsta jag kommer nu är min 1100S som ska förädlas till caféstuk så mycket, och så varsamt det går.
 

vhaz

Ny medlem
Gick med
21 May 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati S1K
Japp, låg på blocket ett tag tills jag fick syn på den.
Har inte hunnit ta egna bilder, men den ser fortfarande ut som här

+ något rensad bakdel, vilket blev bra.

Ingen som sitter på speglar?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Japp, låg på blocket ett tag tills jag fick syn på den.
Har inte hunnit ta egna bilder, men den ser fortfarande ut som här

+ något rensad bakdel, vilket blev bra.

Ingen som sitter på speglar?
Dåligt med speglar. Skickade med mina original när jag sålde :)() hojen.

Körde med en eftermarknadsspegel på min, vänster sida. Tyckte det var riktigt schysst.
Jävlar vad jag saknar den hojen...

FB_IMG_1526636598177.jpg

Kollar på denna videon typ en gång om dagen.

https://youtu.be/tW716JL6OHE
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top