Ducati Sport 1000 - tråden

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Har just köpt en Sport 1000 -06, kul och se om det finns flera här på forumet.

Den är DP full specad med Öhlins, slipper clutch etc

http://hem.bredband.net/hakred/


Håkan R
 

Bifogat

  • P5040113.JPG
    P5040113.JPG
    74.2 KB · Visningar: 1,216
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
cool , en av de avgjort fetaste hojarna som finns.
78f6e45dcd3189d458a39faf4cbf74b4.jpg
 

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Ducati Sport 1000

Tja, det verkar ju inte vara många här, som kör classic sporthoj, men man blir ju exklusiv..

:D

Håkan
 

MBarth

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Västerås
Hoj
2007 Ducati Sport 1000 Bip
Det finns fler!!!

Kör svart sport 1000 biposto -07.
Superhärlig hoj

//Magnus
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Och jag är avundsjuk. Sjukt coola de där hojarna!
 

SoX

#2752
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Gefle
Hoj
no
Vill ha.
Rent tekniskt är den sämre än den jag har, men det är jävligt fränt med ekerfälgar.
Körställningen är extrem, men svingen med singeldämparen är bara så......
Suck.....
 

niad

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Rimforsa
Hoj
2007, Ducati, SportClassic 1000 Biposto
Jag står i begrepp att bli ägare till en svart sportclassic 1000 biposto i dagarna. Vet någon om det går att köpa till nån typ av kåpa eller om det till och med går att montera S modellens kåpa på den. Har för mig att jag sett en film på nätet där man monterat en liten kåpa på lyktan men den gör väl inte någon egentlig nytta mer än för utseendet. Känner att det vore fint att kunna få lite mer skydd de veckor då jag bara pendlar.
 

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Jag står i begrepp att bli ägare till en svart sportclassic 1000 biposto i dagarna. Vet någon om det går att köpa till nån typ av kåpa eller om det till och med går att montera S modellens kåpa på den. Har för mig att jag sett en film på nätet där man monterat en liten kåpa på lyktan men den gör väl inte någon egentlig nytta mer än för utseendet. Känner att det vore fint att kunna få lite mer skydd de veckor då jag bara pendlar.

Ciao,

Mig veterligt så finns det ingen 'riktig' kåpa att köpa om du inte köper alla nödvändiga delar från S-modellen som reservdelar. Blir nog gannska dyrt. Kolla på www.ducati.ms under sprtclassic sektionen, där finns mycket info och man kan gå med och ställa egna frågor..

HR
 

niad

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Rimforsa
Hoj
2007, Ducati, SportClassic 1000 Biposto
Det ser ut att vara ett jäkligt bra forum, jag skall grotta in mig och se vad jag hittar. Det är ingen brådska med kåpan men jag känner att det vore grymt att styla om den till en som liknar S modellen med svart lack om det skulle bli långåka och vara skönt med en kåpa.
 

niad

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Rimforsa
Hoj
2007, Ducati, SportClassic 1000 Biposto
Nu är nya hojen hämtad, tog den till jobbet idag. Supernöjd är ordet. Svart Sport Classic 1000 Biposto med Termignonisystem. Bytte bort min Custom, nu är det bara att ställa om till rolig körning :)
 

niad

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Rimforsa
Hoj
2007, Ducati, SportClassic 1000 Biposto
Jag hittade denna sida där man kan beställa ett snyggt och välgjort kit för att flytta in nummerplåt och bakljus på SportClassic modellerna. Klicka på Paul Smart hojen till vänster så finns kitet där.

http://dpcars.aprsworld.com/

Om någon känner till något liknande som går att köpa närmare så säg gärna till, jag har nog redan beställt om ingen svarar idag :)
 

niad

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Rimforsa
Hoj
2007, Ducati, SportClassic 1000 Biposto
Nu är belysning och skylt inflyttade. Känns som att det blev ett lyft måste jag säga. Jag hoppas jag slipper byta tillbaka inför besiktning bara men det är två år dit så ...

Så här såg det ut innan:
photo


Nu blev det såhär:
photo


photo
 

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Hösten närmar sig, dags för lite uppgraderingar. Fast by Ferracci 11:1 kolvar hemma, Ducati performance kammar beställda och eventuellt portning av topparna. Målet är över 100 kusar och 110kpm vid 8000 rpm på bakhjulet..

Idag 86 kusar o 94 kpm på svålen..

Håkan
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Kliver in och visar upp min nya retroracer. En 06:a (hårigaste årsmodellen) utrustad med helsystem från Zard, öppen kopplingskåpa och lite snyggare blinkers/bakljus. En fröjd både att köra och att höra. Helnöjd! :yoparty

/Johan

Sport_1000_Zard.jpg
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Kliver in och visar upp min nya retroracer. En 06:a (hårigaste årsmodellen) utrustad med helsystem från Zard, öppen kopplingskåpa och lite snyggare blinkers/bakljus. En fröjd både att köra och att höra. Helnöjd! :yoparty

/Johan

Sport_1000_Zard.jpg

RIKTIGT RIKTIGT SNYGG !! :yoparty
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Om man inte har råd med en i skala 1:1, kanske en 1:12 kan döva den värsta abstinensen.

AutoArt Ducati SportClassic

Någon som har tips på var man kan köpa Termignonis i skala 1:12? :)

product.GetProductImage.do


product.GetProductImage.do
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top