Lyxfällan!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har inte tagit upp lånedelen än mer än att jag förklarade för dottern som saknar 300kr för att ha råd med en sak för 700, att hon kan få låna dessa av mig men att hon då förbinder sig att arbeta dubbelt så mycket för samma summa pengar. Det tyckte hon lät orättvist så då började jag förklara det här med räntor och skuld och ungefär där någonstans gick hon iväg för att hoppa studsmatta.
Nästa gång får du påpeka att det ändå är en generös ränta jämfört med vad det är på ett sms-lån. Och att hon ska vara glad att inte två tredjedelar av det hon jobbar ihop försvinner i skatt och egenavgifter.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Nästa gång får du påpeka att det ändå är en generös ränta jämfört med vad det är på ett sms-lån. Och att hon ska vara glad att inte två tredjedelar av det hon jobbar ihop försvinner i skatt och egenavgifter.

Hon kan vara glad för det ända tills hon drabbas av någon olustig sjukdom och behöver uppsöka sjukhus. Såg undercover boss (USA) för ett tag sedan, en anställd hade haft livmodercancer och hade en skuld på $ 20 000 för sjukhusvistelsen.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
.......De har levt i lyx och slösat bort en mille och lämnar notan till svenska folket. Sen står det feta äcklet och ler åt det också. Skämmas borde hon!

Fy fan...

Ja man blir fanimig uppgiven. Är det till såna här som samhällets resurser ska gå till? Och så får fanskapet vara med i TV också. Nä, fy helvete för allt jävla daltande....
 

Topass

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2016
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki er6n 2016
Tycker programmet är rätt så tröstande. Ibland får man skuldkänslor för att man har ett billån och dyr bilförsäkring och en dyr mc försäkring. Så kollar man på ett avsnitt och känner sig bättre till mods direkt :D
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hon kan vara glad för det ända tills hon drabbas av någon olustig sjukdom och behöver uppsöka sjukhus. Såg undercover boss (USA) för ett tag sedan, en anställd hade haft livmodercancer och hade en skuld på $ 20 000 för sjukhusvistelsen.

Det är såklart en annan värld, och något som drabbar de med lägre inkomster till en högre grad. Ffa när det kommer till välfärdssjukdomar.

Det sagt så är 160k snabbt insparat för någon med en inkomst runt 50k. Med en marginalskatt på 30% istf 58% så har man satt av 168k på 12 månader...
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag tror inte den tjejen hade en inkomst motsvarande 50k... Jag har det inte, och ytterst få i min bekantskapskrets. En annan kille där hade vurpat med MC. Han hade en skuld på $18000 och betalade av $100 i månaden, mer hade han inte råd med. Övrig inkomst gick åt till normal vardag. Tvivlar på att han sparade något, men det framgick aldrig.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hon kan vara glad för det ända tills hon drabbas av någon olustig sjukdom och behöver uppsöka sjukhus. Såg undercover boss (USA) för ett tag sedan, en anställd hade haft livmodercancer och hade en skuld på $ 20 000 för sjukhusvistelsen.

Det är väl just till sådana händelser man har försäkringen?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top