Körkort 2008 (Gävleborg)

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Hej tänkte skapa en tråd där vi rookies från gävleborg kan snacka. Praktiskt med lokalt kunnande på manöverbanon etc.

Riktigt kul vore det ju om vi rookies kunde ta en sväng, givetvis är andra välkomna oxå!

Jag lyckades iaf med kortet idag efter en nervös krypbana :tummenupp
Åkte direkt hem och plocka ut R1 :D Brutal!

Fråga på bara alla som undrar något eller bara är så jävla nöjd att dom redan har fixat lappen att dom bara måste få säga det till nån :D

Mvh David

(Anser moderator att denna tråd ej behövs får den tas bort)
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Ja det där ska jag prova på :)

Var ute på en 7mil lång sväng nyss med R1, attans så fint det var. Det var kul och lära känna henne lite. Är faktist första riktiga svängen sen jag köpte henne, fick t.o.m. lite sol.

Kommer nog inte köra nästa tillfälle på rörberg men titta ska jag göra. / David
 

Wych

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Where death is most alive...
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Gratulerar David! :) Vilken skola har du kört för? Min uppkörning nalkas också...tog andra lektionen idag, och det behövs lite mer puts på krypen (var de hårda lr snälla på bedömning där?)
 

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Jag tog tre lextioner med ansans, körde med Johan där (grön ZX12). Han var verkligen skit bra, kunde förklara bra och visa så man fatta. Inte heller nån dryg en som ska spendera en halv lextion till säk-kontroll :)

Wych: Jag tror att jag träffa dig där nere på manöverbanan, du körde en blå hornet med Devil-highpipe och jag en svart 1200 Bandit i krypen. Din pappa kom fram och fråga lite hur man skulle köra, kan det stämma?
Isf attans vilket fint ljud de var ur den hojjen :yoparty
Aja lycka till med kortet :D

Ang krypen så är dom snällare än vad man tror. Du ska inte göra några cirkuskonster, utan bara mjukt puffa dig runt med kopplingen i låg jämn fart.
Dock så var den uppkörningsledaren jag hade ganska apatisk. Efter godkänd uppkörning fråga han hur jag tycke det gick. Jag svara bra, han sa det räckte till. Inga mer ord sas, hehe


Mvh David
 
Last edited:

Wych

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Where death is most alive...
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Stämmer bra det! Efter mitt inlägg kikade jag i ditt garage, kände igen Banditen1200 så då förstod jag att de va dig jag träffade :)
Jo jag kör med AnSans jag med, har också Johan, verkligen skön att ha o göra med. Har kört två lektioner nu och ska putsa lite krypkörning hemma, sedan trafik och sedan ska jag va "ready-to-go". Har uppkörning den 4e juni, så de är då de gäller... Någon som kuggade i din grupp när du körde upp?
Grattis som fasen iaf, måste kännas hur härligt som helst? Hoppas vi ses på vägarna snart!
 

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Jaa tyckte väl det!

Ja och nej. Första gången jag körde upp 7maj kugga alla sig men andra gången 13maj klara alla sig :tummenupp

Ja hörru du det känns helt magiskt dock så går det konstant för fort med R1. Helt sjukt, man håller igen första km sen tror man att man är Rossi :huvet.

Är faktist så jag överväger och sälja sen för typ en monster 620 lr SV 650/1000. Nästa vecka ska jag iaf pröva en Ducati monster 620, får se vad jag tycker då finns ju risk för att den blir för trött...

Lycka till 4:e juni, du fixar det! Nöt på manöverbananm, trafiken tror jag inte man ska lägga ner alltför mycket tid på, jag menar man kör ju där hela tiden.
Tänker du köra upp med skolans hoj lr egen?

Mvh David
 

jonesy76

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Storvik
Hoj
Husaberg & Suzuki
Tjena grabbar.
Ny här och med hoj,
ska börja ta kort med Lovens,
nåt mer ni kan tipsa om?
Har en KTM 640 SM i garaget jag övar mig med.
 

QuBaR

Ride-extreme or DIE trying
Gick med
9 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW F 800 GS -2010
Nybliven rookie

Hej Grabbar !

Jag är relativt ny här på forumet och körde lixom David.E upp den 13:e maj. Körde med ansans 8ggr. , lade mest tid på kryp/kon banorna. Trafiken är man van med sedan man haft kört och bil ett par år tillbaka.

Jag är gärna med och åker lite i sommar om det finns plats för en motardförare :) Kör en Husaberg 650fs, kommer även försöka dyka upp på rörberg och bankurserna framöver.. Kanske syns där..
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Hejsan, har kört 3 lektioner på YA. Har nu bokat 5st på Ansans istället. Ska försöka få tag på en tid den 26e/27e. :tummenupp Kör enbart på skola då jag inte har tillgång att köra med någon privat :D
 

GT4-R

VERSYS
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Gävle,Bergen
Hoj
xrv 750 Versys 09a grön
Tror du kommer köra med mig och Z750 då.Bara jag blir friskt har borelia suck!! mår dock lite bättre idag peppar peppar!

jobbade typ hela förra veckan ändå med feber blää aldrig mer har tappat 4 kilo så nu kommer man i skinnstället lättare
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Trevligt :) Hoppas du blir frisk!
Får hoppas på att det blir återbud på uppkörningar innan det blir semestrar!:va
 

GT4-R

VERSYS
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Gävle,Bergen
Hoj
xrv 750 Versys 09a grön
ja det är trist det där annars går ju hela sommaren nästan.Jag hade 7 prov i torsdags och de var en stackare som tvekade vid gult ljus och slog typ tvärnit. Finns ju inte nån ny provtid för honom för först i aug.

privat finns det tid i juni enligt rykte.
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Skulle vara kul att ha kortet så fort det går. Men bara jag har det i år är jag nöjd:) Har man lyckats med ett mål vilket fall:D


Måndag 10.30 blir det en lektion :tummenupp
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
snart uppkörning, dock så är det lite svårt att köra på motorvägen då Xr 125 som knappt gör 90 :gnissla
 

Ajzz

I allt som rör sig, lyser eller låter...
Gick med
28 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
SUZUKI RF 600 R -96
Man kämpar med kortet för fullt :)
 

jonesy76

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Storvik
Hoj
Husaberg & Suzuki
Det sket sig på första skrivningen,
frågorna var inte alls som
jag har gjort proverna på Lovens..
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Har uppkörning den 25e, skapligt nervös :gnissla

Jobbar så mycket jag kan för att kunna handla hoj :yoparty
 

Ajzz

I allt som rör sig, lyser eller låter...
Gick med
28 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
SUZUKI RF 600 R -96
Daaniiel, Genom Ansans? :)
vilken hoj kör du?
 
Last edited:

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Javisst kör jag hos dom :yoparty


Kör den svarta Kawasaki z750:) Någon egen hoj har jag inte, köper i juli om jag nu klarar kortet:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top