Vägvarning

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Vi kanske ska ha en tråd om vägar som vi av olika anledningar bör se upp med.

Åkte ikväll med bilen på Bromsgatan/Hjorttorpsvägen. Det är saltat vid gatuarbetet på Bromsgatan och jäklar vad halt det var på asfalten ett par hundra meter på varje sida. Försök inga knäskrap om ni kommer på Skolgatan och ska norrut vid Längbro torg. Fullt ställ på tvåan med Volvon :D Var som att köra på isgata. Likadant vid Bromsplan ut på Storgatan. Spann 1:an, 2:an, 3:an. Med en Volvo:yoparty
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Jasså, då får man ta crossen om man ska ut och glida i staden. Är det inte vårdslöst att sladda mitt i stan:yoparty
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Fellingsbrovägen är visst så bra att t.o.m. bilisterna kör av, enligt dagens Allehanda. Läge för crossen.
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Fellingsbrovägen är visst så bra att t.o.m. bilisterna kör av, enligt dagens Allehanda. Läge för crossen.
Åkte där i lördags, och det var fanimig det värsta jag varit med om, jag är ruskigt glad att jag körde 4wd pickupen annars hade jag fasen inte kommit fram. Stora jäkla stenar i ett rejält lager, ibland letade hjulen igenom och spårade, ibland hamnade man uppepå skiten och det bara sladdade.

/perris
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Ja idag var man ute och kollade käglan, den nyasfalterade biten var överförväntan förutom att de lagt grusända upp till kanten och ibland över, ta det lungt åk och reka eller håll knappt styrfart såg ut som grusväg stundtals.
Men det sjunker kanske undan någon gång så blir det kalas.
Skrapa puckar iår så lär det kännas i knäskålen och att de tar slut efter 2kurvor:rolleyes:

Hitta även lite souvenirer lite röda kåpor, batterirester och kåpglas och lite förnödenheter.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Hahaha! Var är käglan nånstans?

Vägen ner mot Norrköping har dom gjort likadant.. väldigt mkt grus då dom fyllt upp vägkanterna... (kanske samma väg?)

Batterirester är ju alltid bra att ha hemma.. Här utanför jobbet ligger det gamla elskåp.. kanske intresserad? Changcos skrot och konfekt
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Hahaha! Var är käglan nånstans?

Vägen ner mot Norrköping har dom gjort likadant.. väldigt mkt grus då dom fyllt upp vägkanterna... (kanske samma väg?)

Batterirester är ju alltid bra att ha hemma.. Här utanför jobbet ligger det gamla elskåp.. kanske intresserad? Changcos skrot och konfekt
Käglan=fellingsbrovägen, där jag fick för mig att prova enduro brevid vägen. Alltid ska de förstöra bra vägar, snart slänger de väl grus på åsen.
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Fellingsbro vägen, rullgrus i kurvorna på vissa platser, blev smått överraskad, han inte se det i tid och det släppte lite.. blev lite svettigt kan jag säga.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Laxåvägen var det snuskigt halt i helgen... framhjulet ville åka åt andra hållet..

Men det är väl så med asfalt generellt när det är såhär varmt
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top