Aprilia SMV 750 Dorsoduro-tråden

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
För övrigt så har jag tidigare inte haft problem med extra frilägen som du nämner, men i fredags så uppenbarade sig ett sådant mellan 4:an och 5:an.

Har upptäckt att vid nedväxling så har det här problemet uppstått för min del....dels 6-5 och mellan 5-4, men kan ha varit jag som varit för klen när jag skulle peta i växeln också (vet inte riktigt hur det ska fungera om det är "ok").

Har inte haft några problem med lampor som lyser i tid och otid. Köpte dock min hoj sent 2008 så kan vara ett produktionsfel som var åtgärdat då kanske? Iofs så plocka dom bort ett relä + isolerade en kabel vid min 100-mila, kanske något som kan ha haft med saken att göra...who knows :confused:

Jag är än så länge hur nöjd som helst med den här hojen! :) Skulle vilja byta pipor på den, men det får bli i framtiden...orginalen mullrar på rätt gott som det är imo :)

Någon som kan tipsa om en bra sajt för att köpa en ny reg.skyltshållare? Den som går att köpa via Aprilias hemsida var rätt dyr (?).
 

retyu

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
enånger
Hoj
dorsoduro -09
jag har nu köpt mig en dorso jag med :yoparty
bara kört 20 mil än men grymt nöjd :)
har leovincesystem utan katt, å utan insats
:)
låter som fan :banana
 

Bifogat

  • DSC00865.JPG
    DSC00865.JPG
    51.5 KB · Visningar: 196
  • DSC00867.JPG
    DSC00867.JPG
    47.5 KB · Visningar: 143

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Sweet :) Försök fixa ett ljudklipp på dom o lägg upp här :D

Hur mycket fick du hosta upp för dom och vart köpte du dom?
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Vore intressant att höra från er som köpt till slip-on till era DD....om ni känt någon prestandaökning samt även vad ni fått lägga ut för dem / vart ni inhandlat dem? Har själv planer att köpa till något sådant till nästa år och det lutar åt Zard än så länge :)
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Hur står sig Aprilian gentemot KTM 990 SM?
Rent prestandamässigt då..

Går den att åka långt på utan att man gråter krokodiltårar ur arslet?
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Hur står sig Aprilian gentemot KTM 990 SM?
Rent prestandamässigt då..

Går den att åka långt på utan att man gråter krokodiltårar ur arslet?

Skulle nog våga påstå att rent effekt-mässigt så slår KTM (har inte kört 990SM) DD på fingrarna, men DD har i mina ögon en enorm körglädje även om effekten är något lägre och du är nog utan "krokodiltårar" efter ett längre pass. Har själv kört en 30 mil i ett svep (dock tankat och sträckt på benen) och visst...nog hade jag lite känningar i det bakre partiet, men inget allvarligt.
 

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
lyfter framhjulet på dorso på tvåan utan koppling?:) och hur fort går den? ingen som har dyno diagram på shiver och dorso?:)

skulle va intressant och kika på:D
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
lyfter framhjulet på dorso på tvåan utan koppling?:) och hur fort går den? ingen som har dyno diagram på shiver och dorso?:)

skulle va intressant och kika på:D

hahaha ja du...jag har haft mitt kort 2 säsonger snart så det där med ”bakhjulsåka” har det inte blivit så mycket av :p ...men nej jag tror inte du får upp den på 2:an med att bara gasa, men vad vet jag som sagt ... ;)

tror det står 180 knyck i infon:n om hojen, men har varit uppe i 190 med min och då fans det lite lite kvar att ge.
 

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
hmm då är det väl som shiver då. min får man piska ordentligt för att den ska lyfta på 3an. men å andra sidan så är den drevat till 15kuggs. skulle va roligt och prov köra en sån:) är det någon här uppe i landet som har en sån får ni gärna hoja till:D
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Zard till DD!!!

:Bugar

äntligen här! Fick mail idag ifrån en svensk återleverantör (hade inte ens mailat honom utan skickat ett mail till kundservice på Zard i italien *lol*).

Här är priserna:

APRILIA DORSODURO

2 Slip-ons "PENTA" Rostfritt-ALUMINIUM- Svrt Gatgodkänt. ,10.795 kr

2 Slip-ons "PENTA" Rostfritt-ALUMINIUM- Silver Gatgodkänt. 10.450 kr

2 Slip-ons "PENTA" Rostfritt-ALUMINIUM- Svart 102dB Race, 10.295 kr

2 Slip-ons "PENTA" Rostfritt-ALUMINIUM- Silver 102dB Race, 9.795 kr

2 Slip-ons "PENTA" Rostfritt-CARBON 102dB Race, 10.995 kr

Centralkollektor – utan katalysator 3.300 kr

Bifogar bilder.


Leveranstid 3 veckor då de tillverkas på beställning.


http://www.rucknrun.se/

Nu saknas bara ett ordentligt ljudklipp så man får höra hur de låter på :va


Bilder: http://images.google.se/images?hl=sv&source=hp&q=Zard+dorsoduro&btnG=Sök+bilder&gbv=2&aq=f&oq=
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Jag

Skall också ha en DD :)
övningskörde sent i sommar och in på hösten -09. Nu när jag ändå skall ha en hojj för att pendla till sommarjobbet och ev mer jobb så siktar jag på att ta kortet senast april! :) 3de uppkörningen gilt! klarade manöverbanorna med kawa Z750 men failade i trafiken.. (behöver fler mil i kroppen helt enkelt)

så med en DD lär jag äga manöverbanan, lr hur? =) har läst o läst o läst om den hojjen o den har ju fått ca 4/5 av de flesta ute på nätet.

Lättmanövrerad, smidig, kraft så det räcker, bra körtällning.
lite hård sadel men slänger nog dit en gelsadel vid köp. Finns i ABS också då jag bara kört med ABS.. många bra tillbehör... Lets do it!

Gäller bara att hitta någon som har en -09/-10 med ABS.
och som kan leverera till göteborg..
 

Bola

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Hammarö
Hoj
Aprilia Dorsoduro
Idag fick man äntligen hem Dorso´n, en 08:a med GPR pipor för skön sång:banana
Så nu vill man ju bort med all snö fort som f..
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
så med en DD lär jag äga manöverbanan, lr hur? =) har läst o läst o läst om den hojjen o den har ju fått ca 4/5 av de flesta ute på nätet.

Lättmanövrerad, smidig, kraft så det räcker, bra körtällning.
lite hård sadel men slänger nog dit en gelsadel vid köp. Finns i ABS också då jag bara kört med ABS.. många bra tillbehör... Lets do it!

Tycker den är fantastiskt stabil och lätt att hålla balans på...så manöverprovet borde vara en barnlek på den.

jag ger den :tummenupp ! Det enda jag kan klaga på är väl att det skulle finnas lite mer pullver i den, men mycket vill väl ha mer antar jag? :tungan

Idag fick man äntligen hem Dorso´n, en 08:a med GPR pipor för skön sång:banana
Så nu vill man ju bort med all snö fort som f..

Helvete va gött! Är du nöjd med ljudet...kan du "beskriva" det eller allra helst ladda upp en ljudfil som man kan få lyssna lite ;) Mina GPR-pipor kom i fredags...helvete va fina, så blir att fixa i helgen och torrgasa lite :p

var det svårt att installera dom btw?
 
Last edited:

Bola

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Hammarö
Hoj
Aprilia Dorsoduro
Helvete va gött! Är du nöjd med ljudet...kan du "beskriva" det eller allra helst ladda upp en ljudfil som man kan få lyssna lite ;) Mina GPR-pipor kom i fredags...helvete va fina, så blir att fixa i helgen och torrgasa lite :p

var det svårt att installera dom btw?[/QUOTE]


Det finns några ljud länkade på GPR pipor, men det gör sig inte riktigt rättvist. Skall upplevas live:)
Mina var redan monterade när jag fick den. Men skriv gärna när du monterat klart och tala om vad du tycker:tummenupp
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Ska jag köpa den eller inte.. Det är frågan de kommer att finnas i slutet av Mars, 2010 modellerna då alltså.
Men..men
Kunde de inte satt dit en 15 liters tank då o sänkt bränsleförbrukningen.. seriöst..
Den hojjen är för övrigt allt jag vill ha.

Denna s.k trial by wire. Sport-/touring-/Rain-mod. Är det inte så att den drar mkt mindre i touring eller Rain? Meningslöst med touring-mod om hojjen inte kan ta sig särskilt långt eller pendla på.. Så någon av er som har hojjen och har testat detta kan väl ge mig något svar? enligt en review jag såg på nätet så är medel 40mpg dvs ca 0,58L/Milen.. men då antar jag att de bara kört i sportmodet.
min peugot 206 håller sig oftast under 0,5..hmmmm:confused:
 
Last edited:

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Ska jag köpa den eller inte.. Det är frågan de kommer att finnas i slutet av Mars, 2010 modellerna då alltså.
Men..men
Kunde de inte satt dit en 15 liters tank då o sänkt bränsleförbrukningen.. seriöst..
Den hojjen är för övrigt allt jag vill ha.

Denna s.k trial by wire. Sport-/touring-/Rain-mod. Är det inte så att den drar mkt mindre i touring eller Rain? Meningslöst med touring-mod om hojjen inte kan ta sig särskilt långt eller pendla på.. Så någon av er som har hojjen och har testat detta kan väl ge mig något svar? enligt en review jag såg på nätet så är medel 40mpg dvs ca 0,58L/Milen.. men då antar jag att de bara kört i sportmodet.
min peugot 206 håller sig oftast under 0,5..hmmmm:confused:

den drar runt 0,5 och upp till ~0,8 om du kör hårt med den. Håller med om att en 15L tank hade varit bättre, men men...man kan ju inte få allt här i världen :p Du tar ju ca 20 mil på den i vilket fall.

Det finns några ljud länkade på GPR pipor, men det gör sig inte riktigt rättvist. Skall upplevas live:)
Mina var redan monterade när jag fick den. Men skriv gärna när du monterat klart och tala om vad du tycker:tummenupp

Blev inget denna helgen...bilen satt fast i snön :gnissla Fått låna mic av en ljudtekniker på jobbet så ska spela in en snutt med bild också och lägga ut på youtube när allt är klart :)
 
Last edited:

Bola

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Hammarö
Hoj
Aprilia Dorsoduro
Blev inget denna helgen...bilen satt fast i snön :gnissla Fått låna mic av en ljudtekniker på jobbet så ska spela in en snutt med bild också och lägga ut på youtube när allt är klart :)[/QUOTE]

Lite nyfiken, har du monterat systemet:yoparty
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Lite nyfiken, har du monterat systemet:yoparty

Kul att du frågar. Började med det igår, men har inte kommit längre än att jag rensat bakdelen (ska även montera en ny regg-skyltshållare). Var ett HEL***E att få loss orginalsystemet :gnissla Kan slänga upp några bilder i helgen om jag kommer ihåg :)

En fråga...har du DB-killers i dina pipor? Om man tittar på sprängskissen i manualen så ser det ut som det ska sitta 2st i varje pipa, men tror inte tillverkaren har skickat med något sådant till mig... :va
 

Bola

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Hammarö
Hoj
Aprilia Dorsoduro
Trevligt, ska också rensa bakdelen tänkte jag. Beställt från Evotech:)
Har inga db-killers monterade på mina, och inte följde det med några heller. Men inte ska vi använda dom ändå:yoparty
Hoppas monteringen går bra, och att denna mängd av snö snart ska försvinna:tummenupp
 

carella

Demonizer
Gick med
21 Mar 2005
Ort
Farsta
Hoj
Aprilia Dorsoduro-08 750
Kändes som det var dax att skriva nått här eftersom det är dax att slanga hojen snart:)
Funtat lite på att fixa bakpartiet, men sågade av den utstickande reflexen istället och tjackade en ny självhäftande som jag satte längst ner på skylten. Får se om det funkar.
I år har jag lackat om hojen till svart med blå flakes i. Får se om det inte bli för "gay" bara, men det tror jag inte. Fram stänkan är moddad med lite carbon papper. Blev bra:) Var tvungen att rikta om fälgen och lackade om den själv. Tror jag kört i ett hål eller nått sånt, damn it!:( Guld ventil hattar blev det också. Ska försöka hitta ett oljepåfyllningslock i guld också:) Skriv gärna ideér på moddningar på Dorson, det är ju alltid kul. Får lägga upp en bild så snart jag lackat hojen.

Medans jag ändå håller på, så kan jag väl tillägga till er som äger en Dorso att, ja servicen är ju vid 2000mil, men service lampan hoppar på vid 1000mil ändå. Då får man försöka hitta koden till displayen. Tror den finns i den stora bruksanvisningen. Kommer inte ihåg, men jag fick bort lampan och texten SERVICE:) Kan ju kolla om jag hittar koden om nån behöver den...hojta till här ra:)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top