Malmö samåkning

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag har för mig att det finns en tråd med tips till nybörjare, vill inte få "makten" på mig med att dra igång en till ..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?240388-Ditt-b%E4sta-mc-tips där ja .. Så får du försöka ha en checklista på tanken som du stirrar i innan du går in i kurvan .. Skämt åsido , börja med
1. att sänka farten tillräckligt för att du inte ska känna att du behöver ha "stödbroms" i kurvan , ett ganska vanligt nybörjarfel (undertecknad inkluderad) och sen ha lätt gaspådrag igenom kurvan.
2. flytta fram gränsen hela tiden, tills det känns naturligt , eller tills du kan spinna ut ur kurvan som Stoner eller Melandri
http://www.youtube.com/watch?v=eByrWozqvaY
3. sidplacering så att du inte riskerar få ut huvet i andra filen, eller att du blir klippt av en minibuss när du kör över ett krön, och samtidigt att du inte riskerar köra på en cyklist som kör på vägrenen.

Börja med det, och häng på onsdagskörningarna ;)
 

permerup

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2012
Ort
Skåne
Hoj
ER6-n 2006
tack ska du ha! jag tog kortet i fredags så jag har bara missat en onsdag än ;) men jag följer tråden så jag inte missar något :)
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Blir det någon körning imorgon? Ska själv försöka få kört lite när det är uppehåll, regn vid kl 19 enligt smhi.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag tänkte köra lite imorrn för att testa min nya mod, ska nog ta det när det ser torrt ut
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Eftermiddagstur 15:30, st1 cypressvägen
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Tack för en trevlig runda och javat hos Java!
 

permerup

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2012
Ort
Skåne
Hoj
ER6-n 2006
jaha. det var ju kul att ni hade kul! Jag tänkte ju dyka upp.. Det får gärna snart göras om för nu har jag tid igen :)
 

permerup

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2012
Ort
Skåne
Hoj
ER6-n 2006
Blir det någon onsdagsåkning i morgon månne? Vädret verkar ju duga! Men det måste bli efter fem för min del :)
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Om ngn vill hänga med och köra med RR ikväll så kör jag från St1 cypressvägen strax efter 1720
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top