Malmö samåkning

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Var tvungen att meka med bilen, sorry.
Lugnt .. var ute lite själv och busade. Hamnade på Roslättsvägen, och sket nästan i brallan. Vände igen och körde mot Torup, men den vägen var också grusad. Snackade med en glidarnisse som stod och vinkade in motorcyklister till en välgörenhet, han sa nåt om att VV hade lagt ny olja (??) och grusat över, och att det e tänkt att det ska KÖRAS ner, så de plockar inte upp det som vi skulle vilja
 

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
Lugnt .. var ute lite själv och busade. Hamnade på Roslättsvägen, och sket nästan i brallan. Vände igen och körde mot Torup, men den vägen var också grusad. Snackade med en glidarnisse som stod och vinkade in motorcyklister till en välgörenhet, han sa nåt om att VV hade lagt ny olja (??) och grusat över, och att det e tänkt att det ska KÖRAS ner, så de plockar inte upp det som vi skulle vilja

Du körde alltså exakt där jag körde igår och var på väg att dra i baken ett par ggr. ;)
Olja vägen? Måste mena ny tjära? Såg inga tecken på varken ny olja eller tjära när jag körde dock.
 

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Hallå hojåkare!
Jag har precis registrerat mig och hittade nu denna tråden.. Har bott i Malmö i drygt ett år nu men har inte så många polare att åka med tyvärr.. Hade varit kul o träffa likasinnade o åka nån runda med ibland!
Har kollat runt lite och Staffanstorpsrundan verkar trevlig!
Kör en Fireblade -92 men vill inte köra med dom värsta sportåkarna.. :)
Finns det något inplanerat i kommande veckor?
 
Last edited:

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
Hallå hojåkare!
Jag har precis registrerat mig och hittade nu denna tråden.. Har bott i Malmö i drygt ett år nu men har inte så många polare att åka med tyvärr.. Hade varit kul o träffa likasinnade o åka nån runda med ibland!
Har kollat runt lite och Staffanstorpsrundan verkar trevlig!
Kör en Fireblade -92 men vill inte köra med dom värsta sportåkarna.. :)
Finns det något inplanerat i kommande veckor?

Blir väl onsdagskörning från staffanstorp som "vanligt" denna onsdagen, speciellt med detta vädret vi har nu :D

btw, rätt hoj! :D
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Var köper man stans bästa glass med bra mc parkering utanför? Tänkte ta en kort runda med grabben som möghacka ;)
 

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
Var köper man stans bästa glass med bra mc parkering utanför? Tänkte ta en kort runda med grabben som möghacka ;)

Vet inte om den finns kvar men där var ett rätt gött glasställe i Västra Hamnen. "korsningen" Barometergatan / Västra Varvsgatan.
 

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
Jag o en till tänker köra lite imorgon med start på ST1 Ystadvägen. Avfärd 12.45 om någon är sugen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top