Malmö samåkning

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Jag kunde inte hålla mig tyvärr, nyss avnjutit 2 timmar, dock körde jag förbi staffanstorpskretsen. Mycket små landsvägar där ute vid Ljunby, Esarp o.s.v. alla små hålor :tummenupp
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Passa er för snuten idag. De stod på Limhamnsvägen utanför Zlatans hus kl 15:30 och nu för en halvtimme sedan utanför Aqvakul på Regementsgatan och sköt laser. De flyttar väl sig någon annanstans igen.
 

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Passa er för snuten idag. De stod på Limhamnsvägen utanför Zlatans hus kl 15:30 och nu för en halvtimme sedan utanför Aqvakul på Regementsgatan och sköt laser. De flyttar väl sig någon annanstans igen.

Jag har bevis på en inbetalningsavi på 2400:- som bevisar att de stod vid Aqvakul..55 km/h på 40 begränsning. Hade jag kört samma hastighet för 1½ år sedan på samma gata hade det inte blivit böter då det var 50 km/h men nu är jag kriminell...

Precis i samma område som det skett ett flertal rån de senaste kvällarna/nätterna sedan ca drygt någon vecka tillbaka, känner mig trygg med att polisen prioriterar sina insatser! Gissar att det var minst 10 poliser på plats för att debitera alla skattebetalare som passerade några km för fort. Tror inte de får gå ut när det är mörkt för att det säkert kostar ob, laser är mer kostnads effektivt.

Anledningen till att jag hade brådis var för att jag är engagerad i en ny idrottsförening bla med syftet att fostra ungdomar i en meningsfull fritid och skapa respekt för ledare, klubbkompisar och andra medmänniskor. Flertalet av våra medlemmar är bosatta är bosatta i en stadsdel i Malmö vars namn syftar på en blomma med taggar.

Nej, jag är inte bitter jag är kriminell!!
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
haha, oh fy fan ... ! Detta är dock bestämt på högre ort. De vanliga drönarna i mörkblått bara gör vad de blir tillsagda. Det har bestämts att det ska göras insatser mot Kjell Kriminell som kör för fort i stan. Nu menar jag inte att blå-drönarna inte förtjänar att hatas ..
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Jag har bevis på en inbetalningsavi på 2400:- som bevisar att de stod vid Aqvakul..55 km/h på 40 begränsning. Hade jag kört samma hastighet för 1½ år sedan på samma gata hade det inte blivit böter då det var 50 km/h men nu är jag kriminell...

Precis i samma område som det skett ett flertal rån de senaste kvällarna/nätterna sedan ca drygt någon vecka tillbaka, känner mig trygg med att polisen prioriterar sina insatser! Gissar att det var minst 10 poliser på plats för att debitera alla skattebetalare som passerade några km för fort. Tror inte de får gå ut när det är mörkt för att det säkert kostar ob, laser är mer kostnads effektivt.

Anledningen till att jag hade brådis var för att jag är engagerad i en ny idrottsförening bla med syftet att fostra ungdomar i en meningsfull fritid och skapa respekt för ledare, klubbkompisar och andra medmänniskor. Flertalet av våra medlemmar är bosatta är bosatta i en stadsdel i Malmö vars namn syftar på en blomma med taggar.

Nej, jag är inte bitter jag är kriminell!!

Vad surt. Synd att du inte hann läsa detta innan. Tur körkortet inte rök. Vet inte när det ryker vi en 40 gräns.
 

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
haha, oh fy fan ... ! Detta är dock bestämt på högre ort. De vanliga drönarna i mörkblått bara gör vad de blir tillsagda. Det har bestämts att det ska göras insatser mot Kjell Kriminell som kör för fort i stan. Nu menar jag inte att blå-drönarna inte förtjänar att hatas ..

Kjell is my middle name...
 

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Ort
Lund
Hoj
BNW S1000XR
Jag har bevis på en inbetalningsavi på 2400:- som bevisar att de stod vid Aqvakul..55 km/h på 40 begränsning. Hade jag kört samma hastighet för 1½ år sedan på samma gata hade det inte blivit böter då det var 50 km/h men nu är jag kriminell...

Precis i samma område som det skett ett flertal rån de senaste kvällarna/nätterna sedan ca drygt någon vecka tillbaka, känner mig trygg med att polisen prioriterar sina insatser! Gissar att det var minst 10 poliser på plats för att debitera alla skattebetalare som passerade några km för fort. Tror inte de får gå ut när det är mörkt för att det säkert kostar ob, laser är mer kostnads effektivt.

Anledningen till att jag hade brådis var för att jag är engagerad i en ny idrottsförening bla med syftet att fostra ungdomar i en meningsfull fritid och skapa respekt för ledare, klubbkompisar och andra medmänniskor. Flertalet av våra medlemmar är bosatta är bosatta i en stadsdel i Malmö vars namn syftar på en blomma med taggar.

Nej, jag är inte bitter jag är kriminell!!

Har du kollat boten så den är rättskriven?

Du kanske har samma tur som jag hade när jag åkte fast i fjol, jag skrev under boten och betalade böterna.
1 månad senare kom det ett brev i från polismyndigheten, de hade upptäckt att de hade skrivit fel på böteslappen det stod ett datum när fortkörningen skedde och ett annat datum där jag skrev under att jag godkände boten.
De undrade om jag godkände att de ändrade datumet, jag skrev tillbaka att uppenbarligen var boten felaktig så jag förväntade mig pengarna tillbaka.
Ett antal brev senare där jag informerades om att åklagaren tittade på ärendet och att det skulle upp i tingsrätten, så fick jag pengarna tillbaka. :banana
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Nu står Pålisen och lazrar vid Amiralsgatan. Där när vägen går från 70 till 50...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
typiskt .. "näää, vi e bara ute efter att sänka medelhastigheten"
Var du ledig hela veckan Fisken ?
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
@ Java, Jag trodde jag skulle vara ledigt. Nu så här på fredagen inser jag att ledigheten aldrig infann sig :huvet

Jag hoppas på ett par timmar i helgen dock... önsketänkande :död

Måndag upp till El Stockholmo - hem torsdag. In med DB killersen på fredag och Knuddan lördag å söndag :yoparty
Någon mer som ska köra SMC i helgen som kommer? Vi kanske kan i såfall sammköra dit.
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
mm, jättebra. tyvärr hjälper det inte ens om de själva har gjort fel i protokollet. Tingsrätten väljer att bortse ifrån sådana fel (platsfel, protokollfel,etc)

fan... skulle överklagat för att se om länsrätten tar hårdare på lagen
 
Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
tyvärr hjälper det inte ens om de själva har gjort fel i protokollet. Tingsrätten väljer att bortse ifrån sådana fel (platsfel, protokollfel,etc)

Bortse från bristfällig bevisning?
Det som är viktigt är att platsen som mätningen görs på är uppmätt och att ett protokoll som bevisar det finns (samt att utrustningen är kallibrerad, men det behöver bara göras en gång per månad).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top