HD-fråga

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
En kompis har en HD-nånting -93. På tanken sitter ett stort kromat vred agerar tändningslås. Det har börjat att glappa så att hojen dör till ibland, det räcker att lirka lite så funkar det igen. Det ser rätt rejält ut så det kanske bara är oxid och dålig kontakt, nån som vet om det går att ta isär? Eller måste det bytas?
 

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
Kolla på wwhttp://www.bikeline.se Borde finnas där. Kostar nog ingen förmögenhet. annars är det väl bara att lyfta bort kåpan som förmodligen sitter runt låset och kolla om det oxiderat eller har kablar lösa. Ta isär hela låset är tveksamt.
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Klassikt problem...ja, jag har haft HåDe...precis som SlowDog säger: köp ett nytt. Kopia duger alldeles utmärkt.

Offtopic: Jag stod en sen kväll vid en mack i Västerås och kickade utan resultat, sen började fyllskallarna komma...startar inte hojen..? Jo jag bara står här alldeles svettig och försöker se cool ut :cool: ...blev släpkärra till Örebro och låset byttes dagen efter och sen startade den på första! :tummenupp
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Det blev inget nytt lås. Det gick att ta isär hur lätt som helst, satt ihop med en segersäkring.

Väl isär så var det bara att kör lite fint slippapper på alla kontaktbleck och på med lite fett.

Funkar perfekt och inget var slitet så det fanns ingen anledning att byta. Skulle tro att det blivit så här på grund av överdrivet tvättande. Låset sitter ju mitt på tanken och det var inte direkt vattentätt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top