Bra Suzuki-service i sthlm???

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Hej!

Jag har gått igenom SH:s eminenta guide till mc-firmor och har inte lyckats hitta en AUKTORISERAD suzuki verkstad med något så när bra vitsord!

Vill inte nämna namn men de 2 stora firmorna i regionen har jag mkt lite förtroende för!

Nu vill jag ha tips på en bra verkstad som kan utföra garantiservice för att just motor och elsys-garanti ska gälla!

Vill också be alla roliga ordmärkare som inte har tänkt bidra med något behålla dessa inlägg för sig själva!

Mvh
Aryey
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Enligt vissa försäkringsbolag så är Din-MC den enda auktoriserade Suzuki verkstaden i deras papper. AvA är det enligt andra. Nån annan auktoriserad känner inte jag till iaf.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Enligt vissa försäkringsbolag så är Din-MC den enda auktoriserade Suzuki verkstaden i deras papper. AvA är det enligt andra. Nån annan auktoriserad känner inte jag till iaf.

Fan oxå...:huvet

Det var inte det svaret jag ville ha :gnissla

Måste det var en auktoriserad handlare för att garantin ska gälla?:va
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Hur är det med E&D i Solna?

Ja precis!

*Välkommen till E&D MC.
En mc-verkstad med inriktning på allt som har med Din mc att göra. Vi är auktoriserade på Honda & Suzuki men tar oss an det mesta som rullar på två, tre och ibland även fyra hjul.
Vi servar även Baotian, Qingqi mfl.
Vi har en komplett maskinpark för bearbetning av t.ex. cylindrar, topplock mm. Vi gör alltså fullständiga motorrenoveringar och trimningar, främst av japanska märken.

Välkommen in…!*
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Jag servade min Bandit hos Prostreet och kommer fortsätta serva min GSR där.:)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Kollade upp E&D:s betyg och dom är typ sämst av alla? Hur kan det komma sig när alla pratar så bra om dom?:va

/Aryey
 
Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Inte för att vara den men vilken sorglig firma - har fått rätta till slarvfel på åtminstone 3 motorcyklar som dom "repparerat" där.....

Skulle hellre gå till Biltema än till dem - Näe, PROSTREET i Tullinge!! :tummenupp

Vad är problemet med Din MC i Väsby?
Lelle är kanon!!!
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Hur är det med E&D i Solna?

Vet inte om dem är autoriserade, men dem "mekar" både Honda och Suzuki.
Med tanke på vad jag, mina bekanta och många andra har varit med om hos dem sätter jag aldrig mer min fot där.

Kollade upp E&D:s betyg och dom är typ sämst av alla? Hur kan det komma sig när alla pratar så bra om dom?:va

/Aryey

Ta dig tiden att läsa första halvan av min TTR byggtråd under offroad så kan du enkelt bilda din egen uppfattnign sedan:tummenupp
 
Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Prostreet, utan diskussion. Den enda verkstad som får peta på min hoj. Örby mc, njäääee.... Av bekantas erfarenheter så skippar jag dem.
 

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Ser att folk tipsar lite om E&D.
Jag kan inte göra annat än att AVRÅDA folk att ta sig dit!
Oerhört dåligt kundbemötande! Och efter en jäkla lång väntetid då jag inte hört nåt från dem och jag ringer och kollar läget så får jag ett drygt och otrevligt svar och de tyckte att jag kan "ta den härifrån då om du inte orkar vänta?!".

Jag åkte dit och plockade den dagen efter när de öppnade!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
vilka är the shit numera? helst på norrsidan auktoriserad e inget krav men kunna suzuki och helst ha tid snart vore fint
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Din-MC har jag ingen bra erfarenhet av. Lämnat på service och ville bl.a. få vibbrationer kontrollerade. Servicekillarna hävdade att kåpsettet inte var original och därav vibbrationer, när jag kom hem rengjorde jag kedjan och vibbrationerna var borta. Var tom, där två gg för att dom skulle provköra hojen, men dom upptäckte inget fel "du vet jag vet inte hur Suzuki känns, jag har en annan hoj".

Dåligt kundmottagande och svarar inte på mailförfrågningar om servicetider. Vänder mig hädanefter inte dit igen.:mad:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top