Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det va precis vad jag tänkte, men så insåg jag att det nog va tidigt att lägga ut en tråd redan nu. Så vi kanske kan vänta lite med den?

Men en minneskörning ska dem fan få, om jag så ska köra den ensam :gråta:

Vänta en månad och släng upp en ny tråd i GBG-delen sen. Så hinner folk "planera" in det.

Har jag inget A-kort vid tillfället blir det bilen:)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fyfan! Nu är det ett år sen imorgon.... det får mig att må illa... det känns som det va igår. :(

Igår satt jag på GP och tog en glass i solen, precis som vi gjorde för ett år sen Fabbe. Det är tomt som fan utan dig! De har byggt om kiosken där på hörnan där du glömde handsken när vi köpte glass sist. Fyfan vad jag saknar dig vännen! Livet, Göteborg, hojen, GP inget är detsamma utan dig...

Hela den här helgen tar knäcken på mig! i torsdags hade jag sånna mardrömmar så jag inte kunde somna om sen... jag brukar ju aldrig drömma.
Det är egentligen inte så mycket planering inför helgen. Det är lite band som ska rivas mm inför söndag! Vi ska köra kortege för er skull :)
Men det får mig att tänka på er hela tiden och jag vill bara krypa ihop i nått litet hörn och grina tills tårarna tar slut... :gråta:
Men jag sparar det tills en annan dag, eller när ingen ser. Hannah, Marita och alla andra kommer behöva stödet på söndag så jag ska försöka bita ihop och se glad ut.

Idag är det strålande väder, och jag hoppas det blir likadant imorgon! och alla kommande år framöver också, så vi kan fortsätta hedra minnena av er två!

Ni ska veta att ni är saknade, av så otroligt många människor som är glada att de fick träffa er! Det är inte många som har sånna vänner som ni :)

1000 kramar till er, så får ni la kika ner på kortegen från GP imorgon vid 16.00

/Blomman
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Bara gammel-duccan kvar
Idag drar jag ut hojen för er skull fastän jag hellre suttit under en varm filt.
Det drar riktigt kallt i vinden idag men ni skulle bara skrattat åt mig och kallat mig kärring om jag tagit den "enkla vägen" och åkt i bilen. :)

Ett år... tiden har gått så fort och mycket har hänt. Saknaden och tankarna har blivit lite mer intensiva nu när våren har smugit sig fram. Hör hojar varva ur lite här och där och påminns om att ni inte längre är ute på vägarna.

Höll på att bli lite gråtig innan i blomsteraffären men lyckades behärska mig, fick tänka på era två breda flin och vilken glädje ni utstrålade. Era skratt kommer alltid finnas med mig.

//Barbs
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fyfan vad trist det är att ni inte är kvar hos oss! Det har vart massor med fina mc dagar i år och jag har fler talet ggr kommit på mig själv med att tänka "Jag ska fan ringa Fabbe efter jobbet".... och sen har jag insett igen, varför vi inte har pratat på ett år och två månader....

Jag saknar er fortfarande massor, bägge två! Det är lite och lugnare här utan er... på ett trist sätt :(

Jag åker förbi gravarna idag och lägger en blomma för er. Idag känns som en bra dag att göra det :) Solen strålar och fåglarna kvittrar. Ni hade garanterat vart ute med hojarna idag!

Ta hand om er där uppe :krama

// Blomman
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Missade denna förra året, men fan vad hemskt. Båda omkom :(

Jag har inte läst 15 sidor men hur gick det till? Blev bilisten skuldbelagd?
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Bara gammel-duccan kvar
Två år... känns som igår ändå. Fortfarande är det svårt att hålla tillbaka en liten tår i ögonvrån när man tänker på er. Hoppas ni har det bra där ni är!

Lite bilder från gårdagens körning ut till olycksplatsen.
 

Bifogat

  • IMG_0486.jpg
    IMG_0486.jpg
    254.7 KB · Visningar: 956
  • IMG_0493.jpg
    IMG_0493.jpg
    254.1 KB · Visningar: 847
  • IMG_0504.jpg
    IMG_0504.jpg
    217 KB · Visningar: 917
  • IMG_0505.jpg
    IMG_0505.jpg
    243.1 KB · Visningar: 889
  • IMG_0507.jpg
    IMG_0507.jpg
    255.2 KB · Visningar: 852
  • IMG_0499.jpg
    IMG_0499.jpg
    244.1 KB · Visningar: 825
  • IMG_0512.jpg
    IMG_0512.jpg
    243.8 KB · Visningar: 800
  • IMG_0513.jpg
    IMG_0513.jpg
    239.2 KB · Visningar: 817
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Tänkte mycket på er i helgen som va nu. Jag, Pinky, Kolle och Jippo åkte upp till Stockholm för att gå på mässan.
Vi hade iof jätteroligt, men jag kan inte helt slå bort tankarna på er när det blir så mycket hojar på en gång. Ni hade säkert tyckt att mässan va skit, men vad hade det gjort? Jag hade iallafall önskatt att ni vart där och förgyllde dagen för oss.

Av någon anledning så i söndags, kom nånting om döden på tal precis när vi passerade olycksplatsen på vägen hem och jag fick bita mig i läppen för att inte störtgrina i bilen. Jag saknar er verkligen och tänker på er så jäkla ofta. Tyvärr känns det fortfarande inte som att det gör livet speciellt mycket enklare :(

Funderar ibland på att starta en förening för vänner till bortgångna ungdomar. Men jag vet inte heller vad det ska tjäna till för nytta... men jag önskar iallafall att det hade funnits nått nr att ringa eller nån att brevväxla med under de där dagarna/timmarna/månaderna som va som jobbigast. Det kanske kan vara till hjälp för någon iallafall??

Jag kommer alltid att sakna er så oerhört mycket, men det blir iallafall lite mindre gråt nuförtiden (även om det händer) och lättare att se alla fina minnen igen. Jag saknar att höra era röster, och jag saknar hejdåkramarna av Fabbe. Jag saknar till och med hur ni brukade reta mig för min stackars slitna hoj.....

Saknar er alltid :)

Kram Blomman
 

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR600F -89
http://www.youtube.com/watch?v=ZOj1urHtu4Y
Grät i floder sida efter sida i tråd läsandet. Det blev inte bättre med Unbreak my hart i bakrunden. Länkar den.
Var bara 100 meter ifrån olyckan
Det sades att dom två personerna omkom på platsen den dagen.

Det var detta som gjorde mig en tanke ställare till att köpa SportHoj och ta kortet.
Läst igenom hela forumet en del och Lade märke till att fabbe och Lions inlägg var riktigt gammla.

Men inte trodde jag att det var dom.

Ne fy vad hemskt. Önskade att jag hade träffat dom, kunnat åka minnes rundan. Det är det absolut minsta dom båda förtjänar.
Även om jag inte ens träffat dom så hoppas jag att dom har det bra där uppe i Hoj himlen.

Vila I Frid
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fyfan vad det känns som det va länge sedan olyckan nu, men lik förbannat kan jag komma på mig själv med att vilja ringa.
Känns jättekonstigt att inte ha med er från GP! :(

Jag saknar er massvis!!!!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
En kompis begick självmord igår. Det ända jag kan tänka på är er.. Ni hade inget val. Han valde sin "olycka" själv... Livet är som en dålig film, alla dör i slutet...
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
6391437955_331dfc7cbd_b.jpg
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Bara gammel-duccan kvar
Fem år... Vintern har hållit oss i ett järngrepp i år men jag är säker på att ni skulle varit ute på vägarna
för länge sen om ni fortfarande varit med oss. Eller? Hade ni kanske blivit lite "äldre och klokare" med tiden?
Ingen kommer nånsin få veta - i minnet där ni för alltid lever kvar kommer ni fortsätta vara 22 och 29 med en brinnande passion för hojkörning. Hoppas ni har evig sol där ni är...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top