Hjälp till nu!

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
I tråden som länkas nedan finner ni info om ett par stackars pensionärer som har hamnat i kläm för statens svinerier. Vi har kommit igång med en insamling så bidra gärna med en slant. Kontoinfo finns på sid 3 i tråden.

För en ynka slant kan vi skapa rubriker och visa missnöje mot statens ibland rent svinaktiga system och på samma gång göra två medmänniskor glada.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=179707

Mc-relaterat? Ja, det tycker jag nog då det i media kommer synas att det är hojkollektivet som agerat.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Det har kommit in 3000:- till pensionärerna tack vare Sporthoj.com, kom igen, skänk en hundring du med! :)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Någon som har mailat journalisten som författade artikeln? Opportunistisk som jag är känns det som ett bra tillfälle att inte bara hjälpa två pensionärer, men också att lägga fokus på välvilja hos sporthojförare. Kan ju onekligen vara positivt för vår image. Någon (jag, konceptskaparen, whoever) kan ju författa ett "offentligt" brev, lägga upp det här för kommentar och sedan skicka den färdiga versionen till journalisten.

Skulle ju vara kanon-PR att få en bild på paret i var sin Sporthoj.com-t-shirt i tidningen.
 
Last edited:

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR900RR Fireblade
Någon som har mailat journalisten som författade artikeln? Opportunistisk som jag är känns det som ett bra tillfälle att inte bara hjälpa två pensionärer, men också att lägga fokus på välvilja hos sporthojförare. Kan ju onekligen vara positivt för vår image. Någon (jag, konceptskaparen, whoever) kan ju författa ett "offentligt" brev, lägga upp det här för kommentar och sedan skicka den färdiga versionen till journalisten.

Skulle ju vara kanon-PR att få en bild på paret i var sin Sporthoj.com-t-shirt i tidningen.

Det kan väl vara idé att vänta med det tills man ser hur det går med insamlingen. Än så länge är den ju inte ens halvvägs.

Och visst är det väl en idé att försöka "promota" och visa att mcförare inte alls är dom hjärtlösa som många tidningar framställer oss att vara. Men jag tycker inte det är fokus här. Jag vill hjälpa två pensionärer som blivit överkörda av staten. Sen om det bättrar på folkets attetyd är en sak. Men jag tycker att fokus här hamnat snett.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Självfallet.

Men du kan ju också fråga dig om insamlingen får mer uppmärksamhet, oavsett vem som står bakom, om den ligger här och puttrar eller får en rubrik på Aftonbladet.
 

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR900RR Fireblade
Du har självklart en poäng i det. Så länge man inte utnyttjar situationen är det helt okej. Det är verkligen synd om dessa människor som sparat dessa pengar och nu har staten lyckats hitta ett sätt att stjäla dom. Så länge dom får tillbaka pengarna är jag nöjd. Och då spelar det ingen roll om det är grodmän, scouter, pizzabagare eller sporthojare som ser till att det händer.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Där håller jag med till fullo.

Som jag ser är det en win-win.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top