Cross- och Endurobanor i våra trakter.

aetg

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Mellerud
Hoj
CRF 450SM
Eftersom det finns en väg tråd tänkte jag starta en avvägtråd (offroad).

Vore kul om man kunde lista lite crossbanor eller endurobanor.
Jag bor ju själv i Mellerud så jag skulle gärna vilja ha lite tips om banor här uppe oxå. :)

1# Dals MK - Dalskog - Cross
2# Glimmingen - Uddevalla - Cross/Enduro

Bara att fylla på.
Släng gärna med om ni vet några privata ställen med trevliga markägare.
Finns en bana till här i Mellerud men det blev ned stängd härom dagen... Miljöinspektionen eller någon sådan myndighet gillade inte att vi körde där... Trots markägarens tillåtelse..
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Håda bud i Mellerud:D
 

aetg

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Mellerud
Hoj
CRF 450SM
Lita på det!!

Hittade precis en ny Enduro bana. Ligger på brudfjället. Ska visst vara en väldigt krävande bana. Så med andra ord, inget för mig...
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Borås enduro bana kan jag rekommendera :tummenupp
var iaf bra när jag körde där.

Sedan finns den en i Ekenäs som ligger i Frändefors den är privat ägd å sköts på så sätt att folk kör där, inge jätte bra bana men helt okej. Har varit dåligt med markeringar att föja så det har tagit en stund innan man hittat tebax. Kommer bara ut på nya spår hela tiden lr kör runt å runt men kasnke bättre nu om inte annat så är det en utmaning bara det hahaha...

Sen händer det att det titt som tätt att det är lite stubbrace oxå men det var ett tag sedan sist =(.

Till hösten ska man införskaffa i en cross med enduro kit. Saknar det som tusan, då ska det åkas enduro mera seriöst än tidigare.
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Lita på det!!

Hittade precis en ny Enduro bana. Ligger på brudfjället. Ska visst vara en väldigt krävande bana. Så med andra ord, inget för mig...

Gav mig på Karl XII-väg ifjol med den gamla TT600:n. Startade vid OK-stugan i Rostock och kom väl en halv mil eller något innan jag sjöblöt av svett gav upp i en brant.

Vet inte om det är tillåtet att åka där, men det är ju lättare att få förlåtelse än tillåtelse.

Finns en riktigt fin grussträcka mellan Lundebo och Bäckefors. Åk förbi avtagsvägen mot Dals MK:s bana och fortsätt på gruset mot Lång-Ed. Efter en stund står det Lundebo på en skylt till vänster. Noll hus och bilar - bara att stå på.

//F
 

DanneMannen

Medlem
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Västra Götaland
Hoj
Jordfräs
Jag är också, precis som du, aetg, ute efter någonstans att köra med crossen. Har själv letat hur länge som helst nu utan framgång. Det verkar stört omöjligt ibland att hitta nåt ställe att köra på känns det som. Men det har ju kommit en del förslag här i tråden nu iallafall och det är ju bra. :)
 

aetg

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Mellerud
Hoj
CRF 450SM
Sedan finns den en i Ekenäs som ligger i Frändefors den är privat ägd å sköts på så sätt att folk kör där, inge jätte bra bana men helt okej. Har varit dåligt med markeringar att föja så det har tagit en stund innan man hittat tebax. Kommer bara ut på nya spår hela tiden lr kör runt å runt men kasnke bättre nu om inte annat så är det en utmaning bara det hahaha....

Vet du vem som äger den och vart den ligger? Mer exakt alltså. :)


Underbar kväll det blev igår. Jag å kompisen plöjde ca 1 ½ timme i en grusgrop igår! Förbannat roligt!!
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Vet du vem som äger den och vart den ligger? Mer exakt alltså. :)


Underbar kväll det blev igår. Jag å kompisen plöjde ca 1 ½ timme i en grusgrop igår! Förbannat roligt!!

Vem som äger den namn mässigt vet jag inte men en gubbe som inte bryr sig så mkt, man ser honom sällan.

Men efter Frändefors skola tar du vänster in på Ekenäs å kör där 2.6km sedan in vänster. Det står Fjällsökla kör 1,5 km (grus väg) sedan kommer vägen dela sig håll till vänster du passerar en skjutbana fortsätt tills du kommer till en gård där är det.

Ang öppet tider å sånt vet jag inte riktigt men har för mig att han haft öppet 10-7 förut å tar en 50 lapp för körning. Pengarna läggs i brevlådan som hänger på ladugården.

Om ni ska ditt å kolla läget ta då en lördag, är rätt säker på att man får köra då plus att det är nog mera folk oxå.

Ut å sprätt lera med er nu :yoparty
 

aetg

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Mellerud
Hoj
CRF 450SM
kanon! får ta en titt!!

Va ute å rasta CRF'en idag med! 6 mil blev det till slut! Körde mellan dalskog och lång-ed. Mer än halva vägen är ju grusväg så det va riktigt kul! Men kompisen hade nog roligare på sin Raptor 700.. MEN!! Om ni åker den vägen så finns det en massa avstickare ut i skogen, dom har tagit ner en hel del skog så det är förbaskat kul å köra i alla gamla spår!!

Å när man väl är framme i Lång-ed så är det ju bara att ta sig en fika eller nåt!
Så är det någon som ska köra den vägen snart så säg gärna till!!

Roger, över, ut!
 

aetg

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Mellerud
Hoj
CRF 450SM
Finns en riktigt fin grussträcka mellan Lundebo och Bäckefors. Åk förbi avtagsvägen mot Dals MK:s bana och fortsätt på gruset mot Lång-Ed. Efter en stund står det Lundebo på en skylt till vänster. Noll hus och bilar - bara att stå på.

//F

Hej igen!!

Tack för tipset!!
Jag och tre kompisar tesade att köra den vägen i lördags, det var en riktigt trevlig väg!! Den va helt ny skrapad och det fanns mycket grus att sladda i!
Tyvärr slutade tagen väldigt tråkigt!!
Kompisen på Quaden missbedömde en kurva och fick inte den sladd han behövde så han åkte av!! Han fick föras med helikopter från platsen.
Han ligger just nu på IVA på Sahlgrenska i Gbg..
Han har förstört 7-8-9 kotan i ryggen och fått en spricka i skulderbladet.
Som det verkar just nu så kommer han inte få några bestående menn. Men förmodligen så kommer han ha väldigt ont i ryggen ett tag framöver.

Ni som tänker köra denna vägen, det kommer en del bilar och det bor en polis längs med vägen så se till att ha godkända fordon! =)

Jag lägger upp 4 bilder så kan ni se lite själva.

MVH//Anders Grimstad
 

Bifogat

  • 20080419126222.jpg
    20080419126222.jpg
    221.6 KB · Visningar: 383
  • 20080419127222.jpg
    20080419127222.jpg
    215.5 KB · Visningar: 275
  • 20080419128222.jpg
    20080419128222.jpg
    211.9 KB · Visningar: 306
  • 20080419129222.jpg
    20080419129222.jpg
    139.3 KB · Visningar: 234

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Hej igen!!

Tack för tipset!!
Jag och tre kompisar tesade att köra den vägen i lördags, det var en riktigt trevlig väg!! Den va helt ny skrapad och det fanns mycket grus att sladda i!
Tyvärr slutade tagen väldigt tråkigt!!
Kompisen på Quaden missbedömde en kurva och fick inte den sladd han behövde så han åkte av!! Han fick föras med helikopter från platsen.
Han ligger just nu på IVA på Sahlgrenska i Gbg..
Han har förstört 7-8-9 kotan i ryggen och fått en spricka i skulderbladet.
Som det verkar just nu så kommer han inte få några bestående menn. Men förmodligen så kommer han ha väldigt ont i ryggen ett tag framöver.

Ni som tänker köra denna vägen, det kommer en del bilar och det bor en polis längs med vägen så se till att ha godkända fordon! =)

Jag lägger upp 4 bilder så kan ni se lite själva.

MVH//Anders Grimstad

Fan vad trist att det skulle sluta så illa för lite skoj bara.
Hoppas han kryar på sig snabbt å är uppe i sadeln igen inom en snar framtid :pannkyss

Hänt mkt olyckor på kort tid nu inte bra.
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Hej igen!!

Tack för tipset!!
Jag och tre kompisar tesade att köra den vägen i lördags, det var en riktigt trevlig väg!! Den va helt ny skrapad och det fanns mycket grus att sladda i!
Tyvärr slutade tagen väldigt tråkigt!!
Kompisen på Quaden missbedömde en kurva och fick inte den sladd han behövde så han åkte av!! Han fick föras med helikopter från platsen.
Han ligger just nu på IVA på Sahlgrenska i Gbg..
Han har förstört 7-8-9 kotan i ryggen och fått en spricka i skulderbladet.
Som det verkar just nu så kommer han inte få några bestående menn. Men förmodligen så kommer han ha väldigt ont i ryggen ett tag framöver.

Ni som tänker köra denna vägen, det kommer en del bilar och det bor en polis längs med vägen så se till att ha godkända fordon! =)

Jag lägger upp 4 bilder så kan ni se lite själva.

MVH//Anders Grimstad

Aj, aj, aj - det var inga roliga bilder.
Hoppas verkligen han repar sig.

//F
 

aetg

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Mellerud
Hoj
CRF 450SM
Får verkligen hoppas att han inte har fått quad skräck efter detta bara. Han måste verkligen upp i sadeln direkt! Det är ju bästa medecinen!!
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Finns endurospåret i Frändefors/Ekenäs kvar?

Om ja - vilka tider gäller och är det någon man ska höra med innan?

//F
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top