Heldags Broms & kurvkurs Rörberg 24/5 !

Chaneran

* Erica *
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Gävle och Ilsbo
Hoj
R1 -05
Lördagen den 24 Maj

öppnar SMC Gävleborg grindarna till gocartbanan kl.12:00 för en heldags

Broms & kurvkurs på Gävle motorstadions Gocartbana!

Inskrivning och hojbesiktning kl.12:00-12:30
Körning på banan från kl.13:00
Dagen är slut ca. kl 18:00

Kursen har ett trafiksäkerhetsperspektiv och syftet är att öka kunskapen i körteknik och medvetenheten om förmågan att hantera sin motorcykel på vägen.

Kursen vänder sig till alla MC-förare oavsett erfarenhet och hojtyp.
Inga speciella förkunskaper krävs!

Kioskförsäljning med fika, hamburgare, korv o.s.v. kommer att finnas.

För mer information och anmälan se på vår hemsida SMC Gävleborg:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=433

För deltagande i våra kurser gäller att din MC måste vara besiktad och skattad, dvs. godkänd för körning i trafik och vara minst trafikförsäkrad. Du måste ha körkort för MC och fullgod skyddsutrustning för MC, godkänt MC-ställ, hjälm, stövlar och handskar. Vi rekommenderar starkt även ryggskydd!

Kursen är rabattgrundande hos Folksam för dig med MC i klass 1-6 som vill teckna en SMC-försäkring

Föranmälan och betalning senast 080516

Pris för helgkursen:
Föranmälan SMC-medlem: 250 kr - Drop-in SMC-medlem: 300 kr
Föranmälan ickemedlem: 300 kr - Drop-in ickemedlem: 350 kr

 
Last edited:

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Ser fram emot detta ska bli hur kul som helst. Anmäld, betalt och klart:tummenupp
 

josefiine

stolt ägare till kattrumpan!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Älvkarleby
Hoj
Gula faran! Sv650 -00
Jag har tänkt att va med den dagen. Har knappt kört nåt på flera år, så minst en sån dag lär man ju vara med på...

Undrar om det är introduktionspass den dagen - nån som vet? Läste att man skulle vara med på introduktionen innan man fick köra.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Jag har tänkt att va med den dagen. Har knappt kört nåt på flera år, så minst en sån dag lär man ju vara med på...

Undrar om det är introduktionspass den dagen - nån som vet? Läste att man skulle vara med på introduktionen innan man fick köra.
Jepp, introduktion hålls den här dagen. Dvs samma intro som vid dom vanliga måndagskörningarna (och som sedan gäller för säsongen -08 på följande banor : Rörberg i Gävle – Rörken i Uppsala – Tuvängen i Stockholm – Amsberg i Dalarna - Hälla ring i Västerås och Törneryd i Brömsebro/Blekinge)

Psst.. passa på att boka 7/5 oxå ! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180031 :tummenupp

Men gnnnnnn... den dagen är jag bokad på annat.
Blir det fler gånger?
Tyvärr ingen mer helgdag planerad. (förutom tjejdagen då 7/5) Annars kör vi varannan måndagkväll hela sommaren med start 5/5.
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jepp, introduktion hålls den här dagen. Dvs samma intro som vid dom vanliga måndagskörningarna (och som sedan gäller för säsongen -08 på följande banor : Rörberg i Gävle – Rörken i Uppsala – Tuvängen i Stockholm – Amsberg i Dalarna - Hälla ring i Västerås och Törneryd i Brömsebro/Blekinge)

Psst.. passa på att boka 7/5 oxå ! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180031 :tummenupp

Tyvärr ingen mer helgdag planerad. (förutom tjejdagen då 7/5) Annars kör vi varannan måndagkväll hela sommaren med start 5/5.

Kommer du att vara instruktör i år igen? I så fall kommer jag upp med min nya hoj!:)
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Kommer du att vara instruktör i år igen? I så fall kommer jag upp med min nya hoj!:)
Klart du ska komma och köra på Rörberg ! Själv har jag inte planerat så långt ännu, men det kommer vicke fall att finnas gott om engagerade instruktörer på plats :tummenupp Inte minst tjejerna som i 1:a hand jobbar den dagen !
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Klart du ska komma och köra på Rörberg ! Själv har jag inte planerat så långt ännu, men det kommer vicke fall att finnas gott om engagerade instruktörer på plats :tummenupp Inte minst tjejerna som i 1:a hand jobbar den dagen !


Klart jag kommer, det va så bra förra året!
Alltid rolig att återvända till barndomsstaden!
 

Chaneran

* Erica *
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Gävle och Ilsbo
Hoj
R1 -05
Lördagsvädret ser lovande ut enligt SMHI!!

Sol och 11 grader, perfekt hojväder!

Dessutom blev det idag klart att MotorCenter från Hagaström kommer att finnas på banan och ha med sig lite prylar som de säljer och några hojar att visa upp!

Det kommer att bli en kanondag!
 

Laverda1200

lekfull
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Gävle
Hoj
Laverda -or
Ja vädret ser lovande ut ..nu!

Tänkte bara förvarna att jag fått en (än så länge) ledig helg och åker ut för att umgås lite med en massa trevliga hojåkare jag också!

Om ni inte hellre ser mig någon annan stans...;)

Jag blev också av med en Yamaha sporthoj, lillebror kom och hämtade min gamla XS850. Anna jublar!

Hoppas din kommer tlllrätta snart!

//Man lär så länge man leker//
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
La upp en filmsnutt på youtube från idag 24-05-2008

Tyvärr är det endast röd grupp som får vara med på film.

Skrik till ni som är med om ni vill att jag tar bort filmen.

[YOUTUBE-ID]tTThrlbecQk[/YOUTUBE-ID]
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Stort tack till instruktörerna och deltagarna som gjorde detta till en kanondag.:tummenupp Käns som man lärde sig en hel del och körningen dom 2 sista passen är mina klart skönaste hitills på Rörberg:D

TACK
 

Evil Twin

Guest
Ja, tack o bock instruktörerna! Jag lärde mig en del nytt under dagen och fick lite bättre flyt i körningen. Hyggligt trött efteråt, men det var hur kul som helst!
 

Dogg

Thehellbillydeluxe
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-78 Honda CB 750 K afé
Tack för igår! Är aldeles mör i benen i dag! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top