Mörkhyade människor.....

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
.....kan de ha fräknar ? Vad har fräknarna då isf för färg ?

När de har typ vattkoppor eller finnar.....vad har prickarna för färg då ?


Undrar helt allvarligt !

Har en mörkhyad kollega och vi har diskuterat detta.......utan att komma fram till nåt bra svar......:rolleyes:
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Har en somalisk vän, och hans far har fräknar på näsan och lite på kinderna. De är bara mörkare prickar.

sedan polaren da, han har haft lite acne och har kvar lite idag. Det blir liksom lite mörkare och "bula" där det är finnar. Men när de blir vita så blir hans gråa:zpy
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har svaren på de här frågorna men jag orkar inte skriva. Ring mig på 90510 så berättar jag...




















:D
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Om du kväver en Smurf, vad får hans ansikte för färg:va :D
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
När jag är mörkhyad efter semestern så brukar fortfarande finnarna synas. Kontrasten är lite mindre dock.

Eller menar du negers?
 

lidali

Freeeeee!
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2001 Ducati 750 Sport
HAHAHA!!! Jättekul fråga:)
Jag har en kusin som har lite samma färg som jag (ganska ljus alltså). Hon har fräknar och dom är som bullysmile sa, bara lite mörkare än hennes egen färg. "Vita" människor kan ju också ha olika häftiga färger. På vissa syns det inte så mycket och på andra är dom mycket mörkare.

Och finnar, mja, hos mig ser dom väl likadana ut antar jag, men jag är rätt så ljus. Hos min pappa som är ganska mörk (som en 60% chokladkaka?) blir dom oftast lite mörkare bular som kan misstolkas som ärr istället för finnar eller så kan dom visst blir vita (som ser mycket äckligare ut än på vit hud... blä!).

Det som däremot fortfarande förvånar "folk" väldigt mycket är handflatan (stavas det så??).

Jaha? Jo... vid vita människor så syns inte "sprickorna" särskild tydligt jämfört med resten av handflatan, däremot med min pappa syns dom jättemycket. Dom är betydligt mörkare än resten av hans handflata. Inte så svårt att hitta livslinjen där inte:) Syns lite mer på mina också men jag är en "jätteblek neger" som min kompis brukar säga, så jag gills inte:)

Fler funderingar? ;-)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
HAHAHA!!! Jättekul fråga:)
Jag har en kusin som har lite samma färg som jag (ganska ljus alltså). Hon har fräknar och dom är som bullysmile sa, bara lite mörkare än hennes egen färg. "Vita" människor kan ju också ha olika häftiga färger. På vissa syns det inte så mycket och på andra är dom mycket mörkare.

Och finnar, mja, hos mig ser dom väl likadana ut antar jag, men jag är rätt så ljus. Hos min pappa som är ganska mörk (som en 60% chokladkaka?) blir dom oftast lite mörkare bular som kan misstolkas som ärr istället för finnar eller så kan dom visst blir vita (som ser mycket äckligare ut än på vit hud... blä!).

Det som däremot fortfarande förvånar "folk" väldigt mycket är handflatan (stavas det så??).

Jaha? Jo... vid vita människor så syns inte "sprickorna" särskild tydligt jämfört med resten av handflatan, däremot med min pappa syns dom jättemycket. Dom är betydligt mörkare än resten av hans handflata. Inte så svårt att hitta livslinjen där inte:) Syns lite mer på mina också men jag är en "jätteblek neger" som min kompis brukar säga, så jag gills inte:)

Fler funderingar? ;-)

Ja. Ligga? :tuttar :)
 

lidali

Freeeeee!
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2001 Ducati 750 Sport
JAAAA!!! Men pojkvännen säger NEJ!
Jag skulle jättegärna vilja ligga, men han är tyvärr inte här ikväll.

Eller du kanske menade med dig? Ha! NEEEEJ! Tror nog att han också skulle säga nej, om inte du helt mystiskt skulle vara en en superfin tjej, då kanske det skulle vara ja. Ha:)

Se också "Varit otrogen?" tråden som du precis var inne på...
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
JAAAA!!! Men pojkvännen säger NEJ!
Jag skulle jättegärna vilja ligga, men han är tyvärr inte här ikväll.

Eller du kanske menade med dig? Ha! NEEEEJ! Tror nog att han också skulle säga nej, om inte du helt mystiskt skulle vara en en superfin tjej, då kanske det skulle vara ja. Ha:)

Se också "Varit otrogen?" tråden som du precis var inne på...

Guuu' va ni tjejer ska krångla till det. Ligga är nånting fint och enkelt som man inte får besudla med en massa funderingar, text, eller utdragna konversationer.
Tänk dig själv om du i solnedgången föreslår för din bättre hälft:
"Du gubben....ligga? :tuttar "
Och han börjar:
"Mitt hjärtas fröjd, om man slår upp kapitel 5:13 I Johanniterbreven och läser utdraget om den gamle och vandringen till Sinai..."
Ja då är ju hela grejen åt pipan!

Såhär ska det se ut:
"-Ligga? :tuttar "
"-NEJ!"
"-Jamenkomigendååååå...."

Alternativt:
"-Ligga? :tuttar "
*fniss*
*slicka i örat - ta på bröna*
"-Åhhh...osv"
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
HEY!! Blanda inte in mig i det där. Jag brukar bara ta utan snack! :D

Ni "killar" tycker ni har ensamrätt med att vara "robust", "okänslig" och allt det där "manliga".
GLÖM! :dummer
Marknadsför du dig? Det här är sporthoj.com. Yttrar en tjej minsta pip om hur framåt och intresserad av sex hon är så är PM-boxen full på cirka 3 minuter. Jag kan mycket väl tänka mig att det är smickrande och allt, men man måste komma ihåg att motorcyklister är gamla mobboffer (om det är en kille) som tar sin revansch på samhället bakom sitt mörka visir, eller så är man uppväxt med en väldigt dominant fadersgestalt (om man är tjej) vilket gjort en till en man fångad i en kvinnokropp.

Generalisera och stoppa saker i fack är en av mina favoritsaker.

Vad gäller ämnet mörkhyade människor och deras kosmetiska tillkortakommanden så är jag expert. Man är väl uppväxt i Rinkeby (därav min bakgrund som mobboffer, naturligtvis).
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
HAHAHA!!! Jättekul fråga:)
Jag har en kusin som har lite samma färg som jag (ganska ljus alltså). Hon har fräknar och dom är som bullysmile sa, bara lite mörkare än hennes egen färg. "Vita" människor kan ju också ha olika häftiga färger. På vissa syns det inte så mycket och på andra är dom mycket mörkare.

Och finnar, mja, hos mig ser dom väl likadana ut antar jag, men jag är rätt så ljus. Hos min pappa som är ganska mörk (som en 60% chokladkaka?) blir dom oftast lite mörkare bular som kan misstolkas som ärr istället för finnar eller så kan dom visst blir vita (som ser mycket äckligare ut än på vit hud... blä!).

Det som däremot fortfarande förvånar "folk" väldigt mycket är handflatan (stavas det så??).

Jaha? Jo... vid vita människor så syns inte "sprickorna" särskild tydligt jämfört med resten av handflatan, däremot med min pappa syns dom jättemycket. Dom är betydligt mörkare än resten av hans handflata. Inte så svårt att hitta livslinjen där inte:) Syns lite mer på mina också men jag är en "jätteblek neger" som min kompis brukar säga, så jag gills inte:)

Fler funderingar? ;-)



:tummenupp :)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top