Billigaste uppsamlingskärlet?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Billigaste uppsamlingskärlet?

Ktm har ett för typ 400:- och Ufo har ett för samma stålar. Fan blodigt för en liten plastburk.

Man kan ju alltid skära upp en öl-burk men det känns ju inte så grymt?
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
jag körde med en Vichy Nouveau flaska och lite slangar från OK
så borrade jag hål som var lite mindre än slangarna och pressade i dom

Edit:
lackade den porrigt svart också :D

2007%5C04%5C29%5Cbikepics-880859-full.jpg
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Såna här får man många av för 400:-
 

Bifogat

  • uppsamlingkärl.jpg
    uppsamlingkärl.jpg
    1.3 KB · Visningar: 684

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Tror inte du kommer billigare undan än ktms burk, Är nog ingen som är intresserad att bygga såpass komplicerade prylar för mindre deg.
Så yoggiyalla med massa hål i som du får byta några gånger per år är nog modellen:tummenupp
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Tror inte du kommer billigare undan än ktms burk, Är nog ingen som är intresserad att bygga såpass komplicerade prylar för mindre deg.
Så yoggiyalla med massa hål i som du får byta några gånger per år är nog modellen:tummenupp

Komplicerade? :va
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag brukar bygga catchcans av friluftsvattenflaskorna som alla har sett.

Jag polerar dem eller låter eloxeringen vara kvar, vilket som är snyggast.I botten monterar jag slangnipplar för anslutande slangar samt en andningsfilter. Jag monterar kärlet uppochned så att locket funkar som avtappningsplugg. På min hoj valde jag en liten flaska för barn på 0.33 liter från en friluftsbutik. Men på Clas i sjön och Biltema finns den större och vanligare 0.6-litersvarianten riktigt billigt och i olika färger.

Billigast vet jag inte, men jag tycker iaf att mitt trick är billigt i förhållande till resultatat. Mitt kärl syns i framkant på svingen nedan.
 

Bifogat

  • IMG_5511.jpg
    IMG_5511.jpg
    103.9 KB · Visningar: 260

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Blir du inte sölig om fingrarna när du tappar av?

Det är ju ett problem lika gammalt som avtappningspluggen. Efter säg 300 mil brukar det vara ca ½ deciliter, mest vara kondensvatten från vevhusventilationen och kanske 20% olja i detta. Blandningen har ju dessutom processats i en av världens dyraste och finaste MC-motorer, så jag använder den som exklusiv hudkräm.
 

Dr.Bike

Guest
Det är ju ett problem lika gammalt som avtappningspluggen. Efter säg 300 mil brukar det vara ca ½ deciliter, mest vara kondensvatten från vevhusventilationen och kanske 20% olja i detta. Blandningen har ju dessutom processats i en av världens dyraste och finaste MC-motorer, så jag använder den som exklusiv hudkräm.

Precis vad jag tänkte!
Fettemulsioner med kondensvatten är väl det de säljer svindyrt till fruntimmer? Huh!
Men parfymerat.

Jag ville bara kivas med dig om att du ev. smutsade ner händerna... :blah
(är på bushumör!)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Äsch då, förhoppningsvis löser det upp allt skit som redan finns på händerna.

Den går inte att få bort tyvärr: Som exempel kan jag säga att sotet från förra helgens tändkulemek fortfarande sitter kvar. Igår på lunchen, 6 dagar efter meket, frågade en kvinnlig arbetskamrat om jag mekat med bilen :hihi

Precis vad jag tänkte!
Fettemulsioner med kondensvatten är väl det de säljer svindyrt till fruntimmer? Huh!
Men parfymerat.

Jag ville bara kivas med dig om att du ev. smutsade ner händerna... :blah
(är på bushumör!)

Du vet ju hur mina händer ser ut :hihi
Du måste ha hittat ngt sätt att bli ren, ty hade du händer som mina hade du också varit singel :D
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Den går inte att få bort tyvärr: Som exempel kan jag säga att sotet från förra helgens tändkulemek fortfarande sitter kvar. Igår på lunchen, 6 dagar efter meket, frågade en kvinnlig arbetskamrat om jag mekat med bilen :hihi

Sant!
När man får det där fina spräckliga sprickmönstret i huden som fylls med outplånligt sot...får man sitta och gömma händerna på möten motsv...
GÅR EJ BORT!


Du vet ju hur mina händer ser ut :hihi
Du måste ha hittat ngt sätt att bli ren, ty hade du händer som mina hade du också varit singel :D

Eller så är jag så töntig att jag använder kirurghanskar nuförtiden.
Min kropp har nog ändå mättats genom åren med kristallolja, sot, slipdamm, bromsdamm (det gamla hederliga innan asbest ansågs farligt), lösningsmedel osv

Detta är väl närmast som för haschpundare när nån hascholja helt plötsligt frigör sig ur fettvävnaden och de flummar iväg oförhappandes! :hihi
På samma sätt återupplever jag då och då ett avfettningsbad 1979...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sant!
När man får det där fina spräckliga sprickmönstret i huden som fylls med outplånligt sot...får man sitta och gömma händerna på möten motsv...
GÅR EJ BORT!
Precis så är mina händer! :hihi

Eller så är jag så töntig att jag använder kirurghanskar nuförtiden.
Min kropp har nog ändå mättats genom åren med kristallolja, sot, slipdamm, bromsdamm (det gamla hederliga innan asbest ansågs farligt), lösningsmedel osv

Detta är väl närmast som för haschpundare när nån hascholja helt plötsligt frigör sig ur fettvävnaden och de flummar iväg oförhappandes! :hihi
På samma sätt återupplever jag då och då ett avfettningsbad 1979...

JA jag körde med kirurghandskar vid tändkulemecket, det är bara det att det är så tunga delar att kirurghandskarna ideligen går sönder. Sista handskbytet i söndags kändes därför lite tveksamt: stoppa ned en svart hand i den 10:e vita fina handsken för dagen :3freak
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
JA jag körde med kirurghandskar vid tändkulemecket, det är bara det att det är så tunga delar att kirurghandskarna ideligen går sönder. Sista handskbytet i söndags kändes därför lite tveksamt: stoppa ned en svart hand i den 10:e vita fina handsken för dagen :3freak


Handskarna finns i olika material. Vilken typ av handskar använder du? Har man problem med att de går sönder så kan ibland dubbla handskar hjälpa :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top